ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل کج بودن کاپوت پرايد صفر



AVAST4890
22-05-2013, 23:55
من 1 هفته اي هست ماشين صفر رو از سايپا تحويل گرفتم. درب کاپوت وقتي کامل بسته هست از دو طرف به اندازه يکسان با چراغ هاي جلو فاصله نداره يعني حدود نيم سانت فاصله درب کاپوت با چراغ سمت راست هست در حالي که با چراغ سمت چپ کامل مماس هست و از جلو وقتي به رخ ماشين نگاه کنيد کج بودن درب کاپوت اندکي به چشم مياد. به نظر شما سرويس اوليه (4500 کيلومتر) اين مشکل رو بگم برام مجاني درست مي‌کنند يا اينکه بايد برم بدم صافکار برام درستش کنه؟! چه کنيم؟؟

ess_1362
23-05-2013, 06:54
فکر می کنم شما زیادی حساس هستید
+
اینکه احتمالا اولین باری هست که یک خودروی وطنی آن هم پراید می خرید که طبیعی هست
متاسفانه خودروهای مونتاژ داخل فعلا تنها چیزی که ندارند کیفیت مونتژ هست (خوشبختانه تا دلتون بخواد مشکلات دارند):n02:
من توصیه می کنم شما زیادی حساسیت به خرج ندین چون نه تنها این یک مورد عادی هست بلکه ممکن هست بخاطر این حساسیت خودتون را اذیت کنید و متحمل هزینه های نامربوط بشین
البته تاپیک پراید هم هست و می تونید در آنجا با کمک سایر دوستان راهنمایی بشید

موفق باشید

masooumi
23-05-2013, 10:26
من 1 هفته اي هست ماشين صفر رو از سايپا تحويل گرفتم. درب کاپوت وقتي کامل بسته هست از دو طرف به اندازه يکسان با چراغ هاي جلو فاصله نداره يعني حدود نيم سانت فاصله درب کاپوت با چراغ سمت راست هست در حالي که با چراغ سمت چپ کامل مماس هست و از جلو وقتي به رخ ماشين نگاه کنيد کج بودن درب کاپوت اندکي به چشم مياد. به نظر شما سرويس اوليه (4500 کيلومتر) اين مشکل رو بگم برام مجاني درست مي‌کنند يا اينکه بايد برم بدم صافکار برام درستش کنه؟! چه کنيم؟؟

بسیار بسیار در محصولات وطنی طبیعی هست.

AVAST4890
23-05-2013, 11:31
فکر می کنم شما زیادی حساس هستید
+
اینکه احتمالا اولین باری هست که یک خودروی وطنی آن هم پراید می خرید که طبیعی هست
متاسفانه خودروهای مونتاژ داخل فعلا تنها چیزی که ندارند کیفیت مونتژ هست (خوشبختانه تا دلتون بخواد مشکلات دارند):n02:
من توصیه می کنم شما زیادی حساسیت به خرج ندین چون نه تنها این یک مورد عادی هست بلکه ممکن هست بخاطر این حساسیت خودتون را اذیت کنید و متحمل هزینه های نامربوط بشین
البته تاپیک پراید هم هست و می تونید در آنجا با کمک سایر دوستان راهنمایی بشید

موفق باشید

اي بابا، من سال 86 و 89 هم پرايد صفر گرفتم هيچکدوم اينقدر کج و کول نبودند.

AVAST4890
23-05-2013, 11:38
بسیار بسیار در محصولات وطنی طبیعی هست.

من حتي متوجه نشدم اولش کج هست، يکي از دوستان نشونم داد. ميدم سرويس اوليه خود سايپا رديفش کنه. يک رفيق هم دارم که شغلش صافکار و خيلي حرفه ايه، از شکل و حساسيت که بگذريم مماس نبودن هر دو طرف به اين دليل که از نظر آيروديناميک کاپوت جزو نخستين قسمت برخورد با هوا هست باعث ايجاد مقاومت و کاهش سرعت و اگر از يک حد بيشتر باشه موجب باز شدن درب کاپوت در سرعت بالا و وقوع فاجعه ميشه.

ess_1362
23-05-2013, 18:38
سال 85 که یک 141 خریدم بعد از اینکه برادرم ماشین را دید گفت صندوق عقبش کجه ، حتما تصادفی هست در حالی که من از نمایندگی صفر خریدم
خلاصه انکار از من و اجبار از اون
علیرقم میل باطنی منو پیش صافکار برد و صافکار گفت همه پرایدها یک چیزیشون کجه!! شما شانس آوردی که قرعه به نام در صندوق بار افتاده و جای حساس تر کج نیست:n02:
بازم قانع نشد و رفتیم نمایندگی
مسئول نمایندگی بنده خدا گفت ماشین را بیار داخل پیش بقیه 141 ها
خلاصه حدود 30-40 تا ماشین نو بود و از اول تا آخرش همه را به ما نشون داد و گفت اگر یکیش صندوقش صاف بود با مسئولیت خودم ماشین شما را عوض می کنم که بعد از بررسی فهمیدم شانس با من بوده که خیلی کج نیست در صندوق بار
شما هم زیاد حساس نباش کلا قالب ها ی پرس وضعشون اصلا مناسب نیست + اینکه وضعیت مونتاژ هم جالب نیست
البته شاید با ریگلاژ بهتر بشه ولی این احتمال هم هست که بدتر بشه و بسته نشدن در موتور بصورت عادی هم به مشکلت اضافه بشه

موفق باشید

NorthBridge
23-05-2013, 20:55
من 1 هفته اي هست ماشين صفر رو از سايپا تحويل گرفتم. درب کاپوت وقتي کامل بسته هست از دو طرف به اندازه يکسان با چراغ هاي جلو فاصله نداره يعني حدود نيم سانت فاصله درب کاپوت با چراغ سمت راست هست در حالي که با چراغ سمت چپ کامل مماس هست و از جلو وقتي به رخ ماشين نگاه کنيد کج بودن درب کاپوت اندکي به چشم مياد. به نظر شما سرويس اوليه (4500 کيلومتر) اين مشکل رو بگم برام مجاني درست مي‌کنند يا اينکه بايد برم بدم صافکار برام درستش کنه؟! چه کنيم؟؟
این رفعش خیلی سادست حتی خودت هم میتونی درستش کنی.یکبار دیدم یک صافکار چجوری درستش کرد و بشما هم میگم
یک آجر سبک یا تکه چوب با حدود 10 سانت یا بیشتر ارتفاع و حدود 20 سانت طول رو برمیداری میذاری زیر کاپوت بالای موتور. طوریکه درب کاپوت رو وقتی بذاری روی چوب، حدوداً 10-20 سانت تا بسته شدن فاصله داشته باشه
حالا اون سمت کاپوت که موقع بستن درست چفت نمیشه رو از جلوش جایی که کنار چراغ قرار میگیره با دست کاملاً فشار میدی تا همون سمت کاپوت یک مقدار بره پایینتر. به همین سادگی. حالا کاپوت رو ببند ببین چفت میشه یا نه. صافکار هم ببری دقیقاً همینکار رو میکنه ولی با اعتماد بنفش بیشتر!!
امیدوارم اینکار ساده رو خوب متوجه شده باشی