PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نرم افزار Autodesk Softimage چه نوع نرم افزار هست ؟؟



Noori 3D
18-05-2013, 17:11
سافت ایمیج یکی از بهترین و قدیمی نرم افزارهای سه بعدیجهان است که در مقایسه با نرم افزارهای رغیب مثل مایاو مکس قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارد مثل ICE Interactive Creative Environment و Gigapolygon قدرت نرم افزار در اجرای صحنه‌های سنگین با تعداد پلیگانهای بسیار بالا خیلی خوب عمل می‌کند و احتمال هنگ کردن و کرش شدن سیستم بسیار پایین است. سال ۱۹۹۶ پارک ژوراسیک به کار گردانی استیون اسپیلبرگ که با سافت ایمیج کار شده بود اسکار جلوه‌ها ویژه گرفت. استفاده این سافت ایمیج در صنعت بازی بسیار متداول ااست. شرکت‌های زیادی در جهان از سافت ایمیجاستفاده می‌کنند مثل Pixar – Blur Studio – Ubisoft- ILM نام برد.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقدمه

در سال ۱۹۸۸ با اسم سافت ایمیج تری دی به دنیا سه بعدی وارد شد که در نمایشگاه بزرگ سیگراف پرده برداری شده و شرکت آی ال ام جز اولین شرکتهایی بود که به قدرت این نرم فزار پی برد و در پروژهای سینمایی از این نرم افزار استفاده شده، فیلمهایی همچون پارک ژوراسیک مورد استفاده قرار گرفت.متن صفحه.[۲]
شرکت ماکروسافت هم در سال ۱۹۹۴ توانست مدتی این برنامه را در لیست نرم افزارهای خود قرار دهد که در نسخه

Softimage|۳D Extreme ۳٫۵

به این نرم افزار قابلیتهای جدیدی اضافه کرد

Mental ray و Particles Effects

سافت ایمیج مدتی هم به دست شرکت Avidبود که تولید کننده بهترین سخت افزارها است، بعد از اینکه نسخه هفت سافت اینیج در سال ۲۰۰۹ ارائه شد، شرکت قدرتمند اتودسک توانست با مبلغ بسیار ناچیزی سی پنج میلیون دولار سافت ایمیج را خریداری کند و جز محصولات برتر خود قرار دهد.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



سازگاری با سخت افزارها

سافت ایمیج با انواع سخت افزارهای سازگاری بالایی دارد، به طوری که روی ضعیف ترین لپ تاپ هم قابل اجرا می‌باشد که این نشان از انعطاف پذیری بالا این نرم افزاردارد.

سافت ایمیج انواع اقسام کارتهای گرافیکی را ساپور می‌کند، شرکتهایی که این نرم افزار را ساپور می‌کنند عبارتند از:

NVIDIA, ATI/AMD, HP (Hewlett-Packard), Dell, Apple, Lenovo, Fujitsu, and Wacom

سافت ایمیج قابلت dual screen را دارد و تا resolution of 1920 x ۱۲۰۰ ۶۰Hz

در واقع قابلیت Multiple Display دارد.

قابلیت بسیار بالایی با Cuda – open GL – Direct X دارد


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


سازگاری با سیستم عامل‌ها

سافت ایمیج بر روی سیستم عامل بزرگ یعنی ویندوز و لینوکس قابل اجرا است.

بر روی سیستم عامل مکینتاش اجرا نمیشه

بهترین حالت بر روی ویندوز استفاده از windows 7 64 bit

وبهترین انتخاب برای لینوکس کاران استفاده از Fedora Core 14 64bit است

سافت ایمیج به خوبی OpenGL را اسپورت می‌کند و تصاویری با عمق دو بافر RGBA ۸/۸/۸/۸ را اجرا می‌کند


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Viewport سافت ایمیج

سافت ایمیج بسیار انعطاف پذیر و با هر سبک و سلیقه‌ای قابلب ویرایش شدن است

شما قادر خواهید بود نماها را بنا به سلیقه شخصی خودتان ویراش نمایید.

