City 17
06-05-2013, 16:38
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
سازنده: Double Fine Productions
نویسنده و مدیر طرح: Tim Schafer
پلتفرم: Windows, Mac, Linux, iOS, Android
ژانر: ماجراجویی - اشاره و کلیک
تاریخ انتشار: سپتامبر 2013
مُد: تک نفره
وبسایت رسمی: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
سال گذشته شرکت Double Fine -سازنده ی عناوین تحسین شده ی Psychonauts و Brutal Legend- دست به حرکت خاص و بزرگی زد، درخواست جمع آوری بودجه ای 400 هزاردلاری برای ساخت
یک عنوان ماجراجویی دو بعدی کلاسیک تحت نام Double Fine Adventure همانند ساخته های قبلی موسس شرکت، تیم شِفِر، که در دهه ی 90 میلادی و آن زمان زیر نظر شرکت LucasArts تولید
شدند. عناوینی مثل The Secret of Monkey Island و Day of The Tentacle. نتیجه ی کار جمع آوری بودجه ی اعجاب آور 3.3 میلیون دلاری از طرف مردم در طول یک ماه قرارگیری در خواست بر روی
Kickstarter بود، مبلغی که به گفته ی شفر برابر با بودجه ی ساخت عناوینی چون Grim Fandango ، Stacking و Costume Quest می باشد.
تا به حال تمامی پیش نمایش های این عنوان از طریق وبسایت رسمی Two Player Productions صورت آپدیت های قسمت بندی شده و تنها قابل رویت برای افراد سرمایه گذار در پروژه، صورت گرفته.
اعضای تیم سازنده محتویات اختصاصی چون Concept Art یا جدول زمان بندی مراحل تولید بازی را از طریق فروم مخصوص بازی و در پشت درهای بسته در اختیار افراد قرار می دهند.
خوشبختانه بعد از مدت ها انتظار و بعد از تغییر نام این عنوان از Double Fine Adventure به Broken Age یا "عصر شکسته"، به طور رسمی اطلاعاتی در مورد این عنوان منتشر شده، این جزئیات طی
بازدیدی اختصاصی از استودیوی Double Fine در سان فرانسیسکو و در طی مصاحبه ی اختصاصی Tim Turi ادیتور ارشد gameinformer با تیم شِفِر و گرِگ رایس، تهیه کننده بازی می باشد:
در ابتدای کار بازیباز می بایست از بین دو کاراکتر "Space Boy" و "Sacrifice Girl" یکی را برای بازی کردن انتخاب کنند(اسامی خاص این دو کاراکتر تا این مرحله از ساخت هنوز تعیین نشده)، هر دو کاراکتر
نوجوان بوده و به دنبال شکستن آداب و رسوم نادرستی هستند که هر یک می بایست به طور مداوم انجام دهد.
"پسر فضایی" درون یک کشتی فضایی به سر می برد که در آن اعمال روزانه به وسیله ی یک هوش مصنوعی انجام می شود که او را بسیار نازپرورده بار آورده و در طرف دیگر "دختر قربانی" داستان خود
را در روستای زیبایی شروع می کند که برگزارکننده ی یک مراسم آیینی ترسناک است! برای جذاب تر شدن کار، قابلیت تغییر بین این دو کاراکتر و طبعا دو داستان به صورت "آنی" گنجانده شده.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
شاید یک قهرمان دختر زیاد معمول نباشد، شفر منشا الهام کاراکتر "دختر قربانی" را آثار میازاکی، کارگردان انیمه هایی چون Nausicaa of The Valley of The Wind و Kiki’s Delivery Service می داند. او
در این مورد می گوید: "این کاراکتر مونث، نوجوان اما قوی و بسیار سرسخت است" اما این نوع از استقلال و قدرت در تصمیم گیری با کاراکتر انیمیشن Brave تفاوت زیادی دارد: "حتی در تریلر Brave، او
می گوید ‘من آزادیمُ میخام!’ " در حالیکه در آثار میازاکی این شجاعت به طور غیر مستقیم و در قالب قصه خود را نشان می دهد.
