PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تلفات در شبکه توزیع برق ایران بیش از 3 برابر کره است



wichidika
09-04-2013, 13:28
در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد:

تلفات در شبکه توزیع برق ایران بیش از 3 برابر کره است






[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
دبیر انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان گفت: تلفات در شبکه توزیع برق کشور حدود 18 درصد و این در حالی است که این رقم در کشور کره جنوبی 5.5 درصد است.
احمدرضا صافی اصفهانی در خصوص مشکلات شبکه توزیع برق به خبرنگار ایسنا گفت: متاسفانه تلفات در شبکه توزیع برق کشور حدود 18 درصد و این در حالی است که این رقم در کشور کره جنوبی 5.5 درصد و کشور چین نیز این میزان اتلاف انرژی الکتریکی را به هشت درصد کاهش داده است، که این موفقیت‌ها در کشور های یاد شده حاصل برنامه‌های چند ساله است.
او در خصوص مشکلات فعالان و پیمانکاران صنعت برق گفت: مشکلات مالی شرکتهای توزیع و برق‌های منطقه‌ای و عدم پرداخت به موقع مطالبات بخش خصوصی و کمبود کار در سالهای اخیر قدرت فعالیت را از صنایع، پیمانکاران و مشاوران سلب کرده است. بخش قابل توجهی از این گروه، طلبکاران جزئی هستند که ارقامی حدود یکصد میلیون تومان باید به آنان پرداخت شود.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی دولت به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شده است تاکید کرد: مثلا در استان اصفهان در سال 1391 کل فعالیتهای شرکت توزیع استان کمتر از 50 درصد برآورد اولیه بوده و در حال حاضر سیاست دولت صرفا پرداخت حقوق پرسنل و کارکنان است. به این معنا که اگر پولی به شرکت‌های تابعه دولت پرداخت شود، پس از پرداخت حقوق کارکنان خود مابقی را به مشاوران وپیمانکاران تخصیص می‌دهند.

کارخانجات صنایع برق وضعیت نامطلوبی دارند همچنین رییس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان گفت: صنعت برق و الکترونیک کشور در سالی که گذشت وضعیت سختی را به دلیل افزایش هزینه‌های تولید سپری کرد و کارخانجات صنایع برق وضعیت نامطلوبی دارند.
سید محسن پورسعید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در اصفهان، اظهار کرد: صنعت برق ایران از ظرفیت بالایی برای تحول و ورود در سطح رقابت جهانی برخوردار است و دلیل این مدعی ایجاد شرکت‌های تولیدی نوین در زمینه تجهیزات الکترونیک و (IT) به خصوص در استان اصفهان است، اما متاسفانه حمایت و توجه جدی از طرف مسوولان برای تحقق این امر مشاهده نمی‌شود.
این کارشناس صنعت برق ادامه داد: طبق قانون دولت باید از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها سهم 30 درصدی به بخش صنعت کمک می‌کرد، اما در طول دو سال اخیر این فرصت بسیار گرانبها را به دلیل عدم اجرای صحیح این قانون از دست دادیم و شاهد مشکلات متعدد در حوزه صنعت کشور هستیم. افزایش هزینه‌های انرژی، تغییرات نرخ ارز و مشکلات تامین مواد اولیه بسیار کمر شکن شده و کارخانجات و شرکتهای برق و الکترونیک با رکود شدیدفعالیت و تعدیل نیرو مواجه شده‌اند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز در سال 1391اظهار کرد: به طور کلی محصولات برخی کارخانجات حدود 70 درصد و برخی دیگر نزدیک به 10 درصد به مواد اولیه خارجی نیازمند است که با این ترتیب گروه اول بیشتر تحت فشار قرار گرفته‌اند و دسته دوم با مشکلات کمتری برخورد کردند.
رییس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیشتر محصولات صادراتی استان در حوزه تجهیزات روشنایی و کابل‌های برق است که عمدتا به کشورهای خلیج فارس وعراق صادر می‌شود.
پورسعید از تولید اجناس تقلبی در بازار انتقاد کرد و با بیان مثالی گفت: برخی کارخانجات اقدام به تولید سیم و کابل کرده‌اند که نمره استاندارد درج شده روی آن کمتر از قطر واقعی سیم مسی درون آن است و به عبارت بهتر برای جبران کمبود قطر سیم مسی لایه و روکش‌های پلاستیکی را افزایش داده‌اند.
وی تاکید کرد: بارها مشاهده شده است که اداره استاندارد متخلف را به دادگاه‌ها معرفی کرده است، اما متاسفانه برخورد جدی از طرف مراجع قضایی با این متخلفان صورت نمی‌گیرد.
انتهای پیام

ehsanbh
12-04-2013, 15:04
خیلی جالب بود.