رنگها. منوها و آیکون‌ها را دستکاری نموده قدرت نرم افزار در اجرای صحنه‌های سنگین با تعداد پلیگانهای بسیار بسیار بالا خیلی خوب عمل می‌کند و احتمال هنگ کردن و کرش شدن سیستم بسیار پایین است این نرم افزار قابلیت بسیار جالب و منحصر بفردی دارد به اسم Gigapolygon که به این معنی است که می‌تواند پلی گانهای بسیار سنگین مثلا ۱۵۰ میلیارد پلیگان را راحتی اجرا کند.

به عنوان مثالی دیگر اگر شما جمعیت ۱۰۰ هزار نفری از یک ارتش را دارید این

امکان وجود دارد که تمام کارکترهای با جزییات را در سافت ایمیج اجرا کنید.

در نسخه ۲۰۱۲ اخرین نسخه Gigapolygon ۳ به این نرم افزار افزوده شده‌است


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مدل سازی در سافت ایمیج

مدلسازی توی این برنامه براحتی و بدور از مشکلاتی است که ممکنه نرم فزارهای دیگه داشته باشن روش مدل سازی یا پلی گان است یا نربز در سیستم پلیگان شما ابزارهای متنوعی در اختیار دارید که این امکان وجود دارد که به راحتی مدل خود را بسازید.

و در سیستم نربز هم تمام ابزارهای مورد نیاز وجود دارد واجازه تبدیل کردن پلی به نربز و برعکس هم وجود دارد

دربخش مدلینگ بیش از ۲۰ نوع متغیر وجود دارد

در بخش مدل سازی شما قادر خواهید بود بدون نیاز به پلاگین و ابزار دیگری به راحتی آبجک خود را ریتوپلوژی کنید.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


انیمیت در سافت ایمیج

انیمیت در این نرم افزار انتخاب انیماتورها است که امکانات بی نظیری دارد که شما از کار کردن با آنها لذت می‌برید

امکاناتی همچون:

Animation Mixer

Animation Editor

Charecter

GATOR

MOTOR

FACE ROBOT

Action

Shape

Devices (Capture)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


بافت دهی در سافت ایمیج

سافیت ایمیج دز زمینه بافتدهی یکی از قدرتمند ترین برنامه‌های موجود است

متریال دهی در سافت ایمیج در بخشی به نام Render Tree انجام می‌شود، متریال دهی در سافت ایمیج به صورت درختی انجام می‌شود.

در واقع سافت ایمیج یک نرم افزار نود گرا است و برای مدیریت و سازماندهی کردن بافتها و متریال‌های بخش دیگر به اسم Material Manager وجود دارد که قابلیت دسته بندی متیریالهای را دارد.

و همچنین بخشی دیگر به اسم Preset Manager دارد که در کار تعداد زیادی متریال آماده وجود دارد که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بخش یو وی دهی هم سافت ایمیج بسیار قوی عمل کردم و پلاگین معروف Unfold را خریداری کرده و یک نسخه کامل از آن را درسافت ایمیج قرار داده‌است.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


رندر در سافت ایمیج

رندر

رندر سافت ایمیج به صورت پیش فرض رندر منتال ری است

در واقع سافت ایمیج دو روش رندر دارد

اولی منتال ری و دومی هارد وار رندراست

منتال ری در سافت ایمیج در هسته برنامه وجود دارد و مثل مایا و مکس پلاگین نیست

در واقع شرکت منتال ایمیج. منتال ری را برای سافت ایمیج طراحی و ساخت و بعد از گذشت مدت زمانینسخه‌ای از این موتور رندر برای مکس و مایا هم تولید شد ولی هیچ وقت به قدرت و بهینگی نسخه اصلی که در سافت ایمیج موجود است نمی‌رسد.

موتورهای افزودنی دیگری برای سافت ایمیج تعریف شده‌است از جمله:

۳DElight. Renderman. Royal Render. Mental ray .fry render . Arnold render. Tera render . Vray . octane render . Maxwell.

و قدرتمند ترین موتور رندر دنیا یعنی Arnold Render که قابلیت رندر بیلیونها پلیگان را با سرعت بسیار بسیار بالا دارد به صورت اختصاصی برای سافت ایمیج نوشته و طراحی شده‌است.

