PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بن بست



پیمان.
19-06-2013, 23:46
سلام به همه ی استادای عزیزم

ممنونم از وقت وحوصله ای که به خرج میدین. بنده بخاطر عجله (اشتباه همیشگی من) با 2.300ت تا حد70% تحت تاثیر نظر فروشنده که خدا ازش نگذره، ایسر Aspire V3-571G-53236G75Maiiگرفتم با گارانتی ویستا یا همون الماس با این کانفیگ:

Intel Core i5-3230M 2.6GHz with Turbo Boost up to 3.2 GHz

NVIDIA GeForce 710M with 2 GB Dedicated VRAM

15.6” HD LED LCD

6 GB DDR3 Memory

750 GB HDD

DVD-Super Multi DL drive

Acer Nplify 802.11a/g/n + BT 4.0

6-cell Li-ion battery

طوسی (Gray) (که نمیدونم چرا رنگ طوسی این مدل این قدر کمه! همه جا رنگ مشکیش تبلیغ میشه! توی ویترین اکثر فروشگاهها و سایت های معتبر و غیر معتبر و خیلی جاهای دیگه. نمیگم نیست. خیلی کمه. حتی توی تبلیغات خود سایت ایسر!)

بقیه ی مشخصاتش هم زیاد مهم نیست. حالا من به شدت پشیمونم. متوجه شدم اچ پی و دل و لنوو با همین قیمت مدلای بهتری داشتن. البته یک روز بعد از خرید. که این خودش درد بزرگیه که خدا نصیب گرگ بیابون نکنه. بدون اغراق قسم میخورم از اوایل فروردین تا حالا هر روز 1 تا2 ساعت وقت استراحتم رو توی محل کار صرف تحقیق توی اینترنت راجع به همه ی برندها ومدل های مختلف نوت بوک ها و تمام مسائل مربوط بهشون کردم. هرچقدر گشتم یه نقطه ی مثبت پیدا کنم توی این مدل نشد که نشد و هر دفعه بیشتر نقص و عیب هاشو فهمیدم.حالا این نوت بوک روی میز هر روز جلوی جشم منه و عزابم میده. اونقدر که حتی سعی میکنم دستم بهش نخوره.

بدترین قسمت داستان اینه که این دستگاه از روزاول مشکل فابریکی هم داشت. بعد از حدود 2 ساعت کار خاموش میشه. نه هشداری نه پیغامی نه هیچی. گارانتی 3 تا یک هفته نگهش داشت اما درست نشد. با کلی داد و بیداد و سر و صدا اجازه دادن وارد بخش تعمیراتشون بشم. توی تمام تست ها از همه جای این لپ تاپ هیچ مشکلی پیدا نشد. اما هنوز هر چند وقت یکبار که مجبور میشم ازش استفاده کنم اینجوری میشه. این دیگه یعنی نهایت بدبختی!!! گارانتی میگه شما عیب این دستگاه رو پیدا و ثابت کن من تضمین میکنم که حتی تعویضش کنم به جای تعمیر. گیر کردم.

چون کارکرده حساب میشه قیمتش خیلی پایینه و اگه بفروشمش نصف همین رو هم نمیتونم بگیرم. احساس میکنم کلاهی رفته سرم که تا نوک کفشم میرسه.

حالا غرض از مزاحمت اینکه عبرت بگیرید از بنده و اشتباه منو مرتکب نشین و مهمتر اینکه اگر کسی راه حلی به ذهنش میرسه یا تجربه مشابهی داره لطف کنه، منت بگذاره، منو راهنمایی کنه. فکراین مشکل حتی توی خواب هم ولم نمیکنه! پیشاپیش، بی نهایت از لطف و توجه همه ی عزیزان مچکرم! خیلی مطالب دیگه هم بود که خلاصه کردم.

mehrdad8086
20-06-2013, 21:09
ببین دوست من....
نمی گم acer دستگاههای عالی و بسیار با کیفیت می زنه.ولی همچین هم بد نیست.بلاخره با چندین سال تجربه سطح متوسط بازار رو هدف گرفته.

ایراد برای هر برندی هست.دوست نزدیکم اپل گرفته هر از چندگاهی بلو پیج داره........(سخت افزاری)اون چی بگه با اون قیمت و بدون گارانتی.....

بهتره شما ببینی دقیقا کی این مشکل رو داری.معمولا بازی بیشترین فشار رو میاره .تست کن و نتیجه رو بگو

پیمان.
21-06-2013, 00:21
درسته. ایسر فروش بسیار بالایی داره و تقریبا خوب محسوب میشه. اینو نشنیده بودم تا الان. بلو پیج...اپل... . جالبه. جناب مهرداد اول اینکه ممنون از کمکت. دوم اینکه به جز چند تا برنامه ی ساده مثل آفیس و چند تا گیم بسیار ساده مثل انگری بردز و بد پیگیز چیزی روی این دستگاه نصب یا اجرا نشده. همون کارهای ساده رو هم تو بهترین شرایط (با کولپد و ...) انجام داده که نظریه حرارت سی پی یو یا جی پی یو رو رد میکنه. ضمنا چندین و چند بار وسط هر کاری هم با برنامه ی CPUID HWMonitor دمای پکیج سی پی یو و همه چیزش رو چک کردم که موقع بازی در نهایت به 50-51 میرسید. نوت بوک چک توی قسمت معرفی این مدل سی پی یوی اینتل نوشته برای سوزوندن این مدل حداقل به 100 تا 105 درجه سانتیگراد دما نیاز هست. سوم اینکه این مشکل در هر حالتی که شما فکرشو بکنی اتفاق میوفته. تنها نقطه ی مشترکی که بین دفعات خاموش شدنش بوده، استفاده از باتری بوده. البته یادمه که یک بار هم که به برق وصل بود بازم خاموش شد. مثلا چه باتری شارژش تموم بشه، چه نشه این مشکل هست. تنظیمات پاور رو هم به خدا بیشتر از هزار بار چک کردم. فکر میکنم مشکلش پیچیده تر از این حرفاست. البته بیکار هم نبودم. با چند نفر که استاد کامپیوتر هستن هم مشورت کردم. دوست و رفیق و مغازه دار نه. استاد واقعی با تجربه و تحصیلات. همه ی احتمالات از کوچکترین تا بدترینش رو در نظر گرفتن ولی آخرش نفهمیدن چشه! حرف آخرشون این بود که باید بازش کنیم که بنده گفتم اول از گارانتیش استفاده کنیم بعد اگر نشد راههای دیگه. البته گارانتی نداره. وارانتی داره. حتما میدونین که وارانتی شامل تعمیرات میشه و به هیچ وجه قانون تعویض نداره ولی گارانتی تعویض هم میکنه. جالبه بدونید که خدمات پس از فروش ایسر در تمام کشورها به صورت وارانتی هستش. (متاسفانه) این نکته هم مهمه و جالبه بدونید که بعد از روشن کردن میره روی صفحه ی انتخاب سیف مد که نشون میده ویندوز به درستی خاموش نشده. این مورد رو حتی توی تاریخچه ی مشکلات و اتفاقات ویندوز هم نشون میده. و هیچ توضیحی هم نمیده. خاموش شدنش هم همراه با صدای مدار سویئچ پاوره. این صدا فقط در مواقعی که دستگاه در حالت اضطراری هست میاد و بلافاصله خاموش میشه. باور کنید تک تک قطعاتش رو جلوی چشم خودم از صبح تا ظهر تست کرده گارانتی. حتی آداپتور و تبدیلش رو.:n03: