PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مایا بهتره یا 3d max



GOLDFINCH
23-01-2013, 20:45
سلام دوستان ...
در این تایپیک می خوام ببینم به نظره شما مایا بهتره یا 3d max با دلیل . البته به نظر من مایا و مکس مکمل هم اند . مثل دو تا دوست :10:

تغصیر ماست که اونا رو رقیب هم می بینیم.

SSS_HHH_OOO
27-01-2013, 01:49
اینا کاربردای مختلف دارن
اگه میخوای ببینی هرکدوم تو چه زمینه ای بهترن ببین شرکتای بزرگ تو چه زمینه ای از هر کدوم استفاده کردن
مثلا انیمیشنای خوب دنیا همشون با مایا ساخته شدن در صورتی که حتی پیکسار هم برای مدلسازی انیمیشناش از تری دی مکس استفاده میکنه
یا جلوه های ویژه مخصوصا زیاد با مایا کار شده ولی بیشتر کارای تبلیغی و معماری و صنعتی با مکس ساخته میشه اونم باز به خاطر مدلسازیش
کلا هم فرقی نمیکنن
البته جز مایا و مکس هم سافت ایمیج هست که خیلی قدرتمنده

Mohammad Yek110
27-01-2013, 16:44
سلام
برای کار بین المللی مایا بهتره ، یعنی شرکتای خارجی اونی که مایا بلد باشه رو بهتر استخدام می کنن
همینطور مایا خیلی خیلی خیلی پیچیده تره ، یه جورایی انتها نداره
توی ایران از مکس بیشتر استفاده میشه ، دیگه انتخاب با خودتونه
یه جا شنیدم میگفتن برای مدلینگ مکس بهتره ولی برای انیمیت و رندر مایا قوی تره
موفق باشید :n16:

A M ! N
27-01-2013, 19:45
من به میزان لازم با هردوشون کار کردم.. زمینه ی کارم طراحی دکوراسیون و نمای بیرونی بود بیشتر.
اگه شـــما هم در این زمینه میخواین کار کنید به نظر من قطعن 3ds max بهتره ، ابزارهای مدلسازیش
مختـــص معماریه.. البته من با هردو برنامه کار طراحی سازه انجام دادم، انصافن انعطاف مکس بیشتر
بود. توی رندرینگ هم خیلی باهاش راحت بـــودم.. از لحاظ متریال هم باز به نظر من مکس بهتره. الگو
های آماده در برنامه ی مکس خیلی بیشتر از مایا هست. در مایا خیلی باید حرفه ای باشی تا بتونــی
متریال های آماده ی مکس رو خودت بسازی. اما در زمینه ی کاراکتر و متحرک سازی مایا محشره ؛
با همه ی این اوصاف مــن خودم همیشه یک مایاکار بودم و از مایا لذت بردم و بیشتر کارهای معماریم
رو حتا با مایا در آوردم. البته هیچوقت از منتال ری مایا رضایت کافی رو نداشتم.

pro_translator
27-01-2013, 23:24
در صورتی که حتی پیکسار هم برای مدلسازی انیمیشناش از تری دی مکس استفاده میکنه

تا جایی که من اطلاع دارم استودیوی پیکسار کلا برای انیمیشن‌هایی که می‌سازه از محصولات خودش استفاده می‌کنه...

مثلا برای انیمیشن از Marionette ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و برای Render از RenderMan ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و...

3ds Max نسبت به Maya آسون‌تره...

Maya پکیج کاملتری نسبت به Max داره... ولی باز هم پلاگین برای 3ds max خیلی زیاده...

اگه می‌خوای تازه شروع کنی با 3d max شروع کن... اگه می‌خوای بری توی کار فیلم و... Maya کار کن...

در کل نظریه همه جا ثابته و فرقی هم نداره آخر با کدوم نرم‌افزار کار کنی...

تقریبا مثل مرورگرهان... نسبتا همه چی ثابته و فقط محیط و امکانات جزئیشون فرق داره...

پس اگه نظریه (منظور کار با نرم‌افزار و منوها و اصطلاحات و فرآیند ساخت و...) رو بلد باشی می‌تونی از هر دو استفاده کنی...

فقط آشنایی با محیط و عادت کردن یکم زمان‌بره...

SSS_HHH_OOO
28-01-2013, 21:20
تا جایی که من اطلاع دارم استودیوی پیکسار کلا برای انیمیشن‌هایی که می‌سازه از محصولات خودش استفاده می‌کنه...

مثلا برای انیمیشن از Marionette ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و برای Render از RenderMan ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و...

3ds Max نسبت به Maya آسون‌تره...

Maya پکیج کاملتری نسبت به Max داره... ولی باز هم پلاگین برای 3ds max خیلی زیاده...

اگه می‌خوای تازه شروع کنی با 3d max شروع کن... اگه می‌خوای بری توی کار فیلم و... Maya کار کن...

در کل نظریه همه جا ثابته و فرقی هم نداره آخر با کدوم نرم‌افزار کار کنی...

تقریبا مثل مرورگرهان... نسبتا همه چی ثابته و فقط محیط و امکانات جزئیشون فرق داره...

پس اگه نظریه (منظور کار با نرم‌افزار و منوها و اصطلاحات و فرآیند ساخت و...) رو بلد باشی می‌تونی از هر دو استفاده کنی...

فقط آشنایی با محیط و عادت کردن یکم زمان‌بره...

برای انیمیشن وال ای مقاله ای که خود پیکسار گذاشته بود توش نوشته بود که از مایا استفاده کرده و برای ساخت محیط و مدلا از مکس

GOLDFINCH
28-01-2013, 23:58
من تو اول بازی the line دیدم نوشته بود autodesk :n04: جراین چیه ؟

Йeda
29-01-2013, 00:11
من تو اول بازی the line دیدم نوشته بود autodesk :n04:جراین چیه ؟

...

.........

GOLDFINCH
29-01-2013, 00:16
اینا کاربردای مختلف دارن
اگه میخوای ببینی هرکدوم تو چه زمینه ای بهترن ببین شرکتای بزرگ تو چه زمینه ای از هر کدوم استفاده کردن
مثلا انیمیشنای خوب دنیا همشون با مایا ساخته شدن در صورتی که حتی پیکسار هم برای مدلسازی انیمیشناش از تری دی مکس استفاده میکنه
یا جلوه های ویژه مخصوصا زیاد با مایا کار شده ولی بیشتر کارای تبلیغی و معماری و صنعتی با مکس ساخته میشه اونم باز به خاطر مدلسازیش
کلا هم فرقی نمیکنن
البته جز مایا و مکس هم سافت ایمیج هست که خیلی قدرتمنده امضات باحاله :n16:

GOLDFINCH
29-01-2013, 00:22
salam
man khodam mohandesie mekanik mikhundam az 3Dmaax o auto Kad baraie model sazi estefade mikardam.
kh rahat tar az maya bud.albate man tu maya bishtar takhasos daram
va motaghedam k maya kamel tar v herfei tar az 3Dmax e
va dar kol maya baraye unaee k mikhan animastion besazan
v 3D max baraye unaee k faghat mikhan model sazi konan behtare
albate maya tu modeling o 3D maz tu animastion ham kar bord dare..:n18: چه ربطی به THE Line داره ؟:n13:

pro_translator
29-01-2013, 00:46
برای انیمیشن وال ای مقاله ای که خود پیکسار گذاشته بود توش نوشته بود که از مایا استفاده کرده و برای ساخت محیط و مدلا از مکس

می‌شه لینک بدی دوست عزیز؟

چون من اینجا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) خوندم که انیمیشن‌هایی مثل Wall-E با مکس ساخته نشده‌ان...



Pixar, for example, uses their own 3D modeling software called Renderman. Designed by Pixar, movies like Wall-E are not created with 3DS Max. Pixar's Renderman uses the same default rendering system as Maya.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Pejvak61
21-02-2013, 13:02
با وجود اينكه من 3ds max كار هستم ولي به اين راي گيري نظري ندادم.

MAYA، 3ds max، ZBrush ، ‍Cinema4D ، Houdini و ... نرم افزارهايي هستن كه تقريباً هر كدوم طرفدار خودشونو دارن و نميشه به قطعيت گفت كدومشون بهتره.

از صحبت هاي دوستان ميشه اينو درك كرد كه هنوز دو نرم افزار مقتدر Maya و Max را بعنوان رقيبان سنتي ميشناسن ولي واقعيت اينه كه به علت ارتباطاتي كه بين نرم افزارها وجود داره امروزه به نظر من ميشه در هر زمينه اي به نرم افزارهايي كه قدرتمند هستن رجوع كرد مثلاً مدل ها، حركت ها و ... را در نرم افزار مربوطه بسازيم و در آخر كار همه رو بياريم توي مكس يا مايا و متريال دهي، نور پردازي و رندرينگ را انجام بديم.

امروزه به عنوان نمونه پلاگين VRay داره غوغا ميكنه و تقريباً هر نوع نيازي را برطرف ميكنه و از خوش شانسي هم تقريباً براي هر نرم افزاري كه كار طراحي سه بعدي را انجام ميده يك ورژن مخصوص به اونو بعنوان پلاگين معرفي كرده. يا مثلاً تقريباً هر نوع مدلي را ميشه با كيفيت بالا از نرم افزاري به نرم افزار ديگر انتقال داد بدون اينكه خدشه اي در اون مدل ايجاد بشه.

پس ميشه اينطور گفت : هركدوم كه توش راحت تر و تواناتر هستيم براي ما بهترينه.

mohsen_33
15-03-2013, 20:20
سلام دوستان ... در این پست می خوام ببینم به نظره شما مایا بهتره یا 3d max با دلیل . البته به نظر من مایا بهتره . چون محیطش ساده تره. مدل سازی توش راحت تره و ... :n05:
بابا چی میگی کجا محیط مایا ساده تره ؟؟؟؟
من دارم با مکس کار میکنم به سختی میتونم با مایا کارکنم کارکردن با مایا خیلی سخته
در ضمن آموزش های مکس هم خیلی بیشتر از مایا هستش
ولی کلا مایا قویتره

Noori 3D
18-03-2013, 22:45
بجز این دو نرم افزار یه نرم افزار دیگه هم هستش بنام ( سافت امیج ) فک کنم ارزش بحث کردن رو داره ............ اما اگر میخواین بین این دو نرم افزار مقایسه باش مایا.

GOLDFINCH
25-03-2013, 17:11
اگه در مورد این برنامه اطلاعات داری در اختیارمون بذار تا فیض ببریم ... مثلاً چند عکس از محیط کاربری

Noori 3D
27-03-2013, 06:19
سلام دوست عزیز ............... حتما این کارو میکنم.

به گفته خود شرکت سازنده سافت امیج این نرم فزار مخصوص فیلم و جلوه های وژه هست ............................................


Softimage
Autodesk® Softimage® character animation software offers an enhanced, high-performance creative toolset for artists working in visual effects and 3D game development.




محیط کاربری ساده که میشه گفت تقریباً شبی مایا ست ........... با ابزار های فوقعلاده قوی در زمینه مدل سازی و انیمیشن سازی ، تکسچرینگ ، نور پردازی ، وبا موتر رندر دوست داشتنی منتال ری که در هسته ای موتر رندر سافت امیج قرار داره منظورم موتر رندر اصلی سافت امیج هست که ازش با سرعت زیاد و بدونه هیچ باگی استفاده کرد.

