PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : افزایش ۶ درصدی سود و عدم تغییر درآمد در IBM



VAHID
23-01-2013, 23:22
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سال ها است که آی بی ام فرمول تجارت یکسانی را به نمایش گذارده است: عایدی و سود فراوان با رشد ناچیز در درآمد. در گزارش سال ۲۰۱۲ این کمپانی که روز پنچ شنبه منتشر شد، باز هم این رویه به چشم می خورد و علی رغم عدم رشد درآمد، سود آبی بزرگ قابل توجه بوده است.

IBM را می توان بزرگترین تامین کننده فناوری اطلاعات (اعم از سخت افزار، نرم افزار و سرویس ها) دنیا دانست که خدمات خود را معمولا در اختیار سازمان های دولتی و شرکت های تجاری در سراسر دنیا قرار می دهد.

پیش از این پیش بینی می شد که کاهش سرعت رشد چین، ادامه مشکلات اقتصادی اروپا و وضعیت بغرنج مالی در آمریکا، میزان سرمایه گذاری شرکت ها در بخش تکنولوژی را طی سه ماهه چهارم ۲۰۱۲ تحت تاثیر قرار دهد. اما آی بی ام گزارش می دهد که هیچ نشانه ای از کاهش درآمد در پایان سال گذشته مشاهده نکرده است.

و به لطف چنین گزارشی به همراه نگاه های مثبت تحلیلگران، ساعاتی پس از اعلام گزارش، سهام آی بی ام رشد 4.5 درصدی (یعنی 8.72 دلار به ازای هر سهم) را نشان داد و در پایان کار بورس، قیمت هر سهم به 196.08 دلار رسید.

گزارش های آبی بزرگ، حاکی از آن است که سود خالص آنها با ۶ درصد رشد، به 5.8 میلیارد دلار در فصل پایانی سال ۲۰۱۲ رسیده است. و در حالی که پیش بینی می شد سود هر سهم این شرکت به 5.25 دلار برسد، گزارش آی بی ام نشان داد که سود هر سهم با ۱۴ درصد رشد به 5.39 دلار رسیده است. درآمد آی بی ام هم بالغ بر 29.3 میلیارد دلار گزارش شده. در صورتی که پیش بینی وال استریت 29.1 میلیارد دلار بود.

آی بی ام بیش از هر چیز با انضباط مالی و هوشمندی استراتژیک شناخته می شود. طی ۱۵ سال گذشته میانگین رشد سالیانه درآمد این شرکت ۲ درصد بوده است. در حالی که تخمین زده می شود میانگین رشد سود به ازای هر سهم آن سالیانه 11.5 درصد باشد.









narenji.ir