PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : لوزه سوم



باغبون
15-06-2013, 15:36
سلام دوستان
میخواستم در مورد لوزه سوم اطلاعاتی بهم بدین؟اینکه اصلا کار این لوزه چیه؟ چه مشکلاتی ایجاد میکنه ؟ ایا برداشت لوزه سوم به زیباترشدن صدا کمک میکنه؟

raana
15-06-2013, 18:45
لوزه ها از نسج نرم غده ای تشکیل یافته اند. لوزه ها بخشی از سیستم لنفاتیک و ایمنی بدن می بـاشنـد.
دو لوزه در دو طرف عقب دهان قرار دارند. اندازه لـوزه هــا در افراد مختلف فرق می کند و الزاما بزرگی لوزه ها نـمی تـوانـد به علت التهاب لوزه ها باشد. لوزه ها در زمان تـولـد کوچک هستند و در زمان کودکی بزرگ شده و مجددا در دوران بلوغ تحلیل میروند.

وظیفه لوزه ها
به دام انداختن باکتری ها و ویروس هـای اسـتـنشاقی. لـوزه هـا با پادتن ها و سلولهای ایمنی خود بـاعـث نـابود شـدن میکروارگانیسمها و جلوگیری از عفونت ریه ها و گلو می شوند.

آدنوئید و یا لوزه سوم ADENOID
آدنوئید نیز عینا دارای ساختار و وظایف لوزه ها میباشد. اما در دیواره فوقانی حلق و در خلف حفره بینی واقع شده است. آدنوئید پس از تولد بزرگتر میشود، اما رشدش در سن 3 تا 7 سالگی متوقف گردیده و پس از آن بتدریج تحلیل رفته و در سنین نوجوانی ممکن است کاملا ناپدید گردد. همه اين لوزه ها در مناطقي قرار گرفته اند که مسير عبور هواي تنفسي محسوب مي شود. همچنين لوزه هاي کامي و زباني در مسير عبور غذا قرار دارند. هر عاملي که در محدوده دهان، حلق و بيني باعث بروز التهاب و عفونت شود، ممکن است واکنش لوزه ها را به همراه داشته باشد. در بسياري از موارد، عامل اوليه اي که واکنش لوزه ها را در بر داشته است، کشف نمي شود و فقط تورم و بزرگي غيرطبيعي لوزه ها جلب نظر مي کند. مشکل زماني بروز مي کند که بزرگي لوزه ها منجر به بروز انسداد نسبي در مجاري تنفسي فوقاني شود. تورم لوزه سوم مي تواند با مسدود کردن خلف بيني، منجر به انسداد نسبي و در موارد شديد، انسداد کامل راه هوايي بيني شود که اين پديده، بيمار را ناگزير به تنفس دهاني مي کند.

التهاب لوزه ها و یا تونسیلیت
به التهاب و عفونت لوزه ها اطلاق میگردد. تونسیلیت مسری بوده و در کودکان 10-5 سال شایع تر است، اما تمام سنین ممکن است به آن مبتلا شوند.

علایم تونسیلیت:
گلو درد و سرفه
سردرد
احساس ناخوشی و خستگی
تغییر در تن صدا
احساس تهوع
بوی بد دهان و تنفس
بلع دردناک و دشوار
تورم گره های لنفاوی گردن
نقاط سفید و یا زرد رنگ چرکین روی لوزه ها.
نکته:علایم پس از 3-2 روز تشدید شده و در عرض یک هفته بتدریج محو می شوند.

علل ایجاد تونسیلیت:
عفونت باکتریایی (استرپتوکوکی) و ویروسی لوزه ها.

درمان
اغلب التهاب لوزه ها خفیف بوده و نیازی به درمان دارویی ندارند. اما نوشیدن آب کافی، قرقره کردن محلول آب و نمک و مصرف استامینوفن و یا ایبوپروفن برای بهبود بیماری توصیه می شود. از آنجایی که تونسیلیت اغلبا توسط ویروس ها ایجاد میشود، مصرف آنتی بیوتیکها تجویز نمیگردد. اما چنانچه عفونت باکتریایی باشد آنتی بیوتیک تجویز میگردد. هرگاه التهاب لوزه ها شدید باشد و کودک بیش از 5 نوبت در سال به تونسیلیت حاد مبتلا شود بایستی لوزه ها با جراحی برداشته شوند.




منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

S0R3N4
21-06-2013, 12:40
اغلبا توسط ویروس ها ایجاد میشود

در این موارد بهترین درمان از نظر من؛درمان های گیاهی هست؛
قرص اکی هرب (یا تمامیه قرص های حاوی گیاه اکی ناسه) در کنار کپسول Zinc + C شدیدا در درمان عفونت های ویروس موثره؛
برای التهاب اون ناحیه استفاده از قرص گیاهی و مکیدن لیکوفار شدیدا موثره ...