فرمتهایی که سافت ایمیج در هنگام رندر خروجی می‌دهد عبارتند از:

Softimage Pic

EXR

Mental ray Map

HDR

Tif

PNG

TGA

CGI

CT

ST

JPG

BMP

Alias

WaveFront RLA

Pal

NTSC

DDS


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



کامپوزیت در سافت ایمیج

سافت ایمیج دارای دو بخش کامپوزیت است

کامپوزیت درونی که در هسته موجود است که به آن FX Tree می‌گویند که در نوع خودش بی نظیر است.

کامپوزیت بیرونی که درواقع برنامه مجزا از سافت ایمیج است به نام Composite و علاوه برا این نرم افزار Mach Mover نیز همراه سافت ایمیج ارائه می‌شود



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


برنامه نویسی در سافت ایمیج

در زمینه اسکریپت نویسی سافت ایمیج بسیار قوی عمل کرده‌است.

Java Script – VB Script – Python


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


جلوهای ویژه در سافت ایمیج

جلوه‌های ویژه در این نرم افزار بسیار بسیار قوی است

شما در سافت ایمیج یک خالق هستید و قادر به ساختن هر جلوه عجیب و غریبی هستید و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. در سافت ایمیج تکنیک‌های متعددی وجود دارد به طوری که شما با در دست داشتن ابزارهای بسیار زیاد و همچنین ابزار سازی یعنی این امکان را سافت ایمیج به شما می‌دهد که برای افکت خاص خودت ابزار سازی کنید، بخشی که تمام این اتفاقان در آن رخ می‌دهد به اسم

ICE Interactive Creative Environment

آیس در واقع مغز متفکر سافت ایمیج است و در واقع هر کاری می‌تواند انجام دهد

بخشهایی که در آیس به طور صد در صد ساپور می‌شود عبارتند از

Particles – Modleing – Syflex (Cloth) – Deformations – Light – Camera – And ….

یکی از مزیتهای جالب آیس این است که در هنگام شبیه سازیهای سنگین سیستم همچنان نرم و انعطاف پذیر عمل می‌کند و اثری از هنگ و کرش شدن سیستم وجود ندارد و شما به راحتی می‌توانید در محیط چرخیده و از زوایای مختلف تاثیر افکت را مشاهده کنید.

آیس متشکل شده از بخش‌های زیر:

ParticlesDeformationLagoaTopologySyflex ICE

Tool

در سافت ایمیج نسخه ۲۰۱۲ بخشی طراحی شده به نام Interpol که این امکان را می‌دهد که شما به راحتی از مکس یا مایا صحنه خود را به سافت ایمیج برده و افکتهای و جلوه‌های خود را بسازید و بعد مجداد به مکس یا مایا برگردانید.

همچنین نرم افزار Mudbox را هم به طور کامل ساپورت می‌کند



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



برخی از ویژگی های نسخه 2013

CrowdFX :

در این بخش می توانید حرکت جمعیت های کاملا پیچیده را با هوشمندی بالا شبیه سازی کنید.

Bullet Physics for ICE :

قابلیت جدیدی به Bullet Physics این نرم افزار برای تشخیص برخورد با موانع جسم سخت آن هم بر پایه Particle در بخش داینامیک اضافه شده است.

پیشرفت در ICE :





بالا رفتن کیفیت Viewport :

تغییرات خوبی در Viewport این نسخه اضافه شده مهمترین آنها اضافه شدن محیطی است که پیش نمایشی از Render نهایی شما را نشان می دهد و هر کجا از صحنه را که بخواهید انتخاب می کنید و رندر خواهید کرد. تا در کمترین زمان ممکن به مقصود خود برسید و در همان لحظه تغییرات خود را به صورت RealTime ببینید.

تشابه دستورات با 3ds Max :

در این نسخه بسیاری از کلیدهای ضروری، کار با ماوس، دستورات Selection، Navigation دوربین شبیه به نرم افزار 3ds Max شده و کار را برای کاربر آسان تر کرده است.