"دختر قربانی" در دامنه ی تپه ای دراز کشیده که بعد از فراخوانده شدن توسط خواهرش به شهر خود یعنی Sugar Bunting بر می گردد. یک مهمانی مهیج برای "دختر قربانی" تدارک دیده شده که در ابتدا
خیلی جذاب به نظر می رسد، نام مهمانی "جشن دوشیزه ها" است. هیچ کس درباره ی برنامه ی اصلی مراسم صحبتی نمی کند اما به "دختر قربانی" اطمینان خاطر داده می شود که انتخاب شدن به
عنوان دوشیزه در این جشن افتخار بزرگیست، در ادامه لباس زیبایی برای او انتخاب می شود. مزین شدن در یک شهرک مملوء از شیرینی فروش ها جای نگرانی ندارد اما بلافاصله "دختر قربانی" را درون
یک کیک بزرگ به شکل لباس های زنانه قرار می دهند و در ادامه معلوم می شود که "جشن دوشیزه ها" در واقع یک مراسم آیینی دادن قربانی به هیولای بزرگی به نام Mog Cothra بوده و "دختر قربانی"
نقش غذای اصلی را ایفا می کند!
"دختر قربانی" از بقیه سوال می کند که دلیل این همه سختی دادن به اهالی شهر برای راضی نگه داشتن Mog هیولا به جای مبارزه با او چیست. از آنجا که کسی با او هم نظر نیست، او در ادامه شخصا
به دنبال جواب سوال خود می رود. در نهایت "دختر قربانی" بعد از اتفاقات متعددی به کمک یک پرنده ی بزرگ به نام Jesse به آسمان می رود و بخش زیادی از ادامه ی داستان در شهری در آسمان و بر بالای
ابرها اتفاق می افتد، شهری که آداب و رسوم خاص خود را دارد!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
در طرف دیگر داستان "پسر فضایی" تک و تنها در یک کشتی فضایی به سر می برد. یک هوش مصنوعی دلسوز تمامی نیازهای روزمره ی او را به صورت اتوماتیک انجام می دهد و برای سرگرم کردن و دور
نگه داشتن "پسر فضایی" از واقعیت به او کارهای ساده و بچگانه ای را برای انچام می دهد. کشتی فضایی حتی یک کنترل ساختگی دارد که برای ایجاد احساس خیالی یک فضانورد در فضا و کنترل کشتی
طراحی شده، در حالی که هوش مصنوعی از بزرگ تر شدن "پسر فضایی" و پی بردن او به این موراد، بی خبر است، موردی که به وضوح در چهره ی بی علاقه ی "پسر فضایی" دیده می شود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
شفر داستان های علمی تخیلی مثل Moon و Solaris را منبع الهام شخصیت "پسر فضایی" و زندگی تنهای او می داند.
قسمت های اولیه ی داستان "پسر فضایی" شامل نشان دادن این اصول بی معنی و تجربه ی زندگی روزانه ای است که سال ها مجبور به تحمل آن بوده. هوش مصنوعی "پسر فضایی" را به اسم
"کاپیتانِ مامانی!" صدا می کند و شروع به تکرار ماجراجویی هایی که صرفا در سنین پایین برای "پسر فضایی" جذاب بودند ادامه می دهد، به عنوان نمونه ماجرای سفر به یک کوه بزرگ به شکل کارتونی که در
آن یک قطار حامل دوستان دوران کودکی او از جمله تعدادی حیوان با مزه در حال سقوط به یک دره است و بازیباز می بایست به شکلی بتواند یک موجود بزرگ به شکل کوه را از خواب بیدار کرده تا با بیرون آوردن
زبانش نقش پلی را بازی کند که قطار را از فاجعه نجات دهد. در ادامه و در خلال یکی از کارهای روزمره ی "پسر فضایی" امکان ه*ک کردن کنترل کشتی فضایی و خارج کردن کشتی از سیکل تکرار شونده ی آن
به وجود می آید.
با توجه به توازی داستان های "دختر قربانی" و "پسر فضایی" به احتمال فراوان در انتهای کار شاهد تقاطع این دو داستان خواهیم بود، شفر در این رابطه می گوید: "با گفتن اینکه اونا ممکنه به هم برخورد کنن
و ندادن اطلاعات بیشتر، در واقع دارم یک جورایی جواب مثبت میدم، پس شاید آره شاید نه، اصلا میگم نه! این چطوره؟ چیزی که همیشه گفتم این بوده که اونا در تلاشن که فاصله ی بین خودشون را طی کنن
و این یه مقدار مبهمه!"
بخشی که در پیش نمایش رویت شده مربوط به مراحل اولیه ی تولید این عنوان بوده اما مواد لازم برای یک عنوان ماجراجویی موفق فراهم است از جمله طنز ظریفی که در دیالوگ ها و بخش های مختلف
بازی به وفور دیده می شود، موردی که از نقاط قوت همیشگی و وجه مشترک دیگر کارهای شفر به شمار می رود.
