PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فشارضعیف‌ها هم با فشارقوی‌ها به زیر زمین می‌روند



wichidika
02-12-2012, 18:43
فشارضعیف‌ها هم با فشارقوی‌ها به زیر زمین می‌روند

کابل‌های اتوبان صدر زیرزمینی می‌شوند





([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان این‌که کابل‌های فشار ضعیف هم به تدریج و با توجه به بودجه به زیر زمین می‌روند، گفت: کابل‌های 200 کیلوولت اتوبان صدر به زیرزمین منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد هاشمی با اشاره به این‌که 70 درصد کابل‌های برق تهران هوایی هستند، گفت: 30 درصد شبکه‌ها زیر زمینی است.


فعلا زیرزمینی کردن کابل‌های هوایی ضرورتی ندارد
وی با تاکید بر این‌که در صورت نیاز کابل‌های هوایی را به سرعت زیرزمینی می‌کنیم، اظهار کرد:‌ فعلا در مورد این موضوع ضرورتی دیده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان این‌که کابل‌های 63 و 20 کیلوولت (کابل های فشار ضعیف) هم به تدریج و با توجه به بودجه امکان دارد که به زیر زمین منتقل شوند، گفت: در مراکز شهر کابل‌ها زیرزمینی هستند.

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: کابل‌های برق و مراکز تهران زیرزمینی و در اطراف هوایی هستند که در صورت ضرورت کابل‌های هوایی نیز به زیرزمین منتقل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، کلان شهر تهران با سرمایه‌گذاری بالای شرکت برق‌، دارای خطوط انتقال برق زیرزمینی شده‌است که علاوه بر کمک به جمع‌آوری خطوط برق، به کاهش تلفات برق در شبکه نیز کمک می‌کند.

ویژگی خاص از نظر پدافند غیرعامل، ضریب اطمینان و ایمنی بالا از جمله مزایای زیرزمینی بودن کابل‌های برق است و باید توجه داشت که در کلان شهری مثل تهران احداث خطوط هوایی دیگر کار راحتی نیست.

نرخ خرابی خطوط زیرزمینی و آسیب‌پذیری آنها نسبت به خطوط هوایی کمتراست بنابراین افزایش ضریب ایمنی شبکه، کاهش تلفات و بهبود ولتاژ از مزایای خطوط زیرزمینی هستند.

حدود 45 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری درزمینه زیرزمینی شدن خطوط فشارقوی صورت گرفته است؛ همچنین خطوط فرسوده‌ای که کارآیی آنها در سطح تهران از بین رفته جمع‌آوری شده و خطوط جدید زیرزمینی احداث می‌شود.

انتهای پیام