PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تحليلى بر جنجالى ترين انتقالات تاريخ



nw_nk
19-07-2013, 12:13
تحليلى بر جنجالى ترين انتقالات تاريخ/ پنج‌تاى برتر اين فصل كدامند/ ياغى ترين ها در 4 دهه اخير فصل نقل و انتقالات


براى اولين بار در تاريخ اين جابه جائى به صورت متقابل صورت خواهد گرفت.نيكبختى كه انگار پيراهن شماره ى 22 استقلال به نامش ثبت شده بود با شماره ى 10 پرسپوليس به ميدان خواهد رفت !


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


سایت گل-هميشه جذاب بوده اند و پر حاشيه و هميشه سورپرايزهاى بزرگى را با خود به همراه داشته اند.هر چه قدر تعداد اين غافلگيرى ها بيشتر باشد اين يكى و دوماه را جذاب تر مى كند.

اما فصل نقل و انتقالات امسال يكى از جذاب ترين،پر حاشيه ترين و غافلگير كننده ترين فصول در طول تاريخ فوتبال ايران بوده است،فصلى كه همه چيز داشت؛از اضافه شدن محمد قاضى به ليست ياغى ها تا جدا شدن هشت‌هاى شاكى سرخابى ها و پيوستن شان به تراكتور سازى و سپاهان و ...

اما این 5 نفر جنجالى ترين چهره هاى اين بازار پرخاشیه بوده اند :


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


1-على كريمى(از سرخ هاى پايتخت تا سرخ هاى تبريز):جدائي اش براى پرسپوليس و پرسپوليسى ها سخت اما قابل پيش بينى بود ،از همان زمانى كه دایى تمايلى براى حفظش نشان نداد،همان زمانى كه جنگ لفظى اش با رويانيان به قسمت هاى آخرش رسيده بود،دقيقن در همين زمان سرخ هاى تبريز دست به كار شدند و او را به خدمت گرفتند تا 8 شاكى سرخ ها طلسمش را نشكند و در ليگ ايران باز هم با يك پيراهن قرمز به ميدان رود.بايد منتظر ماند و ديد كريمى در بازى مقابل پرسپوليس به ميدان خواهد رفت و با حركاتى كه فقط از او بر مى آيد تماشاگران پرسپوليس را غافل گير خواهد كرد يا اين كه عطاى حضور در اين بازى را به لقايش مى بخشد؟؟؟


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

2-محمد قاضى(ياغى وارد مى شود):استقلال با جذب محمد قاضى در عرض چند روز دومين شوك را به محمد رويانيان وارد كرد تا او را نگران تر از هميشه سازد.هر چند قاضى آن قدر فصل ضعيفى را با قرمز ها گذراند كه تماشاگران پرسپوليس حساسيت چندانى نسبت به اين انتقال نشان ندهند.اين اولين ياغى مبادله شده ميان فتح الله زاده و رويانيان خواهد بود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

3-قاسم دهنوى( در مسير تهران -اصفهان):قاسم دهنوى با پرسپوليس به توافق رسيد.اين تازه اول ماجرا بود.
صبح روزبعد:قاسم دهنوى سر از سپاهان درآورد. ظهر همان روز:دهنوى حضور در سپاهان را تكذيب كرد. قاسم دهنوى در تمرينات سپاهان حاضر شد. اين هم پايان ماجرا نبود. قاسم دهنوى با شماره 5 پرسپوليس مقابل تيم سابقش به ميدان رفت. قاسم دهنوى در جواب سوال يكى از خبرنگاران پس از ثبت قرار داد:(مبنى بر اين كه از اول دوست داشتى در كدام بازى كنى) "از اول هم قلبم با پرسپوليس بود. بله، سرانجام فيلم مرد ماجراجو 2 با بازى قاسم دهنوى و با حضور اين بازيكن در پرسپوليس پايان يافت. لازم به ذكر است در سرى یک اين فيلم تيم هاى تراكتورسازى تبريز و استقلال تهران مشاركت داشته اند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

4-مجتبى جبارى( سر انجام يك بيانيه):شوخى شوخى جدى شد.بله، ٨ شاكى آبى ها هم سرانجام راه ٨ شاكى قرمز ها را در پيش گرفت.حتى پس از رسانه اى شدن يكى از جنجالى ترين بيانيه هاى تاريخ فوتبال ايران هنوز هم دل هواداران استقلال از حضور 8 شاكى در تيمشان قرص بود..آن ها به اين پا آن پا كردن هايش عادت داشتند.اما اين بار قصه فرق داشت.به زيدان آسيا برخورده بود. غرورش شكسته شده بود.ساكش را بست. نه مثل دفعات قبل كه پس از يكى و دو روز با گل و شيرينى به تمرينات برگشت ،نه،اين بار كوله بارش را به مقصد اصفهان بست تا در هفته ى دوم ورزشگاه آزادى پس از تقريبن 10 سال او را مقابل استقلال نظاره كند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

5- كريم انصاري فرد( از بروسيا دورتموند تا ديپورت شدن از پرسپوليس و پيوستن به هم زبانانش):على دایى به همان راحتى كه على كريمی را كنار گذاشت، قيد انصاري فرد و قر و فر هايش را هم زد تا پسر یک ساله ى پرسپوليس پيش از رسيدن به دو سالگى تغيير تابعيت دهد و ديگر هم لازم نيست منتظر استخاره ى كسى باقى بماند. چه بازى ای شود بازى هفته اول ليگ؛ پرسپوليس و على دایى يك طرف و مثلث طرد شده انصاري فرد و كريمى و كاظميان طرف ديگر.

اما در تاريخ فوتبال ايران از اين دست انتقالات كم نبوده اند به خصوص ميان دو تيم پر طرفدار پايتخت.منظورم همان ياغى هاست كه اتفاقن تعدادشان كم هم نيست.13 مورد كه به طور مستقيم بين دو تيم جا به جا شده اند. 5 مورد از جنجالى ترين ياغى هاى فوتبال ايران عبارتند از:

1-جواد الله وردى( تغيير رنگ در سال 1353):همه چيز پس از بازى ٦ تائى معروف آغاز شد.در اولين تمرين تاج پس از اين مسابقه جنجال آفرين،تيمسار پرويز خسروانى،رئيس وقت باشگاه تاج،بازيكنان تيمش را مايه ننگ خواند ،آن ها را بانى از دست رفتن آبروى چندين و چند ساله ی باشگاه تاج و خودش دانست و ...

هيچ كس حرفى براى گفتن نداشت ،بهتر است بگوئىم جرئتش را،به جز يك نفر،جواد الله وردى:«اگر ما مايه ى ننگ هستيم بنابر اين شما رئيس همه ى ننگ ها هستيد» اين را مى گويد و جلسه را ترك مى كند. كميته ى خود ساخته ى تحقيق ،منصور رشيدى و الله وردى را عامل شكست مى داند و بدين ترتيب الله وردى در يكى از جنجالى ترين انتقالات تاريخ فوتبال ايران با مبلغ 12 هزار تومان به پرسپوليس مى پيوندد و دامنه ى شايعات را گسترده تر مى كند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

2-احمد رضا عابدزاده( تغيير رنگ در سال 1373): عابد زاده از 18 سالگى در استقلال حضور داشت،با اين تيم رشد كرد و از اين باشگاه به تيم ملى رسيد.اما سرانجام در سال 1372 به دليل اختلاف با سران باشگاه به سپاهان پيوست.اما انگار اين سالى نحس براى اوست.در بازى تيم ملى در مقابل تايوان از ناحيه ى دست دچار شكستگى مى شود و يكسال از ميادين دور خواهد شد.امير عابدينى به فرشته ى نجات عقاب بال شكسته تبديل خواهد شد و همه جوره از او حمايت مى كند.عابدزاده بر مى گردد اما اين بار درلباس تيم رقيب،پرسپوليس تا به نوعى تلافى كمك هاى عابدينى را كرده باشد.
در 15 دى 1373 در يكى از بدترين بازى هاى عمرش براى اولين بار در مقابل استقلال قرار مى گيرد،در پايان بازى به دليل درگيرى با يك عكاس 2 سال محروم می شود،اما از بين نمى رود،چون او عابدزاده است،عقاب آسيات،چون قرار است اسطوره شود،در مقابل امريكا و استراليا اين بار فرشته ى نجات فوتبالمان شود و...


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

3-مهدى هاشمى نسب(تغيير رنگ در سال 1379): خبرى شوك آور براى هواداران پرسپوليس.مهدى هاشمى نسب با قراردادى كه مبلغ 100 ميليونش بعد ها توسط مدير عامل فاش خواهد شد به استقلال خواهد پيوست،قرادادى كه او را به يكى از گرانقيمت ترين مهره هاى تاريخ فوتبال ايران تبديل خواهد كرد( 100 ميليون در سال 1379 !!!)
اسطوره ى هواداران با سابقه ى ٤ بار گلزنى به استقلال در همان بازى اولش به پرسپوليس با عابدزاده گل مى زند،گويا تاريخ برعكس شده است،هاشمى نسب بعد از گل غش خواهد كرد،همان گلى كه قولش را به خبر ورزشى داده بود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

4 و 5–عليرضا واحدى نيكبخت در پرسپوليس و على انصاريان در استقلال( تغيير رنگ در سال 1385): براى اولين بار در تاريخ اين جابه جائى به صورت متقابل صورت خواهد گرفت.نيكبختى كه انگار پيراهن شماره ى 22 استقلال به نامش ثبت شده بود با شماره ى 10 پرسپوليس به ميدان خواهد رفت و على انصاريان كه يكى از متعصب ترين و محبوب ترين مهره ها نزد قرمز ها بود با پيراهن استقلال به ميدان خواهد رفت به دليل پاره اى مشكلات شخصى.تصميمى كه بعد ها خودش آن را بزرگترين اشتباه عمرش خوانده است.هر چند اظهار بى ميلى آرى هان نسبت به انصاريان هم در اين جدائى بى تأثير نبوده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

و اما داستان نيكى،نيكبخت كه حضور در جام جهانى را به دليل مصدوميت از دست داده بود باز هم با اين انتقال در صدر اخبار قرار گرفت.پس از رد پيشنهاد 500 ميليونى اش براى دو فصل توسط نظرى جویبارى ،مدير عامل وقت استقلال،نيكبخت به قولى كه به انصاري فرد داده بود( اگر با استقلال به توافق نرسم با شما خواهم بود) عمل كرد. 270 ميليون براى يك فصل.قراردادى كه باعث جدائى ديگر چپ پاى قرمز ها يعنى مهرزاد معدنچى و پيوستنش به ليگ امارات شد. مدير برنامه هاى نيكبخت اعلام كرد تلاش كرده جلوى اين انتقال را بگيرد و واحدى را راضى كند تا در ليگ بلغارستان و در ليگ قهرمان حضور يابداما موفق نشده است. سر انجام پس از 8 فصل تقدير،نيكبخت،قلعه نوئى و استقلال را به هم رساند تا فردى كه پس از پيوستن به پرسپوليس خود را از اول پرسپوليسى خوانده برد،دوباره به استقلال برگردد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

2013/7/19