PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : استاد برجسته‌ گیاه‌شناسی دانشگاه تهران در گذشت



wichidika
14-05-2013, 22:44
استاد برجسته‌ گیاه‌شناسی دانشگاه تهران در گذشت





دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲



دکتر سیدحسین میرحیدر، استاد برجسته گیاه‌شناسی، مؤلف ده‌ها جلد کتاب در زمینه علوم تغذیه طبیعی و گیاهان دارویی، در سن 94 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سیدحسین میرحیدر متولد سال 1298 در سن 22 سالگی از دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران، در رشته گیاهان‌شناسی کشاورزی، فارغ‌التحصیل شد و برای ادامه تحصیل به فرانسه و سپس امریکا سفر کرد. پس از گرفتن تخصص با درجه ممتاز در رشته‌های غذادرمانی‏، گیاه‌درمانی، تغذیه و رژیم‌های غذایی به ایران بازگشت.

به گزارش ایسنا، کتاب «معارف گیاهی» در هشت جلد، حاصل بیش از بیست سال تلاش استاد در زمینه پژوهش و نگارش، مهم‌ترین اثر دکتر میر حیدر به شمار می‌رود.

جلد نخست این کتاب، به شناخت علمی و خواص درمانی سبزی‌ها و حبوبات و دانه‌های خوراکی گیاهی مربوط می‌شود، در جلد دوم کتاب «معارف گیاهی»، از خواص میوه‌ها و ادویه‌جات سخن گفته شده است و جلدهای سوم تا هفتم، به شرح تفصیلی مشخصات، شناخت علمی، خواص درمانی و ترکیبات شیمیایی صدها گیاه دارویی اختصاص دارد. جلد هشتم این کتاب نیز شامل فهرست‌های گوناگون در خصوص گیاهان مختلف است.

دکتر میرحیدر در روز یکشنبه دار فانی را وداع گفت. مراسم بزرگداشت این استاد برجستهسه‌شنبه 24 اردیبهشت ماه از ساعت 14 تا 15.30 بعدازظهر در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام