PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : احساسات‌تان را دیجیتالی ببینید



magmagf
11-08-2006, 14:39
به گزارش نیوزفكتور، بر پایه این فناوری كه توسط كارشناسان رایانه ای دانشگاه بوستون در آمریكا و دانشگاه بث در انگلیس ابداع شده، یك وب كم كه درست در بالای تصویر دیجیتالی تعبیه شده ویژگی های صورت بیننده را ثبت كرده و به رایانه می فرستد و رایانه نیز با استفاده از نرم افزاری ویژه با تجزیه و تحلیل چگونگی وضعیت لبها، زاویه ابروها و میزان باز بودن چشمها، وضعیت حسی بیننده در آن لحظه را حدس می زند.
پس از مشخص شدن حس بیننده تصویر، رایانه تصویر دیجیتالی را برای هماهنگی با حس بیننده تغییر می دهد. به طور مثال چنانچه ویژگی های ظاهری صورت بیننده بیانگر شادی او باشد، رنگهای نقاشی به رنگهای شاد تغییر كرده و سایه های مورد استفاده در نقاشی برای تطابق با حس بیننده تغییر می كنند، اما چنانچه رایانه تشخیص بدهد بیننده عصبی است، رنگهای تیره تر و خطوط خشن تر در نقاشی ظاهر می شوند.
در این فناوری از قوانین روانشناسی رنگها و تصاویر برای تعیین این مطلب كه هر حس باید چگونه در نقاشی به نمایش دربیاید، استفاده شده است. پیش از این آثار هنری، حس بیننده یا شنونده را تغییر می دانند،اما در فناوری جدید همه چیز برعكس است، یعنی حس انسان بر اثر هنری تاثیر می گذارد.