PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گزارش شهر سخت افزار از مراسم رونمایی مادربوردهای جدید گیگابایت



VAHID
01-07-2013, 17:43
امروز طی مراسمی اختصاصی از سوی دفتر نمایندگی گروه شرکت های آواژنگ نماینده رسمی کمپانی Gigabyte از مادربوردهای جدید این کمپانی در هتل هما تهران رونمایی شد ، هشتمین سری از مادربوردهای گیگابایت مجهز به چیپست Intel Z87 و قابلیت های جدید و منحصر به فرد می باشد ، بهتر است برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]در این مراسم آقای سامان حیدری مسئول دفتر گیگابایت در ایران به تشریح قابلیت های این مادربورد ها و تکنولوژی های بکار رفته در آنها پرداخت ، ابتدا به وضعیت کلی بازار کامپیوترهای دسکتاپ در ایران و میزان سود دهی شرکت ها پرداخته شد و طبق آمار ارائه شده گردش مالی کامپیوترهای دسکتاپ یا رایانه های رومیزی حدود 80 بیلیون دلار تخمین زده شده است و میزان فروش امسال برای کامپیوترهای رومیزی به 155 میلیون واحد خواهد رسید .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]طبق صحبت های مسئول دفتر گیگابایت در ایران بازار کامپیوترهای دسکتاپ با توجه به نوسانات و تاثیر ورود ابزارهای پست پی سی همچنان جایگاه مستحکمی برای خود دارد و کاربران زیادی را به سوی خود جذب می کند ، انبوه ابزارهای جدید بر پایه پلتفرم های جدید هنوز نتوانسته اند سهم کامپیوترهای دسکتاپ را آنچنان که انتظار می رفت کاهش دهند .
به اعتقاد گیگابایت استفاده از کامپیوترهای رومیزی در زمینه های " فعالیت اداری " ، " مصارف جمعی و خانوادگی " ، " گیمینگ " ، " سینمای خانگی " ، " تولید محتوا " و " اورکلاکینگ حرفه ای " همچنان رو به پیشرفت است .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]مادربوردهای سری هشتم گیگابایت با پشتیبانی از پردازنده های جدید نسل چهارم اینتل موسوم به Haswell که جانشین Ivy Bridge گردیده است به بازار عرضه می شوند ، اینتل پردازنده های جدید خود را با معماری ساخت 22 نانومتری برای اولین بار در نمایشگاه Computex 2013 معرفی کرد ، ویژگی مهم این پردازنده ها نیز پردازش محاسباتی پیشرفته تر ، گرافیک داخلی قویتر و بهبود مصرف انرژی نسبت به نسل های پیشین است . چیپست هایی که این مادربورد ها از آن پشتیبانی می کنند نیز شامل Z87 - Q87 - B85 و H87 است .
بطور خلاصه مادربوردهای دارای چیپست Z87 از سری هشت گیگابایت مدلهای زیر می باشند :


GA-Z87X-OC FORCE
G1.SNIPER5
GA-Z87X-UD5 TH
GA-Z87X-UD5H
GA-Z87X-UD4H
GA-Z87-UD3H
GA-Z87X-OC
GA-Z87X-D3H
GA-Z87-D3HP
GA-Z87-HD3
G1.SNIPER M5
GA-Z87P-D3
GA-Z87MX-D3H
GA-Z87M-D3H
GA-Z87M-D3H
GA-Z87N-WIFI


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]گل سرسبد مادربوردهای جدید گیگابایت دو مدل G1.Sniper5 و Z87X-OC Force است که به فناوری ارتقا یافته Ultra Durable 5 Plus مجهز شده اند ، با کمک Ultra Durable 5 Plus طیف وسیعی از امکانات و قطعات به کاربر ارائه می شود تا کارایی بالایی در زمینه کنترل بهتر دمای کاری قطعات ، راندمان بیشتر و افزایش طول عمر سخت افزار خود را تجربه کند .
