مشاهده نسخه کامل
: کولر گرفتن در سرعت بالا
سلام دوستان
میخوام بدونم در جاده های برون شهری که معمولا سرعت بالای 100تاس ،کولر گرفتن درسته یا غلط ؟
ماشینم پراید 131 اس اله .با سپاس
Legacy's
25-04-2013, 22:44
کولر خودروهای مدرن که برقی هست و بحثش جداست.
ولی خودروهای قدیمی (مثل خودروهایی که همچنان در کشور ما تولید میشند) دارای کولری هستند که از میل لنگ و بوسیله ی یک تسمه و پولی نیروی لازم برای کمپرسور رو دریافت میکنند
بنابراین باعث کاهش نیرویی میشن که به چرخهای محرک انتقال پیدا میکنه. این افت توان بسته به کارایی و توان کولر بین 5 تا 15 اسب بخار و یا بیشتر هست
برای کاهش کارایی موتور به ویژه توی سرعتهای بالا مناسبه که دور موتور رو در محدوده ای نگهدارید که بالاترین گشتاور تولید میشه. در خودروی پراید: 2800 تا 3500 rpm
اینجوری مشکلی در رانندگی نخواهید داشت
ess_1362
26-04-2013, 11:15
به موارد بالا اضافه میشه که در خودرو های مدرن هم که کمپرسور برقی دارند این برق بوسیله دینام تامین میشه که با سفت شدن دینام تقریبا همون کاهش توان رخ خواهد داد
اما تفاوت اینجاس که عملکرد کولر های برقی در دور موتور بالا به دور موتور بستگی نداره در نتیجه عملکرد یکنواخت خواهد بود
اما در کمپرسور هایی که به وسیله نیروی مکانیکی میل لنگ حرکت می کنند در دور موتور بالا با توجه به افزایش تراکم گاز درون کپرسور کلاچ کولر بصورت مدام در حال قطع و وصل کردن جریان هست تا به مجموعه آسیبی وارد نشه. البته این مورد آسیبی به موتور و کولر و مجموعه وارد نمی کنه ولی عملکرد خنک کنندگی کولر را تا حدودی کاهش میده
البته طبق بررسی که خودم روی کمپرسور ساندن انجام دادم تا سقف سرعت 120 کیلومتر بر ساعت با خودروی پراید این کاهش کارایی به هیچ وجه در سفر های طولانی احساس نخواهد شد
موفق باشید
چی سوال کرده چی جواب دادید آقا فرموده من در حال حرکت با دور مو تور بالا ک.لر روشن کنم.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا دور موتور رو کم کنم اون موقع روشنش کنم.
shadows_funeral
27-04-2013, 15:24
چی سوال کرده چی جواب دادید آقا فرموده من در حال حرکت با دور مو تور بالا ک.لر روشن کنم.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا دور موتور رو کم کنم اون موقع روشنش کنم.
صحبت این دوست عزیزمون ابهام داره.
اما جواب اینکه اگه به دفترچه ماشین مراجعه کنید خیلی شفاف توضیح داده خودرو شما چگونه از کولر بهره می بره و چطور باید از کولر استفاده کنید.
Pourya-pc
22-05-2013, 19:36
چی سوال کرده چی جواب دادید آقا فرموده من در حال حرکت با دور مو تور بالا ک.لر روشن کنم.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا دور موتور رو کم کنم اون موقع روشنش کنم.
