مشاهده نسخه کامل
: خانواده X100 !
mehdi-ch
20-12-2012, 00:56
اطلاعات کامل در مورد کلیه خودرو های خانواده X100
mehdi-ch
20-12-2012, 00:58
سلام دوستان ... :n01:
کسی اطلاعاتی در مورد ماشین های جدید که وارد بازار شده مخصوصآ همین خودرو های X100 که به پیش فروش قرار داده شده بده ممنون میشویم:n06:
- شرايط فروش فوري و پيش فروش محصولات سايپا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
- شرايط ويژه پيش فروش نقدي محصولات شركت سايپا ويژه سال 92 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
mehdi-ch
20-12-2012, 04:31
jتوضیحاتی در مورد تولیدات X100: بحث ارتقا کیفیت و ایمنی، دوگانه سوز کردن، تقویت موتور، تست های زیست محیطی، تجهیز محصولات به ترمز ABS و ایموبلایزر از تغییرات بزرگی بوده که در محصولات جاری گروه خودروسازی سایپا صورت گرفته است.
نشان داده شد که میزان صدمه دیدگی آن بعد از تصادف پایین آمده و بسیار منطبق با استانداردها است و این چیزی است که شایسته مصرف کننده ایرانی به لحاظ ارزش های مهندسی است.!!!!!!!!!!!!!!!!
mohammadi4net
21-12-2012, 22:18
ما که نفهمدیم به 131 و 132 و 111 می گن خانواده x100 یا قرار جدیدا اضافه بشه ، یعنی مدل 131 sl داریم قراره بشه x100 sl ؟
ما که نفهمدیم به 131 و 132 و 111 می گن خانواده x100 یا قرار جدیدا اضافه بشه ، یعنی مدل 131 sl داریم قراره بشه x100 sl ؟
در 2سال اخیر همه محصولات پراید پروژهx100روشون انجام میشه
تیبا هم پروژه x200 هستش
mehdi-ch
03-01-2013, 01:36
سایپا: پراید دیگر وجود ندارد! ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) مدیران گروه خودروسازی سایپا مدعیاند که اکنون دیگر خودرویی به نام پراید وجود ندارد، زیرا خودروهای تولیدی امروز با پرایدی که ۱۵ سال پیش تولید می شد، زمین تا آسمان فرق کرده است. آنها می گویند امکانات و محصولات امروز خودروی پر تیراژ سایپا به هیچ عنوان با پرایدهای سال های گذشته قابل مقایسه نیست. اما به جای پراید، سایپا چه نامی را جایگزین کرده است؟
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ایران، سایپا پروژه ایکس۱۰۰ را به منظور بهینهسازی و ارتقای استانداردهای یک محصول جاری با تولید بسیار بالا تعریف کرده و حجم قابل توجهی از تغییرات، تجهیزات خطوط تولید و بدنه و پلت فرم در حین تولید انجام شده است.
یکی از مدیران سایپا با اشاره به اینکه انواع مدلهای تولیدی با پلتفرم مشترک ایکس ۱۰۰ شامل خودروهای ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۴۱ است میگوید: در صنایع خودروسازی جهان گاهی برای خودروهای تولیدی به جای نام، از اعداد استفاده میشود که نامگذاری خودروهای خانوادههای ایکس۱۰۰ نیز از همین روش تبعیت کرده است.
وی با بیان اینکه نامگذاری خودروها از استانداردهای بینالمللی پیروی نمیکند و به تصمیم سازندگان آنها بستگی دارد، میافزاید: معمولا کارخانههای خودروسازی کشورهای غربی مدلهای محصولاتشان را با اعداد و کشورهای شرقی با نام های خاص مشخص میکنند که در تولید خودروهای پراید از هر دو روش برای نامگذاری خودروها استفاده شده بود مانند صبا، ۱۳۲، نسیم و ۱۴۱ که البته جهت یکنواختی نامگذاری و عدم اشتباه مشتریان در این پروژه همه مدلها با روش اعداد مطابق با استاندارد سایپا معرفی شدند.