پیشرفت در مدیریت داده و صحنه :

اگر پروژه ای دارید که چندین نفر باید بر روی آن کار کنند در این نسخه امکاناتی برای مدیریت صحنه و ارتباط با سایر هنرمندان وجود دارد تا با یک مدیریت درست یک پروژه را به صورت تیمی به پایان برسانید.

Modeling & Animation

پیشرفت در Rigging و Animation :

در این قسمت پیشرفت های خوبی انجام شده از جمله : - آسان تر شدنRetime F-curves با استفاده از کنترلر جدیدی که اضافه شده. - استفاده از زبان اسکریپت نویسی Python در Synoptic Editor. - ایجاد Animation Layers هنگام خلق تصاویر.

ابزارهایی جدید برای Modeling و Selection :

در این بخش ها هم ابزارات جدیدی برای آسان تر شدن روند تولید اضافه شده که می توان به موارد زیر اشاره کرد : - امکانات جدید برای دستورات Thickness، Hole Capping، Edge Cutting و Extrusion. - اضافه شدن ابزار جدید Smooth Edge loop. - راحت تر شدن دستور Loop، شما با دو بار کلیک بر روی Edge می توانید Loop مورد نظر خود را تعریف کنید.

شرکتهایی که از این نرم افزار استفاده میکنن

شرکتهای بسیار زیادی در سراسر دنیا از این نرم افزار به شکل گسترده‌ای استفاده می‌کنند در سایت xsibase نام ۲۵۰ شرکت برده شده که ازسافت ایمیج استفاده می‌کنند.

از کارهای استفاده شده از سافت ایمیج می‌توان کارهای زیر را نام برد:



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


در زمینه فیلم و انیمیشن

Avatar

Fight Club[۳]

Thor[۴]

Tron

Alice In Wonderland

Red Cliff

John Adams

Predators

GI Joe: Rise of the Cobra

The Mist

Happy Feet

Appleseed (film)

Appleseed Ex Machina

The Brothers Grimm

Charlotte’s Web

Coca-Cola commercials

M&M’s commercials

Pocoyo

Sin City

Transformers

Barnyard

VeggieTales (۱st half)

District 9

The lost thing

source code[۵]


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


در زمینه ساخت بازی

Bayonetta

Dark Chronicle

Devil May Cry 4

Fable II

Final Fantasy X

Final Fantasy X-۲

Final Fantasy XIII

Genji: Dawn of the Samurai

Half-Life 2

Lost Planet

Mass Effect 2

Metal Gear Solid 3

Metal Gear Solid 4

Ninja Gaiden 2

Prince of Persia: The Two Thrones

Resident Evil 4

Resident Evil 5

Rogue Galaxy

Yakuza 3

Shenmue

Shenmue II

Street Fighter IV

Star Wars Battlefront

Star Wars Battlefront II

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Super Mario 64

The Last Remnant

Virtua Fighter ۵


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اومیدورام این اطلاعات به اون دسته دوستانیکه میخوان سافت امیج رو به خوبی بشناسند راهنمای خوبی باشه ....... منبع ویکی پیدیا.... ولینک اطلاعات



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] D8%AC

موفق باشید. :n12:

hes25
18-05-2013, 22:35
سلام
خیلی عالی بود!
من نمی دونستم پرنس با این برنامه ساخته شده!!
من همش فکر میکردم همه رو با مایا می سازن

ایول!

7alma
29-05-2013, 23:32
از نظر منابع آموزش توي اينترنت چطور آيا مثل مكس , c4d آموزش براش ريخته يا نه
بابت معرفي هم تشكر :n16:

تاتانی
30-05-2013, 10:23
الان دیگه اتودسک داره این سه تا نرم افزار رو ( مکس + مایا + سافت ایمیج ) رو به هم نزدیک کنه و هیچ بعید نیست چند سال دیگه این سه تا رو ادغام کنه یه نرم افزار دربیاره :n13:
اما با توجه به صحبت هایی که دوستان می کردن اتودسک داره قدرتشو از دست میده و نرم افزراهایی مثل Blender - Modo و در زمینه اسکاپت Zbrush دارن ظهور می کنن :n02:

