PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : درمان در رفتگی استخوان دنبالچه--تو رو خدا کمک کنید!!!



ali_iran1370
14-06-2013, 11:00
با عرض سلام و خسته نباشید
من پسری 22 ساله ام که چند سال پیش در یک حادثه ای به زمین خوردم و در قسمت انتهای ستون فقرات( فکر کنم دنبالچه) دچار در رفتگی شدم و چون در این ناحیه درد نداشتم اقدامی در مورد ان انجام ندادم.مشکلم اینه که این قسمت استخوان بصورت برجسته زده بیرون و از نظر ظاهر منو اذیت می منه . ایا می شود با عمل جراحی این برجستگی را درمان کرد و به شکل طبیعی دراورد؟

البته MRI هم گرفتم و جوابش را در پایین اوردم.

جواب MRI :

در بررسی MRI انجام شده از ناحیه PELVIC با Sequences استاندارد :
Normal signal intensity of muscular of pelvic region with no SOL/collection noted
علائمی از bone distraction/joint effusion دیده نشد. Minimal free fluid در ناحیه پری رکتال دیده شد.
علائم angulation و کمپرشن بادی مهره C1 در ناحیه کوکسیس نیاز به تطابق با علائم کلینیکی از نظر تغییرات post tromatic دارد.پروستات با سایز نرمال و سیگنال هموژن ارزیابی شد.V.S دو طرف با سیگنال و configuration سیمتریک دیده شد.

raana
16-06-2013, 17:49
سلام دوست عزیز




در درمان دردهای دنبالچه در اکثر اوقات اقدامات غیر جراحی موثر واقع میشوند. اقداماتی مانند نشستن بر روی محل نرم، گرم نگه داشتن محل درد، درست نشستن بر روی صندلی و استفاده از داروهای ضد التهابی. در مواردی که درمان های غیر جراحی موثر واقع نشوند میتوان از عمل جراحی کمک گرفت و درمان جراحی در بسیاری از موارد میتواند درد بیمار را از بین ببرد.


این جراحی بصورت خارج کردن کل استخوان دنبالچه است. از طریق شکاف کوچکی که بر روی پوست پشت لگن داده میشود استخوانچه های کوچکی که به هم پیوسته و استخوان دنبالچه را تشکیل داده اند از محل اتصال خود به استخوان خاجی یا ساکروم جدا شده و از بدن خارج میشوند. اگر این جراحی به درستی صورت گیرد میتواند منشا درد را از بین ببرد.







شما به متخصص ستون فقرات و لگن مراجعه کنید........جواب قطعی رو ازشون بگیرید......

kamardard
29-10-2013, 13:50
اگر درد نداری هیچ کاری نکن