فناوری Ultra Durable 5 Plus به چهار دسته Ultra Cool , Ultra Performance , Ultra Safe و Ultra USB3+ تقسیم می شود ، با کمک فناوری Ultra Cool و طراحی جدید مادربورد های سری 8 گیگابایت در نقاط کلیدی و مادربورد از جمله فضای PWM و چیپست شاهد خنک کنندگی بالاتر و بدون نقص خواهیم بود . به کمک هیت سینک ها و سیستم های خنک کننده Active و Passive موجود و به همراه خنک کننده مایع در نقاط PWM حتی در زمان پردازش های سنگین نیز سیستم پایدار و خنک باقی می ماند .
مادربورد های پیشرفته گیگابایت از کنترلرهای پیشرفته PowIRstage و Digital PWM ساخت International Recifier استفاده می کنند ، این کنترلرهای 100% دیجیتالی با دقت بسیار بالا توان مورد نیاز قطعات پرمصرف و مهم نصب شده بر روی مادربورد را تامین می کنند و به لطف این ویژگی کاربر قادر است تا نهایت توان پردازنده جدید خود را به کار بگیرد . کنترلرهای International Recifier باعث می شوند بالاترین دقت لازم برای ارائه توان به قطعات روی مادربورد مهیا باشد و حساس ترین و پرمصرف ترین قطعات دیجیتالی سیستم نیز بدون مشکل به جهت تامین انرژی به کارکرد خود ادامه دهند .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]با کمک فناوری Ultra Safe نیز بایوس مادربورد شما همیشه در مطمئن ترین حالت قرار دارد ، این فناوری که انحصاری گیگابایت بوده به همراه بایوس اصلی و یک بایوس پشتیبان در صورت وجود هرگونه مشکل اعم از ایراد سخت افزاری ، تنظیمات اشتباه اورکلاکینگ ، قطعی برق و ویروس به کمک شما می آید و با فعال کردن بایوس پشتیبان جلوی بوجود آمدن هرگونه مشکل در این زمینه را خواهد گرفت . همچنین با کمک خازن های جامد مشکی رنگ با طول عمر بالا و بالاترین ظرفیت به شما بیشترین زمان کارکرد را ارائه خواهند کرد ، این خازن های جدید ژاپنی از شرکت Nippon Chemi-con با طول عمر حداقل 10 هزار ساعت حتی در زمان بارگزاری های سنگین به فعالیت ادامه می دهند . گیگابایت مسئولیت تولید خازن های مورد نیاز خود را به این شرکت ژاپنی سپرده است تا توانایی بی سابقه 10 هزار ساعت عمر مفید در کارکرد سنگین در دمای 105 درجه سلسیوس آن را از دیگر تولید کنندگان مادربورد متمایز سازد ، این خازن های مشکی رنگ آخرین فناوری پلیمری را استفاده می کنند تا با بالاترین دوام و کمترین میزان مقاومت داخلی شکل بگیرد .
آخرین فناوری نیز Ultra USB3+ می باشد که به کمک آن مادربوردهای گیگابایت به شما 10 پورت پرسرعت USB 3.0 ارائه می کنند ، همچنین یک فیوز جداگانه تعبیه شده است تا در نتیجه خرابی یک فیوز تنها همان پورت از مدار خارج شود و بقیه پورت ها بتوانند سالم و از آسیب محفوظ بمانند . قابل ذکر است تمامی مادربورد های Z87 ATM گیگابایت به 10 پورت USB 3.0 مجهز هستند .
