PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : صدور رای دادگاه درباره پوشش آر.اف.آی.دی RFID دختر تگزاسی



sansi
10-01-2013, 23:20
سخت افزار - دادگاه فدرال با صدور رای علیه دختر دانش آموز تگزاسی اعلام کرد هرناندز 15 ساله باید پوشش آر.اف.آی.دی را بر تن کرده و یا به مدرسه ای دیگر نقل مکان کند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نوامبر 2012 آدریا هرناندز بدلیل نپوشیدن تگ آر.اف.آی.دی از مدرسه علم و مهندسی در سن آنتونیوی تگزاس اخراج شد. وی با آوردن دلایل مذهبی گفت حاضر به پوشیدن این تگ ها نیست و با شکایت از مسوولین از دادگاه خواست تا در این باره قضاوت کند.
گفتنی است در طرح مقدماتی که ممکن است ملی شود، دانش آموزان با پوشیدن تگ های آر.اف.آی.دی در چند ایالت از جمله تگزاس قابل کنترل و ردیابی می شوند.
پروژه موسوم به "Student Locator Project" بوده که حضور در کلاس، رای دهی در انتخابات دانش آموزی، حضور در کافه تریا، رفتن در دستشویی مدرسه و میزان ماندن در آنجا از فاکتورهای آن است. مدرسه بعدا به او پیشنهاد داد فقط به دستان خود و نه گردن آنرا ببندد ولی وی دوباره نپذیرفت. این پروژه 500 هزار دلار هزینه داشته و به صورت پایلوت در حال انجام است. دادگاه اعلام کرد سازمان NISD می تواند به هرناندز دستور دهد که تگ را از گردن خود آویزان کند. البته هرناندز تنها فردی نیست که امتناع کرده بلکه 200 دانش آموز دیگر نیز از پوشش آر.اف.آی.دی امتناع کرده اند.
هرناندز و طرفدارانش می گویند مطابق انجیل آویزان کردن هر چیزی از دست و گردن مربوط به حیوانات است و شایسته نیست انسانها چنین چیزهایی را به خود آویزان کنند.
خانواده هرناندز بلافاصله درخواست استیناف داده است. 22 ژانویه ترم دوم شروع می شود و خانواده هرناندز باید تا آن موقع تصمیم بگیرد که تگ را بپذیرد یا مدرسه را ترک کند.
{ آر.اف.آی.دی (Radio Frequency Identification) سامانهٔ شناسایی بی‌سیمی است که قادر به تبادل دیتا به‌وسیلهٔ برقراری اطلاعات بین یک Tag که به یک کالا، شی، کارت و... متّصل شده‌ و یک بازخوان (Reader) است.}


منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

sara_hassani_91
06-04-2013, 09:59
سلام مرسي از مطلبي كه گذاشتي .من هم دوسايت ديدم كه اطلاعات خوبي در مورد RFID داشت اگر بشه اينجا معرفي مبكنم شايد بدردتون خورد .
1-
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2-
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]