و از همه مهم تر سیستم ICE سافت امیج هست که خودش خالقه دیگه هر جلوه ای که در خیالمون باشه توی اون میتونیم پیادش کنیم .
سافت امیج خیلی خیلی سبک تر کار میکنه و باگ هم کم داره اصلاً میشه گفت نداره .
حالا من نمیگم که نرم افزار های دیگه قادر به همیچین کارها نیست هست خوبم هست اما سافت امیج هم یکی از اون نرم افزار های قویه که ارزش وقت گذروندن باش رو داره .

و تصوایر از محیط کاربریش میذارم .

7alma
29-03-2013, 01:44
اینکه بگیم کدوم بهتره و یا کدوم آسونتره اشتباه
تمام نرم افزارهای سه بعدی ساز مانند یه قلم هستند در دست هنرمندان (در حال حاضر دنیا هنرمندان را میشناسه نه ابزار هنرمند را)
اینکه بگیم یه کار بزرگ مانند Wall-E را با یه نرم افزار ساختند یه حرف خنده داریه
مهم نیست که شما با چه نرم افزاری کار میکنید مهم کیفیت کاری هست
مثلا من با مکس کار میکنم (یه واقیتی که 100 درصد هنرمندان سه بعدی با این نرم افزار کار میکنند )
ولی برای برخی از کارها از c4d کمک میگیرم نه این که نشه توی مکس انجام بدم نه ولی c4d اون کارو سریتر و بهتر انجام میده

پس پیشنهاد من اینه که اول حوزه کاری خود را مشخص کنید (مثلا مدلسازی . انیمیشن . جلوه ویژه و ....)
وسپس بر مبنای کارتون یه نرم افزار سه بعدی انتخاب کنید
امیدوارم توانسته باشم منظورمو برسونم

GOLDFINCH
01-04-2013, 12:27
تمام نرم افزارهای سه بعدی ساز مانند یه قلم هستند در دست هنرمندان (در حال حاضر دنیا هنرمندان را میشناسه نه ابزار هنرمند را)

اولاً : لطفاً یکم ملایم تر بنویسید . برای ظاهر تایپیک ( سایز 2 و بُلد هم نباشه ) پست خود را ویرایش کنید.

به نظر یه هنر مند باید از چند قلم استفاده کنه تا کار هنریش زیبا بشه.
پس میشه گفت مایا و 3d max مکمل یکدیگر اند و اگه برنامه های دیگر مانند ریول فلو یا سینما 4dو زیبراش به اونا اضافه بشه، به مراتب کامل تر از قبل میشن.
مثلاً من یه آدم تو مکس درست می کنم، بعد میبرمش تو مادباکس یا زیبراش ویرایشش می کنم، بعد آبِ لیوان آبی که در دست داره رو با ریول فلو می سازم، و در آخر می برمش تو مایا ازش رندر می گیرم و انیمیشن مورد نظرمو می سازم.

GOLDFINCH
01-04-2013, 12:34
سلام دوست عزیز ............... حتما این کارو میکنم.

سعی کن زیاد از عنوان تایپیک دور نشی .
ممنون

Noori 3D
01-04-2013, 20:07
سعی کن زیاد از عنوان تایپیک دور نشی .
ممنون

سلام دوست عزیز
نه از بحث تاپیک جدا نشدم برای همین هم عکس های از محیط کاربری سافت امیج عکس نذاشتم ............... درغیر این :n13:

GOLDFINCH
01-04-2013, 20:25
سعی کن با این دو برنامه مقایسه کنی. عکس از محیط کاربری بذار .

7alma
04-04-2013, 10:15
با شه حتما برای ظاهر تایپیک ( سایز 2 و بُلد هم نباشه ) .
من هم در بالا همین گفتم شاید شما من منظورمو متوجه نشدید
من برای برخی از کارها از چنیدین نرم افزار استفاده میکنم چو مهم برای من (حتی شما) کیفیت کاره
و سعی می کنم هیچ وقت از شاخه ای به شاخه دیگر نپرم و اینکه با دیدن دوتا عکس از یه نرم افزاری که هیچ کاربری ندار جو گیر بشم و حاصل چند سال تلاش را زیر پا بزارم و برم دنبالش ........ می شه برگشت به خونه اول

