PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : لطفا نظرتون رو در باره ی این 3 تا انجین بگید.



hemmattby
27-07-2013, 12:16
سلام.
من سه تا انجین ساخت بازی دارم که می خوام ببینم کدومش قوی تره.
این موتورها، تقریبا همشون قدیمی هستند و لازم نیست این موضوع را یاد آوری کنید. چون من، می خوام
یکی از اون ها را توسعه بدم.
ضمنا لطفا نگید موتور خودم رو از اول بنویسم، چون وقت ندارم، حوصله هم ندارم...!

به نظر شما، کدوم بهتره؟ لطفا با دلیل بگید.

1_dark basic clasic
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
(با استفاده از آپدیت جدید این نرم افزار، می شه براش، dll ساخت و اون رو توسعه داد.)

2_glbasic
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
(خیلی هم قدیمی نیست و میشه براش، افزونه ساخت و اون رو توسعه داد.)

3_nemox3d
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
(در واقع، یک dll است که با ویژوال بیسیک6 و ++c ساخته شده و نسخه ی قدیمی تر آن، سورس باز است.)

لطفا راهنماییم کنید که کدوم رو توسعه بدم.

hemmattby
28-07-2013, 21:07
یک سری از ویژگی های این سه موتور رو،خودم می گم.
از آخر شروع می کنیم.

NemoX3D Engine:

Author: Polaris
Graphics API: DirectX_8.1
Operating Systems: Windows
Programming Language: Visual Basic 6
Sound & Video: 2D Sound & 3D Sound
:Texturing



Basic
Multi-texturing
Bumpmapping
Mipmapping
Multi-texturing with prebuilt effect parameters
Dot 3 Bumpmapping
Cube texturing
Bilinear, trilinear, anisotropic texture filtering

M0hsen3D
28-07-2013, 21:12
سلام ,
خب به جای اینکه موتور های قدیمی رو توسعه بدی تو سایت دو مستر چند تا موتور جدید متن باز رو انتخاب کن و توسعه بده.

hemmattby
28-07-2013, 21:17
سلام ,
خب به جای اینکه موتور های قدیمی رو توسعه بدی تو سایت دو مستر چند تا موتور جدید متن باز رو انتخاب کن و توسعه بده.
ممنون از پیشنهادتون... لطفا آدرس این سایت رو بدید. پیشنهاد شما چه موتوری است؟

M0hsen3D
28-07-2013, 21:21
این سایت: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یه سرچ بزنید از قسمت منو موتر زیاد هست, خودتون میتونید انتخاب کنین.
سایت های دیگه هم هستن که پروژه های متن باز درشون قرار داده میشه تا دیگران هم بتونند روشون کار کنن و توسعه بدن مثلCodeplex یا Sourceforge کافیه یه سرچ بزنین توشون به نتیجه میرسین.

hemmattby
28-07-2013, 21:36
GLBasic:

Author: Dream Design ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Graphics API: OpenGL
Operating Systems: Windows & Mac & Linux
Programming Language: Basic
Sound & Video: 2D Sound & Streaming Sound
:Texturing



Basic
Multi-texturing
Bumpmapping
Mipmapping

hemmattby
28-07-2013, 21:48
بقیه ی دوستان هم لطف کنن و نظر بدن.
درواقع، من نمی خوام این موتور ها رو توسعه بدم، بلکه می خوام یه کار دیگه بکنم که شاید حتی سخت تر از توسعه ی یه موتور 3D باشه.

نظر بزارین تا انگیزه ایجاد بشه... شاید بعدا، نتیجه ی کارمو رایگان براتون گذاشتم...

M0hsen3D
29-07-2013, 00:31
شما چقدر تو برنامه نویسی و محاسبات و ریاضیات مربوطه لازمه مهارت داری اصلا؟ شناخت معماری انجین , نحوه پیادی سازی , چگونه توسعه و تغییر الگوریتم هر بخش انجین و سپس برنامه نویسی جهت افزایش Performance و کارایی بهتر و بهتر و همونطور محاسباتش که گفتم و همینطور تسلط خوب یا حتی عالی به برنامه نویسی ملزمش اینه که سال ها تلاش کرد تا متبهر شد در این زمینه ها ...نمیشه که همینطوری سورس یه اینجین رو برداشت و 4 خط کد اضافه کرد اسمشم گذاشت توسعه!! همه اینهایی که گفتم نیاز هست و پایه واسه حتی توسعه و توسعه و توسعه هرچه بهتر! چون توسعه بهتر و افزایش کارایی و امکانات ملزمش شناخت کامل و اولیه هست , چون شما تا وقتی از نحوه کار یه سیستم اطلاع و اگاهی کامل نداشته باشی نمیتونی نقص هاشو در بیاری به فکر توسعه اون سیستم و بهتر کردنش باشید.
امیدوارم کمکی کرده باشم :n01:
موفق باشید

parvizamd
29-07-2013, 07:11
من فقط GLBASIC می شناسم . این زبان برنامه نویسی نه موتور بازی سازی ...

البته خروجی های خیلی متنوعی می گیره. اما خیلی پیجدیس .این مثال هم که زدی درآومده محیط رو تو NOTEPAD ایجاد کرده!!!!

ehsanyacoza0021
10-08-2013, 23:06
برای توسعه و ساخت انجین این کتابا بدر میخوره اینارو میشه پیدا کرد

Beginning-DirectX-11-Game-Programming
Beginner C++ DirectX Game Programming
Game Physics Engine Development
3D Math Primer for Graphic and Game Development ریاضی مورد نیاز رو میگه
Game Engine Architecture
3D Game Engine Programming
Lighting Techniques For Real-Time 3D Rendering
Graphics Shaders Theory and Practice
Multithreaded Game Programming and Hyper-Threading Technology
Real-Time Rendering, 3 Ed.

و
GPU Pro Advanced Rendering tech

یکی از خفن ترین کتاباس تو امازون میتونید ببینید این کتاب ۴ vol هستش
من گیرش نیاوردم
تو این کتاب اومده قسمت های مختلف انجین مثل ترین و انواع شیدر و ساخت اتمسفر و... به صورت پیشرفته توضیح داده با الگوریتمش و پیاده سازی کرده

بیشترشونو دارم خواستید بگید آپ کنم