حال به بررسی برترین مادربورد گیگابایت یعنی G1.Sniper5 می پردازیم ، از مهمترین خصوصیات این مادربورد باید به صدای شفاف ، کارت شبکه قدرتمند و قابلیت های گرافیکی قدرتمند نیز اشاره کرد . به کمک فناوری صوتی APM-UP گیگابایت که در کل شامل سخت افزار صوتی مجزا و دارای فضای اختصاصی روی مادربورد می شود کاربر قادر خواهد بود کیفیت صدایی بی نظیر را دریافت نموده و هزینه جداگانه ای را بابت خرید کارت های صوتی صرفه جویی کند .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]با OP-AMP انحصاری گیگابایت و با قابلیت ارتقاء بخشی کاربران می توانند شیوه چیدمان شخصی خود را اعمال کرده و حتی از انواع OP-AMP های موجود در بازار نیز استفاده کنند ، صدای پویا و کیفیت کلی صدا با هزینه ای به مراتب پایین تر قابل دستیابی است و در این زمینه نیازی به اسپیکرهای گران قیمت و یا تجهیزات صوتی پیشرفته نیست . یک آمپلیفایر صوتی نیز تعبیه شده است تا دامنه صوتی صدای اصلی را افزایش دهد و به کمک همین آمپلیفایر بهبود زیادی را در کیفیت صدای خروجی ، شفافیت بیشتر و جزئیات بیشتر در هدفون های مرغوب شاهد خواهیم بود . OP-AMP این مادربورد نیز با قابلیت ارتقاء IC موجود به کمک گیره مخصوص و دو IC ضمیمه شده در بسته مادربورد تکمیل می شود ، دو نوع IC برای کاربر قرار داده شده است ، مدل BBOPA2134 که یک آمپلیفایر رایج در سیستم های صوتی است و صدایی معمولی اما با وضوح بالا برای پوشش هر نوع کاربری صوتی تولید می کند و مدل LM4562NA که صدای شفاف و واضح ارائه می کند . همچنین کیت اضافی برای آپگرید کردن OP-AMP نیز از سوی گیگابایت برای کاربران حرفه ای تر نیز عرضه می شود .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]پردازنده صوتی چهار هسته ای مجتمع به نام Creative Sound Core3D نیز برای تولید صدای غنی و بسیار دقیق بر روی مادربورد و بخش اختصاص داده شده به کارت صدا نیز وجود دارد ، به کمک آمپلی فایرهای قابل ارتقاء که برای کاربران گیمر طراحی شده است توان بارگزاری تا 600 اهم با برد صدای بالاتر و جزئیات صوتی بیشتر و نویز کمتر در دسترس است .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]خازن های صوتی پیشرفته Nichicon نیز بخشی از کارت صدای قدرتمند این مادربورد می باشد ، خازن های آکوستیک Lower Profile و Nichicon Muse Es وظیفه تامین صدایی شفاف را بر عهده دارند و ما اغلب این گونه المان ها را در تجهیزات صوتی پیشرفته همچون Simaudio Moon 860A که قیمتی حدود 14 هزار دلار دارد می بینیم .
کل مدار کارت صدا نیز با یک پوشش نورانی که وظیفه حذف نویز از مادربورد را دارد احاطه شده است ، به دلیل استفاده از خازن های ظرفیت بالا و قطعات پیشرفته در کارت صدا و به لطف این پوشش دیگر نویز حاصل از عملکرد قطعات کارت صدا به دیگر قطعات انتقال داده نمی شود . و در آخر نیز کل بخش های سخت افزاری کارت صدا با روکشی از طلا پوشانده شده است تا در برابر تخلیه الکترواستاتیک ESD محافظت شود و همچنین کیفیتی بی نظیر و طول عمر بالا را برای اتصالات به ارمغان آورد .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]پس از بخش صوتی به کارت شبکه قدرتمند این مادربورد می رسیم ، با کمک تراشه Qualcomm Atheros Killer TME2200 شاهد ارتقاء کیفیت اتصال در بازی ها و رسانه های آنلاین هستیم ، فناوری Stream Detect تمام ترافیک را شناسایی کرده و اولویت بندی می کند تا تضمین نماید برنامه های مهم بهترین اتصال را داشته باشند . پورت های LAN نیز با IC های محافظ پیشرفته در برابر ESD یا شوک های الکترواستاتیکی ساخته شده اند و به همراه کنترل کننده پیشرفته شبکه با افزایش کارایی و قابلیت ارسال Packet های بزرگ با پشتیبانی از Jumbo Frame هستند .
