PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تولید انبوه نسل بعدی پردازنده های موبایل ۲۲ نانومتری اینتل از سال آینده



VAHID
11-12-2012, 23:17
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اینتل امروز اعلام کرد که نسل بعدی پردازنده های موبایلش را با اندازه کوچک تر و کارکرد موثرتر در سال ۲۰۱۳ به تولید انبوه خواهد رساند. اینتل کوشش می کند تا در رقابت با دیگر بزرگان سازنده پردازنده موبایل همچون کوالکام، در این بازار هم همانند دنیای پردازنده های کامپیوتر شخصی، تبدیل به شماره یک شود. به نظر می رسد که با کمی خوش شانسی، موقعیت پردازنده های موبایل سال ۲۰۱۳ اینتل، بسیار بهتر از مدل های میدفیلد سال جاری باشد.

رویترز گزارش می دهد که اینتل در کنفرانس صنعتی سانفرانسیسکو گفته است که تکنولوژی های جدیدش به زودی صنعتی خواهند شد و در آینده نزدیک شاهد سیستم های SoC کوچک این شرکت خواهیم بود که به رقابت با کوالکام می پردازند.

در پردازنده های موبایل فعلی، اینتل از فرایندهای صنعتی استفاده می کند که امکان تولید چیپ های ۳۲ نانومتری را ممکن می سازند. اما کوالکام در این میان توانسته با تولید چیپ های ۲۸ نانومتری، یک سر و گردن بالاتر از اینتل قرار بگیرد. چیپ های کوچکتر، علاوه بر اشغال جای کمتر، معمولا کیفیت و بهره وری بهتری را به همراه دارند، اما به همان نسبت ساخت آنها هم مشکل تر است. اینتل وعده داده که پردازنده های جدید سال ۲۰۱۳ این شرکت از نوع ۲۲ نانومتری باشند.

اینتل پیش از این پردازنده های کامپیوتر شخصی ۲۲ نانومتری را تولید کرده است، اما تکنولوژی مورد استفاده در واحدهای SoC به راحتی و سادگی آن نیست. به نظر می رسد که این شرکت توانسته بر محدودیت ها فایق آمده و سیلیکون های خط تولیدش را در اندازه کمتری جای دهد. حال باید منتظر تولید انبوه این چیپ های ۲۲ نانومتری ماند، تا ببینیم اینتل می تواند جایگاه نخست چیپ های موبایل را از کوالکام ربوده و همانند کامپیوترهای شخصی، رهبر بلامنازع هر دو دنیای پردازنده ها شود. پیش بینی شما در این خصوص چیست؟










narenji.ir