اما تغییرات مورد اشاره محصولات خانواده ایکس۱۰۰ در مقایسه با پراید قدیمی چیست و چرا سایپاییها تمایلی ندارند که تولیدات امروزشان پراید نامیده شود؟
این مدیر سایپا در پاسخ به این سوال با تاکید بر اینکه در خودروهای خانواده ایکس ۱۰۰ پلتفرم خودروهای پراید کاملا تغییر کرده است، می گوید: تغییرات بدنه شامل تقویت ستونهای جلو و وسط، کفی، و ... و تزئینات داخلی شامل داشبورد، تقویت سازه و صندلی، کنسولها، عایقهای کفی جذب صدا و حرارت و تزئینات خارجی شامل فرمدهی بدنه، ارتقای کیفیت رنگ، چراغهای جلو و عقب بوده است. همچنین سیستمهای تعلیق، موتور، ترمز و فرمان نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است و به خاطر همین تغییرات بسیار که همگی در انحصار گروه خودروسازی سایپا است این محصول کاملا متفاوت با پراید و یک خودروی کاملا سایپایی است.
او با بیان اینکه به طور کلی، مالکیت پلتفرم و برند خودروهای ایکس۱۰۰ متعلق به سایپا است میگوید: وقتی محصولات جدیدی تولید و وارد بازار میشود، معمولا مدت زمان قابل توجهی طول میکشد تا جای محصولات قدیمی را بگیرد. در چنین شرایطی و با توجه به اینکه خودروهای پراید با سرعت و تیراژ بسیار بالا در حال تولید بود پروژه ایکس۱۰۰ به اجرا درآمد. ضرورت پروژه ایکس۱۰۰ هم این بود که به ناچار در خطوط تولیدی تغییراتی بدهیم و تجهیزات و قالب های جدیدی را به آنها اضافه کنیم و در عین حال ضمن جلوگیری از زیان های ناشی از توقف تولید محصولات قدیمی، محصولات جدید را به قیمتی روانه بازار نمائیم که مشتریان سایپا را حفظ نمائیم. در همزمانی اجرای این برنامه ها، یعنی تغییر خطوط تولیدی قدیمی و تولید خودروهای جدید ایکس۱۰۰ طبعا مدیریت ریسک نقش جدی یافت، ضمن آنکه به جهت محدودیتهای قانونی و تغییرات گسترده در خطوط امکان بازگشت به شرایط قبلی مقدور نبود.
وی می افزاید: از سوی دیگر در ایران اجرای همراه با تاخیر پروژههای طراحی و توسعه خودرویی بدلیل پیچیدگیهای آن متاسفانه تقریبا امری عادی بوده است ولی به دلیل شرایط خاص این پروژه ما حتی یک روز نیز نمیتوانستیم تاخیر داشته باشیم که موفق عمل شد.
hossein.az
24-01-2013, 09:42
تجربه راندن با وانت سایپا 151 برای اولین بار[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
دنیایخودرو- عمادالدین جعفری: تا چندی پیش بازار وانت در ایران متنوع نبود و گزینههای چندانی در آن برای انتخاب وجود نداشت اما مدتی است تنوع در این کلاس زیاد شده و حتی علاوه بر تولیدات جدید داخلی، پای وانتهای چینی هم به بازار ایران باز شده است. //
همچنین چند سالی هم بود که زمزمههایی مبنی بر تولید وانت سایپا 151 در شرکت سایپا به گوش میرسید که بالاخره این انتظار به پایان رسید و هفته گذشته چشممان به جمال این خودرو روشن شد. وانتی کوچک، کم مصرف و مناسب برای ترافیک شهری.
روابط عمومی شرکت سایپا، این خودرو را برای یک روز در اختیار برخی از خبرنگاران قرار داد تا آنها جزو اولین کسانی باشند که راندن این وانت را تجربه میکنند.
وانت سایپا 151 خودرویی با ظاهری شبیه به پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانتهای موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکتها مناسب است چرا که این فضا از نظر حجمی زیاد نبوده و نمیتوان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت. البته به نظر میرسد علاقهمندان به تیونینگ و خودروهای اسپرت نیز از این وانت کوچک استقبال کنند چرا که میتوان آن را به خودروهای اسپرت فانتزی نیز تبدیل کرد. خودروهای باری باید از شاسی و زیربندی به مراتب قویتری نسبت به خودروهای سواری برخوردار باشند که به گفته مسوولین فنی سایپا این تغییرات در مورد وانت سایپا 151 انجام میگیرد.
موتور وانت سایپا 151، موتور جدید با قابلیت یورو4 است که از موتور HP+ (بهینهشده موتور پراید) نیز قویتر و دارای توان بالاتری است زیرا توانی معادل 68 اسببخار را تولید میکند که حدود پنج اسببخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری 63 اسببخار است.
به گفته مسئولین سایپا، گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا 151 نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربریهای باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا 151 در نمای جلو، دقیقاً همانند 131های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونههای سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم. چراغهای این خودرو در عقب اگرچه ساده است اما نمایی زیبا به آن بخشیده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیرهای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار میرود. سپر عقب وانت سایپا 151 ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاومتر میکند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله میتواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود. با نگاهی اجمالی به خودرو، شاهد وانتی کوچک هستیم وانتی که در این کلاس رقیبی ندارد.
تجربه راندن
حس کنجکاوی را هنگام سوار شدن در این وانت، نمیتوان انکار کرد چرا که شاید بتوان این خودرو را اولین وانت دیفرانسیل جلو در ایران دانست. پیکاپها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب میباشند اما وانت سایپا 151 با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین نمیتوان همه نکات فنی موجود در پیکاپها را از آن انتظار داشت چرا که این وانت یک وانت کوچک و دیفرانسیل جلو است. نمونه پیکاپ آن نیز به صورت دیفرانسیل جلو تولید میشود.
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا 151 نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقیتر است.
وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام میگیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته این مشکل در اکثر پیکاپهای موجود در کشور به خصوص پیکاپهای تککابین دیده میشود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.
با ورود به کابین با نمایی آشنا روبهرو میشویم. همه چیز همانند نمونههای جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلتفرم X100 به صورت مقاومتر ساخته شدهاند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگدار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلیها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین میتوان گفت وانت سایپا 151 برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت میکند. البته صندلیها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلیها نیز فعلاً همانند نمونههای قدیمی پراید بوده و راحتی صندلیها X100 را ندارند.
کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک آپشنی قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت میکنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید میاندازد.
اگرچه توان وانت سایپا 151 افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر میرسد. فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواریها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواریها، شاهد تکانهایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکانها در همه وانتها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است. سایپا151؛ از ترمزهای Abs بهره میبرد که عملکرد مناسبی دارند. خودروی موردنظر فاقد ایربگ بوده که برای این خودرو بسیار مفید است به گفته مسئولین سایپا، این خودرو در تیپهای مختلف راهی بازار میشود و با توجه به میزان قیمت میتواند امکانات مختلفی را در اختیار داشته باشد.
ظرفیت
به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار 460 کیلوگرم برای کدام صنف میتواند مناسب باشد؟سایپا 151 قادر به حمل 460 کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به 380 کیلوگرم میرسد.
وزن این خودرو در حالت بنزینسوز 900 کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز 985 کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسهای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری میشود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قویتر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است 1510 کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز میشود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکتها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا 151 قادر به حمل آن خواهد بود.
قیمت
به گفته مسئولین سایپا، قیمت 151 قطعاً از خودروی سایپا 131 ارزانتر خواهد بود که اگر اینطور باشد باید زین پس شاهد یکهتازی این خودرو در کلاس پیکاپها باشیم. این خودرو در حالی راهی بازار میشود که تولید وانت پیکان با کاهش روبهرو شده و این وانت کوچک نیز میتواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا 151 تابستان سال 1392 راهی بازار ایران میشود تا شانس خود را امتحان کند. بازاری که این روزها تنوع پیکاپهای آن زیاد بوده و رقابت در آن کار سادهای نیست هر چند که 151 در این کلاس بیرقیب بوده و میتواند خودرویی پرفروش باشد.
بی باک بی بال
30-01-2013, 17:15
به نظر من که خیلی شیک قشنگ احتمالا قیمت با این اوضاع بالای 20 میلیون قیمت میخوره اگه یه فکر ی برای موتورش می کردن بهتر میشد
Abdolreza2012
07-02-2013, 15:32
دوستان این پراید های جدید که یه جورایی دنده اتومات دارن قضیش چیه که داره تبلیغشو میکنن؟
mehdi-ch
08-03-2013, 02:26
به نظر من که خیلی شیک قشنگ احتمالا قیمت با این اوضاع بالای 20 میلیون قیمت میخوره اگه یه فکر ی برای موتورش می کردن بهتر میشد
به نظرم خیلی فرق کرده با کارای پراید ..منم فکر کنم تو همین قیمتا باشه .. ولی استفاده اینطور ماشینا خیلی کمه وقتی میشه با نصف قیمتش پیکان وانت خرید!
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.