برای بخش گرافیکی نیز پیکربندی پیشرفته این مادربورد امکان استفاده از چهار کارت گرافیکی اعم از اتصال های SLI و Crossfire را به شما می دهد تا بتوانید همزمان از قدرت چهار کارت گرافیکی استفاده کنید .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]پس از مادربورد G1.Sniper5 به مادربورد مخصوص اورکلاک این شرکت می رسیم ، مادربورد Z87X-OC Force از سری هشتم مادربورد های گیگابایت است که امکانات بی نظیری را برای اورکلاکرها فراهم می نماید . قابلیت های انحصاری که گیگابایت معرفی می کند شامل OC Ignition , OC Brace , GIGABYTE Memory Safe , Direct to BIOS , GIGABYTE Setting Lock , OC Trigger Switch , OC Touch و OC Connect + CBat Switch است .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] Ignition وظیفه قطع کردن توان پردازنده و ارسال مداوم به درایوها را بر عهده دارد ، به کمک این قابلیت سیستم خنک کننده آبی به صورت امن فعال می باشد و راه اندازی اولیه سیستم بدون روشن کردن کل سیستم صورت می پذیرد و داده های i-RAM حفظ شده و از آسیب رساندن به هارد دیسک جلوگیری می شود . OC Brace نیز یک محافظ فلزی برای اتصال کارت های گرافیک به مادربورد در فضای خارج از کیس است تا تضمین نماید هیچگونه صدمه ای در این حالت به مادربورد و اسلات های PCIe وارد نشود . OC Touch نیز یک پنل متشکل از تعدادی کلید و سوییچ است تا به کاربر قابلیت اورکلاک سریعتر در کنار لذت بیشتر را ارائه دهد . در این مادربورد نیز شاهد استفاده از روکش طلا برای اتصالات اسلات های رم و PCIe و همچنین پین های سوکت پردازنده هستیم تا انتقال سیگنال بهتری را نسبت به آلیاژهای معمولی شاهد باشیم ، امنیت سیگنالها در این حالت در بالاترین سطح خود بوده و مشکلاتی نظیر خوردگی اتصالات برای فلز طلا پیش نخواهد آمد .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]رابط گرافیکی جدید محیط بایوس به نام UEFI DualBIOS نیز با قابلیت های شخصی سازی گوناگون و پشتیبانی از ماوس و کلیدهای میانبر می تواند تاثیر بسزایی در کارایی اورکلاکرها داشته باشد ، تصاویر پس زمینه در این حالت قابل ویرایش است و به کمک App Center جدید گیگابایت می توانید به تعداد زیادی از ابزار گیگابایت دسترسی داشته باشید تا بهترین کارایی را از مادربرد گیگابایت دریافت کنید . قابلیت EasyTune که یک رابط کاربری ساده است به کاربر اجازه وارد کردن تنظیمات دلخواه را به آسانی می دهد و دیگر نیازی نیست برای تنظیم سرعت کلاک پردازنده و حافظه و ولتاژها به محیط بایوس بروید ، همچنین می توانید اطلاعات کلی سیستم را بدون نیاز به نصب نرم افزار اضافی در این محیط مشاهده کنید .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]با کمک EZ Setup فرایند نصب و راه اندازی ابزارهای انحصاری گیگابایت بسیار آسان می شود ، مواردی نظیر Disk Mode Switch , Smart Connect , EZ Rapid Start , EZ Smart Response شامل این موضوع می شوند .
و در پایان باید عنوان کنیم که مادربوردهای جدید گیگابایت در نمایشگاه کامپیوتکس 2013 برنده جایزه d&iawards 2013 شده اند و اورکلاکرها با مادربورد مدل Z87X-OC به رکورد اورکلاک رم DDR3 در فرکانس 4039 مگاهرتز Dual Channel دست یافته اند . این شرکت در تایپه یک آزمایشگاه مخصوص اورکلاک را فراهم کرده است تا عملیات بهینه سازی مادربوردها برای اورکلاکینگ حرفه ای انجام شود .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]در آخر می توانید ویدئو تبلیغاتی گیگابایت برای مادربوردهای جدید خود و مدل G1.Sniper5 را از لینک زیر مشاهده نمایید :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])عکسهای این مراسم نیز در ادامه به شما تقدیم می شود ، برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از مشخصات دقیق مادربوردهای جدید گیگابایت به صفحه رسمی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) این شرکت یا وب سایت ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) شرکت آواژنگ مراجعه کنید .
طبق اعلام رسمی شرکت آواژنگ هم اکنون مادربوردهای سری هشت گیگابایت در بازارهای تهران و کلان شهرهای دیگر از طریق فروشندگان این شرکت در دسترس می باشد .


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]











--------------------