دوست عزیز کولر گرفتن در دور بالای موتور هیچ مشکلی پیش نمیاره اما توجه کنید که اگر دور موتور خیلی بالا باشه ( مثلا در پراید بالای 4 هزارتا دور میلنگ )ممکنه به شافت و پولی و خود کمپرسور آسیب برسونه
به همین نسبت دور موتور خیلی پایین هم فشار زیادی به کمپرسور وارد میکنه
amir_dvb
25-05-2013, 14:06
بچه ها هزینه شارژ کولر پراید الان چقدره واسه من مدل 90 هست پارسال خوب بود ولی ازش استفاده نکردم مدت طولانی الان دیگه کار نمی کنه (خنک نمی کنه ) چند جا پرسیدم قیمتها متفاوت دادن شما میدونید قیمت مناسب واسه شارژ کولر چند هست ؟؟؟
سلام دوستان
میخوام بدونم در جاده های برون شهری که معمولا سرعت بالای 100تاس ،کولر گرفتن درسته یا غلط ؟
ماشینم پراید 131 اس اله .با سپاس
یه بررسی انجام شده بود نمیدونم کی کجا نتیجش هم این بود توی سرعت بالای 90 یا 100 کیلومتر اگر شیشه بالا باشه از کولر استفاده کنی مصرف سوخت کمتر از حالتی است که کولر خاموش باشه شیشه پایین باشه چون باد میزنه داخل اتاق خودش کلی جلوی حرکت ماشینو میگیره بعلاوه صدای باد میپیچه تو ماشین خودش کلی رو اعصابه پس نتیجه میگیرم کولرو روشن کن حالشو ببر یه تجربه ای هم که خودم به دست اوردم شاید خیلیا هم بدونن ولی گفتنش ضرر نداره من بارها امتحان کردم زمانی که موتور سرده کولر روشن میکنم گاز کلاج دنده های ماشین مثله فرقون میشه به طور محسوسی هم شتاب ماشین کم میشه ولی زمانایی که صبر میکنم ماشین حسابی داغ شه اصلا انگار نه انگار کولر روشنه
heinrich_himmler
29-06-2013, 08:01
بچه ها هزینه شارژ کولر پراید الان چقدره واسه من مدل 90 هست پارسال خوب بود ولی ازش استفاده نکردم مدت طولانی الان دیگه کار نمی کنه (خنک نمی کنه ) چند جا پرسیدم قیمتها متفاوت دادن شما میدونید قیمت مناسب واسه شارژ کولر چند هست ؟؟؟
50 تا 70 الان ما کامل سرویس می کنیم.
سلام
برای اولین بار که در طول روز کمپرسور کولر استفاده نشده بهتر است در دور پایین از کولر استفاده کنید به خاطر خوب روغن کاری نشدن اولیه کمپرسور-این که بیان میشه چرا در سرعت های بالا دکمه AC یا تهویه مطبوع را فشار ندهید فقط به این دلیل است که کمپرسور هنوز خوب روغن کاری نشده است-یکی از مشکلات کمپرسورهای حجم ثابت چند پیستونه این است که در دورهای بالا موتور یا زمانی که دمای اواپراتور به محدوده یخ زدگی می رسد کلاچ کمپرسور سویچ اف می کند و بدون این که شما متوجه بشوید کمپرسور مجددا سویچ میکنه که ممکنه در این حالت دور موتور بالا باشد و این به کمپرسور ضربه میزند که به مرور زمان مشک افرین هست-به همین خاطر کمپرسورهای Variable یا حجم متغیر ابداع شد-مثل 206 یا زانتیا-کمپرسورهای که پلاک شناسایی انها حرف v دارد.این کمپرسورها صفحه swash plate انها تغییر میکند که باعث کم یا زیاد شدن حجم کمپرسور می شود و عملا حالت سویچ ناگهانی در این خودرو ها به صفر نزدیک می شود.
امیدوارم به جواب سوال خود رسیده باشید
mehdi_08
29-07-2013, 19:57
سلام دوستان
میخوام بدونم در جاده های برون شهری که معمولا سرعت بالای 100تاس ،کولر گرفتن درسته یا غلط ؟
ماشینم پراید 131 اس اله .با سپاس
مشکلی نداره کولر گرفتن ولی خوب اگه سرنشین تکمیل باشه فقط رو جاده های کفی می شه رو کولر گرفتن حساب کرد یه خورده سینه کش بشه جاده باید کولر رو خاموش کرد
Amir_Ariamehr2003
15-07-2014, 16:00
سلام
یه باوری در مردم وجود داره که میگن کولر خیلی به موتور ماشین (مخصوصا پراید ) فشار وارد میکنه...
حالا میخوام بدونم واقعا همینجوره و یا اینکه یه باور غلط هست که در فکر مردم نهادینه شده
bijandarbari
15-07-2014, 16:51
سلام
یه باوری در مردم وجود داره که میگن کولر خیلی به موتور ماشین (مخصوصا پراید ) فشار وارد میکنه...
حالا میخوام بدونم واقعا همینجوره و یا اینکه یه باور غلط هست که در فکر مردم نهادینه شده
سلام
کولر گرفتن به همه موتور ها فشار میاره. ولی موتور پراید خیلی مقاوم هستش.
من خودم داخل شهر با سوخت گاز کولر می گرفتم.تازه کلی فشار دیگه هم به موتور می آوردم ولی هیچ مشکلی نداشت.
در ضمن سعی کن وقتی کولر روشن میکنی پر گاز تر رانندگی کنی و دنده رو یکمقدار تو دور بالاتر عوض کن.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.