PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : هند سيستم عامل بومي مي‌سازد



misam5526
23-12-2012, 11:26
به گزارش وب سايت zdnet، سازمان تحقيقات و توسعه دفاعي هند هدف خود از طراحي و توسعه يك سيستم عامل بومي را دوري از مخاطرات ناشي از استفاده از سيستم‌هاي عامل خارجي اعلام كرده است. اين سازمان اعلام كرده مي‌كوشد امنيت فضاي مجازي در كشور خود را افزايش دهد.
ژنرال ساراس وات، رييس اين سازمان در يك همايش مربوط به ناوبري و ارتباطات اين خبر را اعلام كرده و گفته هند در حال حاضر وابستگي زيادي به سيستم عامل‌هاي خارجي مثل لينوكس و ويندوز دارد و اين سيستم‌هاي عامل، بدافزار‌ها و مشكلات امنيتي زيادي با خود به همراه دارند. وي گفته است سازمان تحت‌نظر او مدت ۱۸ ماه است كه با كمك ۱۵۰ مهندس از سراسر هند تلاش مي‌كنند تا سيستم عامل بومي اين كشور را طراحي كنند. ساراس وات در عين حال اعلام كرده حدود سه سال ديگر طول مي‌كشد تا اين پلت فرم آماده شود. رييس سازمان تحقيقات و توسعه دفاعي هند تاكيد كرده است كه در اين طرح، هيچ سرمايه‌گذاري خارجي صورت نگرفته و طراحي اين سيستم عامل يك تلاش كاملا بومي است. وي از متخصصان و مهندسان آي‌تي خواسته است با همكاري خود اين سيستم عامل را توسعه دهند و هند را از محصولات خارجي در اين زمينه بي‌نياز و مستقل كنند.
به نظر مي‌رسد طراحي سيستم عامل بومي، بخشي از طرح كشور هند براي افزايش امنيت فضاي مجازي در اين كشور است. اوايل هفته پيش، دولت اين كشور اعلام كرد قصد دارد در يك برنامه پنج ساله امنيت فضاي سايبر را افزايش دهد و زيرساخت‌هايي را فراهم كند كه امكان رهگيري و واكنش سريع به حملات سايبري را ممكن مي‌سازد.



لينک خبر: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]@=336282