PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نیازهای زندگی در دنیای امروز : 1 - خداحافظی با رسم و رسوم دست و پاگیر!



AmirMomtaz
30-03-2013, 01:23
دوستان و جوانان عزیز و گرامی ، سلام ؛
مدتیه که به این نتیجه رسیدم که یکی از معضلات دنیای امروز ما همانا چسبیدن به رسم و رسوم قدیمی و دست و پاگیریست که وجودشون و استمرارشون (و نه فلسفه وجودیشون) بشدت با منطق و دنیای متعقل امروز منافات داره و حتی گاهی وقتا (مثلا امور مذهبی مثل پرستش گاو در هندوستان) مخالف و ناقض نوع بشره!
بهمین علت برآن شدم تا با ایجاد این تاپیک هم از نظرات موافق و مخالف دوستان متفکر با خبر بشم هم بحثی سازنده و مفید داشته باشیم..
البته موضوعات بسیار مهم دیگری هم دغدغه دارم که اگه خدا بخواد در فرصتهای بعد مطرح میشه.. باشد تا بدینوسیله قدم کوچکی درحد اپسیلون در راه روشنگری افکار و اذهان عموم و بدنبال آن تجربه یک جامعه و زندگی بهتر و والاتر برداریم.

از خودم شروع کنم:
دلیل من برای مخالفت با رسم و رسوم اسارتیه که برای آدم میارن یعنی کلا توی رسم و رسوم بار هست باری که بدوش کشیدنش از انسان منطقی و متعقل و آزاد امروزه که برای وجود هرچیزی بدنبال دلیل و برهان می گرده واقعا بعیده و ذاتا یجور ظلمه !
مگر انکه اون رسم و رسوم شادی آور باشه و باعث انتشار موج محبت و ملاطفت بشه مثل مراسم نذری دادنها یا چهارشنبه سوری (صدالبته برسم اصیلش که فقط برپایی آتشهای کوچک بود و نه بروش مردم آزاری امروزه که فقط در ید اراذل و اوباشه!) که البته باز هم در همین مراسمهای مثالی مقبول هم میشه مسئله تراشی کرد!!
خلاصه اینکه مثلا :
حتما باید قبل از سال نو خونه تکونی کرد؟!! آیا نباید هر وقت که خونه به تمیزکاری احتیاج داشت دست بکار شد؟!! :n13:
یا حتما باید تو عید به دیدن هم بریم؟ آیا نباید هر وقت که دلت برای کسانیکه دوسشون داری تنگ شد بدیدنشون رفت؟!! یا برعکس ؛ کسی که تو کل سال دلیلی برای دیدنش نداری باید به اجبار بری ببینیش و به اجبار اومدنش رو هم تحمل کنی؟!! :n04:
یا تو مراسم محرم حتما باید اونچنان سرو صدایی با طبل و سنج و صدای نخراشیده خواننده با ساب های خداد-واتی راه انداخت که آدم از دین متنفر بشه؟ یا چندصد کیلو فلز حمل بشه که چه چیزی رو ثابت کنه؟ :n03:

یا این کادو دادن های اجباری تولدها، موقع خونه خریدن ها، بچه دار شدن ها و نمیدونم مهریه و جهیزیه و مراسم عروسی و کوفت و درد و چه و چه و چه که خودتون بهتر میدونید..
از این موضوعات کوچک بگیرید تا اون هندی های بدبخت که خودشونو تو مراسم تاپاله پرت کنی، در دریایی از تاپاله گاو بعنوان نماد خلوص (!!!) غرق میکنند .. تا ... اونجاهایی که هر بلایی سر انسان و انسانیت میارن و ... تا جایی که دیگه کم مونده آدم قربانی کنند !!
بیشتر فکر کنیم، بیشتر بیندیشیم، بهتر نتیجه گیری کنیم...

Ezel
30-03-2013, 13:08
چون نقبی هم به مراسم مذهبی زده شده آینده ی جالبی رو نمیشه برای این تاپیک متصور بود /