Noori 3D
04-06-2013, 20:39
الان دیگه اتودسک داره این سه تا نرم افزار رو ( مکس + مایا + سافت ایمیج ) رو به هم نزدیک کنه و هیچ بعید نیست چند سال دیگه این سه تا رو ادغام کنه یه نرم افزار دربیاره :n13:
اما با توجه به صحبت هایی که دوستان می کردن اتودسک داره قدرتشو از دست میده و نرم افزراهایی مثل Blender - Modo و در زمینه اسکاپت Zbrush دارن ظهور می کنن :n02:

برای این که سه نرم افزار سه بعدی ساز رو که یکی کنه شاید چون خیلی بهم نزدیک شدن با یه دونیا تفاوت ......... اما از این که قدرت اتودسک داره کم میشه نه خیر هر ساله نرم افزارهای که تحت تحت نام اتودیسک تولیدمیشه زیادتر میشه شاید نرم افزار های دیگه هم قدرت داشته باشه اما من این سه نرم فزار رو به دیگران ترجیع میدم.

Noori 3D
04-06-2013, 20:43
از نظر منابع آموزش توي اينترنت چطور آيا مثل مكس , c4d آموزش براش ريخته يا نه
بابت معرفي هم تشكر :n16:

آموزش های نرم فزار سافت امیج روز به روز زیاد تر میشه اما مثل آموزش های که نرم فزار مکس نیست چون شناخت شدن مکس خیلی وقت میشه برای همین ریخته است ......... اما اگر بایکی از نرم افزار های سه بعدی کار کرده باشی یاد گرفتن یکی دیگه آسان تر میشه .

Noori 3D
14-06-2013, 03:39
و بلاخره سرویس پک سافت امیچ هم از راه رسید

Autodesk® Softimage 2014 Service Pack 1




برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
یب
در این سرویس پک باگ های که برطرف شده در این لیست پاین هست


Bugs Fixed in this Release

Following is a list of fixed bugs in Softimage 2014 SP1:



Defect ID
Description


Animation



SOFT-7469
Animation Layer: Collapse layer will generate tangent broken keys


SOFT-8561
QFE (ACME-1425) | DisplayInfo doesn't allow keying on exclusive action clip animated parameters


SOFT-8570
QFE (ACME-943) | Expression on a parameter driven by override reacts unexpectedly


SOFT-8587
QFE (ACME-1169) | Proxy parameters keys not showing up on the timeline


SOFT-8663
QFE (ACME-1410) | Performance issue when adding many cache clips into a mixer - Iteration 1


SOFT-8666
QFE (ACME-1605) | Deleting the first key of a constant FCurve doesn't update the FCurve correctly


SOFT-8674
QFE (ACME-1776) | Performance issue when adding many cache clips into a mixer - Iteration 2






Crosswalk



SOFT-4739
Export fbx a Crowd Simulation then Import in Maya and the ICE textures and materials will be missing.


SOFT-8751
QFE (ACME-1515) | FBX | Issue with Camera Focal Length animated parameter






Camera Sequencer


SOFT-8542
CamSeq: FOV is not plotted correctly when Projection Plane is not enabled


SOFT-8547
CamSeq Plot: Expression is not correctly evaluated


SOFT-8559
CamSeq: Plot All crashes XSI with Animated Material In Scene


SOFT-8701
Select child and select parent hotkeys replaced Softimage keymap






Data Management


SOFT-8915
[CER]: Crash undoing delete null With Bone Effector constrained to it






General



SOFT-8283
Softimage crashes when using the animation editor and 3rd party renderer


SOFT-8596
QFE (ACME-1916) | Creating an Annotation property sometimes returns errors but works


SOFT-8636
QFE (ACME-1809) | Audio scrubbing off by one frame when then "Play Frame Entered When Scrubbing" preference is enabled


SOFT-8774
QFE (ACME-2235) | Frame rate issue in playback mode when having many materials


SOFT-8948
Unhide All Polygons deselects currently selected polygons






ICE



SOFT-8517
Implement extra protection to avoid XSI crashing in case of corrupted CustomOp


SOFT-8651
QFE (ACME-1714) ICE | Specific crash when closing a scene having many Set Data nodes


SOFT-8693
QFE (ACME-1680) ICE | Crash during simulation


SOFT-8943
ICE -application crash without any notification involving arrays






ICE Crowds



SOFT-6246
Motion Blur issues with CrowdFX


SOFT-8423
Export Crowd as FBX does not transfer UV's to FBX file


SOFT-8984
Inspect Init. Animations menu is not working






Modeling



SOFT-8728
Selection bug in 2013 / 2014


SOFT-8961
Crash while freezing specific objects






Rendering



SOFT-8396
Override color in Render Tree


SOFT-8648
QFE (ACME-1928) | The Reorder Tool doesn't affect the OpenGL Draw Ordering right away






SDK



SOFT-8569
QFE (ACME-841) | SDK | Fetching the last key value of a cycle curve always returns the first key value


SOFT-8593
QFE (ACME-1749) | Expressions using the at_frame function don't work as expected


SOFT-8645
Rendering SDK: WantDirtyList default value is wrong


SOFT-8773
QFE (ACME-1887) | Custom Renderer | Too many objects are being dirtied when modifying a light


SOFT-8880
[CER] GridData.SetCell with a non-array object will crash Softimage






Texturing



SOFT-7985
QFE (ACME-1409) | MeshMerge operator result is unpredictable with multi texture projections






UI



SOFT-8220
JPN: WIN: Bounding box and Texture Decal display mode




Return to Top ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Known Issues in this Release


Installing on Windows
1. Matchmover 2014 is unable to start with the MSSA Network deployment installations.

Workaround:
For W7 x64 - Change the MSSA licensing options in the License.env to "Standalone"
For W8 x64 - Change the MSSA licensing options in the License.env to "Standalone". In addition, it requires the following Windows environment variable to be added to the local user account or machine.
"adsk_matchmover_license" = Softimage


2. Modifying the License.env File Using Windows Command Prompt

The License.env file is available in the C:\Program Files\Autodesk\Softimage 2014\Application\bin folder.
Modifying the values in this file using the Windows command prompt is not supported, since the changes will not be registered. For example, switching from Standalone to Network license and vice-versa.
If you want to modify, then provide edit permissions to the License.env file.

Note: Use the Autodesk Softimage User Tools or the Notepad application to modify the License.env file values.


Installing on Linux
Executing the Softimage 2014 Linux installer will install Softimage and other components such as ADLM, Composite, and Matchmover.
Folder locations
* ADLM – /opt
* Composite and Matchmover – /usr/autodesk
Note: You cannot deselect the Composite and Matchmover components from the installer UI.


Running Composite on Linux
In order to run Composite from a Softimage installation you must use a Softimage sourced shell to properly license and start the application.

Notice for FEDORA 14 Users:
Softimage uses a modified x11 patch for Mainwin compatibility in this distribution. On certain distributions and configurations this may cause problems when trying to launch Composite.

If you encounter the following message:
error while loading shared libraries: libDLframework.so: cannot open shared object file: No such file or directory

Add to the following file "/usr/autodesk/Composite_2014/bin/composite"

'setenv LD_LIBRARY_PATH /usr/lib64'

Just before $envScript is sourced in the file. (Line 31)

This reverts the change from Softimage and sets the LD_LIBRAY_PATH back to /usr/lib64 so composite to find the appropriate .so




FBX



SOFT-7107
[Linux] Material is incorrect for CrowdFX






Licensing



SOFT-7739
W8: Softimage Installer requires .Net 2.0 and 3.0 to be installed prior to .Net 3.5

Workaround for SOFT-7739
Search for 0x800f0906 issues or Click on Microsoft msdn site link here ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]).



SOFT-8085
W8: Unable to write application > bin > License.env folder via User Tools

Workaround for SOFT-8085
Right-click UserTools and Select Run As Administrator.







SDK



SOFT-7604
[LINUX]: GridData SDK C++ example hangs XSI when siColumnFile cells are double-clicked on


SOFT-8167



موفق باشید.


CamSeq | SDK: PlotSequencerCamera Redo Results in Missing Animation