Teaser Trailer ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
شات ها:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
منابع: gameinformer ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) - Wikipedia ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
ترجمه، ویراش و تنظیم: معراج (City 17 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]))
سازنده: Double Fine Productions
نویسنده و مدیر طرح: Tim Schafer
پلتفرم: Windows, Mac, Linux, iOS, Android
ژانر: ماجراجویی - اشاره و کلیک
تاریخ انتشار: سپتامبر 2013
مُد: تک نفره
وبسایت رسمی: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
سال گذشته شرکت Double Fine -سازنده ی عناوین تحسین شده ی Psychonauts و Brutal Legend- دست به حرکت خاص و بزرگی زد، درخواست جمع آوری بودجه ای 400 هزاردلاری برای ساخت
یک عنوان ماجراجویی دو بعدی کلاسیک تحت نام Double Fine Adventure همانند ساخته های قبلی موسس شرکت، تیم شِفِر، که در دهه ی 90 میلادی و آن زمان زیر نظر شرکت LucasArts تولید
شدند. عناوینی مثل The Secret of Monkey Island و Day of The Tentacle. نتیجه ی کار جمع آوری بودجه ی اعجاب آور 3.3 میلیون دلاری از طرف مردم در طول یک ماه قرارگیری در خواست بر روی
Kickstarter بود، مبلغی که به گفته ی شفر برابر با بودجه ی ساخت عناوینی چون Grim Fandango ، Stacking و Costume Quest می باشد.
تا به حال تمامی پیش نمایش های این عنوان از طریق وبسایت رسمی Two Player Productions صورت آپدیت های قسمت بندی شده و تنها قابل رویت برای افراد سرمایه گذار در پروژه، صورت گرفته.
اعضای تیم سازنده محتویات اختصاصی چون Concept Art یا جدول زمان بندی مراحل تولید بازی را از طریق فروم مخصوص بازی و در پشت درهای بسته در اختیار افراد قرار می دهند.
خوشبختانه بعد از مدت ها انتظار و بعد از تغییر نام این عنوان از Double Fine Adventure به Broken Age یا "عصر شکسته"، به طور رسمی اطلاعاتی در مورد این عنوان منتشر شده، این جزئیات طی
بازدیدی اختصاصی از استودیوی Double Fine در سان فرانسیسکو و در طی مصاحبه ی اختصاصی Tim Turi ادیتور ارشد gameinformer با تیم شِفِر و گرِگ رایس، تهیه کننده بازی می باشد:
در ابتدای کار بازیباز می بایست از بین دو کاراکتر "Space Boy" و "Sacrifice Girl" یکی را برای بازی کردن انتخاب کنند(اسامی خاص این دو کاراکتر تا این مرحله از ساخت هنوز تعیین نشده)، هر دو کاراکتر
نوجوان بوده و به دنبال شکستن آداب و رسوم نادرستی هستند که هر یک می بایست به طور مداوم انجام دهد.
"پسر فضایی" درون یک کشتی فضایی به سر می برد که در آن اعمال روزانه به وسیله ی یک هوش مصنوعی انجام می شود که او را بسیار نازپرورده بار آورده و در طرف دیگر "دختر قربانی" داستان خود
را در روستای زیبایی شروع می کند که برگزارکننده ی یک مراسم آیینی ترسناک است! برای جذاب تر شدن کار، قابلیت تغییر بین این دو کاراکتر و طبعا دو داستان به صورت "آنی" گنجانده شده.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
شاید یک قهرمان دختر زیاد معمول نباشد، شفر منشا الهام کاراکتر "دختر قربانی" را آثار میازاکی، کارگردان انیمه هایی چون Nausicaa of The Valley of The Wind و Kiki’s Delivery Service می داند. او
در این مورد می گوید: "این کاراکتر مونث، نوجوان اما قوی و بسیار سرسخت است" اما این نوع از استقلال و قدرت در تصمیم گیری با کاراکتر انیمیشن Brave تفاوت زیادی دارد: "حتی در تریلر Brave، او
می گوید ‘من آزادیمُ میخام!’ " در حالیکه در آثار میازاکی این شجاعت به طور غیر مستقیم و در قالب قصه خود را نشان می دهد.