bahar-21
04-06-2013, 13:49
من با هر دو نرم افزار بصورت کاملا حرفه ای کار کردم
مدلینگ توی مایا خیلی آسونه اما مکس خیلی گسترده تره من کاوایل که با مایا کار می کردم نسبت به مکس خیلی مسخره می دیدمش چون تو مکس بیشتر با ابزار اندازه سرو کار داریم
اما نورپردازی تو مایا خیلییییی حتی رئال تر از مکسه و قویتر البته منتال ری
انیمیشنش سازیشم که عاااااااالیه واقعا
یه مزیت دیگه ای هم که مایا نسبت به مکس داره اینه که حجم نهایی یه پروژه تو مایا به مراتب خیلی کمتر از نمونه اش تو مکسه
اما برای کار معماری مکس بهتره، آرک مدل های زیادی تو بازار هست که میشه به راحتی ازشون استفاده کرد

GOLDFINCH
16-06-2013, 14:48
یادش بخیر ... .

این اولین تایپیکم بود ... .

یاد قدیما افتادم ... .

:n14:

hes25
22-06-2013, 21:12
سلام
خب من مکس زیاد کار نکردم (خداکثر یه ماه) اما چون این نوع تاپیک ها نقش تخلیه اعصاب رو ایفا میکنه بد ندیدم منم یه چیزی بگم!:n02:

من قبل اینکه سه بعدی کار کنم با اتوکد تمرین قطعه سازی میکردم...یه شیش ماهی هم فشرده کار کرده بودم (سال 85) و موفقم شده بودم حدود یک سوم موتور خودمون و باهاش بسازم (خیلی مشکل بود و صد البته شدید رو اعصاب بود !)

بعد ولش کردم رفتم سراغ catia...که خیلی خوب بود و البته عظیم...اما بازم مشکل داشت مخصوصا توی دادن ویو و سرعت عمل کار بالا نبود اما تنوع ابزار هاش خیلی زیاد بود همون یک سوم موتورم و هم بعد سه ماه کار کردن باهاش ساختم (این یکی نرم تر بود)

بعد یه سال مکس نصب کردم اما نتونستم با اینترفیسش زیاد رابطه برقرار کنم سرمم درد میگرفت! نمی چرا ؟!
بعد رفتم مایا نصب کردم دیدم این یکی بهتره لا اقل سرم درد نمی گرفت (تا اینجا از امکانات هیچ کدوم اطلاعی نداشتم)

یه کتاب ساخت ماشین پیدا کردم که با دستورات Nurbs آموزش میداد
یعنی بی شوخی بگم تا بخوام حالیم بشه و بفهمم که تشکیلات و توانایی های این سیستم مدلینگ چیه و کجا ها بدرد می خوره دوسال طول کشید!! (اینقدر من معطل شدم)

بعد سه سالم تازه رفتم سراغ مدلینگ با پلی گون و مش و این لوس بازی ها!!:n02:
یعنی به جرات می تونم بگم قدرت مدلینگ و پیچیدگی های Nurbs مایا به تنهایی تموم نرم افزار هایی که توی مدلینگ هست و یجا قورت میده!.یعنی این انعطاف و من در هیچ سیستم مدلینگی تا حالا ندیدم !

با اینکه با مکس زیاد کار نکردم اما فک کنم بنیان گزارانش همون نویسنده های اتوکد باشن چون دستوراتی که توی مدلینگش دیدم توی مکس هم هست (برای همین فکنم مکس هم مثل اتوکد توی مدلیک خشک باشه...بازم نمی دونم)

اما در کل با این تجربیاتی که گفتم من مایا رو بهتر می پسندم

تشکر

GOLDFINCH
22-06-2013, 21:22
اصن مایا یه چیزیه

cccc
20-11-2013, 11:08
من نه میخوام فیلم بسازم نه بازی برا طراحی دکور و تری دی همچین عکسی کدوم بهتره.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

cccc
23-11-2013, 10:18
من نه میخوام فیلم بسازم نه بازی برا طراحی دکور و تری دی همچین عکسی کدوم بهتره.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

کسی کمک نمیکنه

Mohammad King
29-11-2013, 11:40
کسی کمک نمیکنه

با 3dMax کار کنید بهتره چون اکثر آبجکتها رو میتونی آماده داشته باشی

فقط نیاز به نور پردازی داره

Hammy
29-11-2013, 12:24
مایا مثل جاوا هست (قوی تر، پیچیده تر، توسعه کند، خروجی سریعتر)، مکس مثل دات نت (قدرت کمتر، ساده تر، توسعه سریع، خروجی کندتر)!

l2adan
06-12-2013, 17:54
این نظر سنجی مثل اینه که بپرسی چکش بهتره یا آچار ؟ یه جورایی تفاوتشون زیاده

banihoseini
10-01-2017, 10:31
سلام، من میخوام طراحی منبت رو شروع کنم. خیلی کم با تری دی و مایا کار کردم. به نظر شما بین سه نرم افزار مایا، تری دی و راینو کدوم برای کار منبت و طراحی های مشابه بهتره؟ ممنون

l2adan
02-02-2017, 14:05
به نظرم برای کاری مثل منبت اتوکد از اینها بهتره !

Objrct
15-07-2017, 21:58
والا به نظر من هیچ فرقی ندارن جوفتشون یه جور خروجی میدن من با هر دوشون کار کردم من اگع بخوام مثال بزنم باید اینطوری بگم مثل بحثه این میمونه که دو تا راننده یجور ماشین دارن مثلا اولی میگه فرمون ماشین من سفته دومی بگه برامن رونه دلت بسوزه ولی اولی میگه من عادت کردم قلقش دستم اومده..حالا اگه هر کدوم از رانندها جاشونو عوض کنن هیچ کدوم نمیتونن رانندگی کنن مگه اینکه همزمان کارکرده باشن.مثه من.باورکنین هیچ فرقی نداره

RealFlow
26-10-2017, 04:37
من که مکس کار میکنم چندین ساله و اوایل با مایا کار میبکردم راحت نبودم! ولی بد چند ماه با مکس پیشرفت سریعتر و بهتری داشتم و تا الان چند ساله که با مکس دارم جلو میرم
الان که مقایسه میکنم 90% ابزار های مایا و مکس شباهت زیاد با هم دارن حداقل در مدلینگ و ....بیشتر تفاوت هاشون اینه که محیطشان فرق میکنه و اسم ابزارهاشون متفاوته.....
من مکس رو ترجیح دادم.

Muhammad.rq
21-07-2019, 22:58
اینکه بگیم کدوم بهتره و یا کدوم آسونتره اشتباه
تمام نرم افزارهای سه بعدی ساز مانند یه قلم هستند در دست هنرمندان (در حال حاضر دنیا هنرمندان را میشناسه نه ابزار هنرمند را)
اینکه بگیم یه کار بزرگ مانند Wall-E را با یه نرم افزار ساختند یه حرف خنده داریه
مهم نیست که شما با چه نرم افزاری کار میکنید مهم کیفیت کاری هست
مثلا من با مکس کار میکنم (یه واقیتی که 100 درصد هنرمندان سه بعدی با این نرم افزار کار میکنند )
ولی برای برخی از کارها از c4d کمک میگیرم نه این که نشه توی مکس انجام بدم نه ولی c4d اون کارو سریتر و بهتر انجام میده

پس پیشنهاد من اینه که اول حوزه کاری خود را مشخص کنید (مثلا مدلسازی . انیمیشن . جلوه ویژه و ....)
وسپس بر مبنای کارتون یه نرم افزار سه بعدی انتخاب کنید
امیدوارم توانسته باشم منظورمو برسونم



برای کار مدلسازی کدوم مناسبه؟

safert
04-02-2020, 18:08
بسته به سلیقه شخص داره ولی من خودم 3d max کار کردم راحت بوده