"دختر قربانی" در دامنه ی تپه ای دراز کشیده که بعد از فراخوانده شدن توسط خواهرش به شهر خود یعنی Sugar Bunting بر می گردد. یک مهمانی مهیج برای "دختر قربانی" تدارک دیده شده که در ابتدا
خیلی جذاب به نظر می رسد، نام مهمانی "جشن دوشیزه ها" است. هیچ کس درباره ی برنامه ی اصلی مراسم صحبتی نمی کند اما به "دختر قربانی" اطمینان خاطر داده می شود که انتخاب شدن به
عنوان دوشیزه در این جشن افتخار بزرگیست، در ادامه لباس زیبایی برای او انتخاب می شود. مزین شدن در یک شهرک مملوء از شیرینی فروش ها جای نگرانی ندارد اما بلافاصله "دختر قربانی" را درون
یک کیک بزرگ به شکل لباس های زنانه قرار می دهند و در ادامه معلوم می شود که "جشن دوشیزه ها" در واقع یک مراسم آیینی دادن قربانی به هیولای بزرگی به نام Mog Cothra بوده و "دختر قربانی"
نقش غذای اصلی را ایفا می کند!
"دختر قربانی" از بقیه سوال می کند که دلیل این همه سختی دادن به اهالی شهر برای راضی نگه داشتن Mog هیولا به جای مبارزه با او چیست. از آنجا که کسی با او هم نظر نیست، او در ادامه شخصا
به دنبال جواب سوال خود می رود. در نهایت "دختر قربانی" بعد از اتفاقات متعددی به کمک یک پرنده ی بزرگ به نام Jesse به آسمان می رود و بخش زیادی از ادامه ی داستان در شهری در آسمان و بر بالای
ابرها اتفاق می افتد، شهری که آداب و رسوم خاص خود را دارد!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
در طرف دیگر داستان "پسر فضایی" تک و تنها در یک کشتی فضایی به سر می برد. یک هوش مصنوعی دلسوز تمامی نیازهای روزمره ی او را به صورت اتوماتیک انجام می دهد و برای سرگرم کردن و دور
نگه داشتن "پسر فضایی" از واقعیت به او کارهای ساده و بچگانه ای را برای انچام می دهد. کشتی فضایی حتی یک کنترل ساختگی دارد که برای ایجاد احساس خیالی یک فضانورد در فضا و کنترل کشتی
طراحی شده، در حالی که هوش مصنوعی از بزرگ تر شدن "پسر فضایی" و پی بردن او به این موراد، بی خبر است، موردی که به وضوح در چهره ی بی علاقه ی "پسر فضایی" دیده می شود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
شفر داستان های علمی تخیلی مثل Moon و Solaris را منبع الهام شخصیت "پسر فضایی" و زندگی تنهای او می داند.
قسمت های اولیه ی داستان "پسر فضایی" شامل نشان دادن این اصول بی معنی و تجربه ی زندگی روزانه ای است که سال ها مجبور به تحمل آن بوده. هوش مصنوعی "پسر فضایی" را به اسم
"کاپیتانِ مامانی!" صدا می کند و شروع به تکرار ماجراجویی هایی که صرفا در سنین پایین برای "پسر فضایی" جذاب بودند ادامه می دهد، به عنوان نمونه ماجرای سفر به یک کوه بزرگ به شکل کارتونی که در
آن یک قطار حامل دوستان دوران کودکی او از جمله تعدادی حیوان با مزه در حال سقوط به یک دره است و بازیباز می بایست به شکلی بتواند یک موجود بزرگ به شکل کوه را از خواب بیدار کرده تا با بیرون آوردن
زبانش نقش پلی را بازی کند که قطار را از فاجعه نجات دهد. در ادامه و در خلال یکی از کارهای روزمره ی "پسر فضایی" امکان ه*ک کردن کنترل کشتی فضایی و خارج کردن کشتی از سیکل تکرار شونده ی آن
به وجود می آید.
با توجه به توازی داستان های "دختر قربانی" و "پسر فضایی" به احتمال فراوان در انتهای کار شاهد تقاطع این دو داستان خواهیم بود، شفر در این رابطه می گوید: "با گفتن اینکه اونا ممکنه به هم برخورد کنن
و ندادن اطلاعات بیشتر، در واقع دارم یک جورایی جواب مثبت میدم، پس شاید آره شاید نه، اصلا میگم نه! این چطوره؟ چیزی که همیشه گفتم این بوده که اونا در تلاشن که فاصله ی بین خودشون را طی کنن
و این یه مقدار مبهمه!"
بخشی که در پیش نمایش رویت شده مربوط به مراحل اولیه ی تولید این عنوان بوده اما مواد لازم برای یک عنوان ماجراجویی موفق فراهم است از جمله طنز ظریفی که در دیالوگ ها و بخش های مختلف
بازی به وفور دیده می شود، موردی که از نقاط قوت همیشگی و وجه مشترک دیگر کارهای شفر به شمار می رود.
Teaser Trailer ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
شات ها:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
منابع: gameinformer ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) - Wikipedia ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
ترجمه، ویراش و تنظیم: معراج (City 17 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]))