PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مباحث , عیب یابی و تعمیرات CNG



صفحه ها : 1 [2]

ir.warez
04-01-2017, 19:29
سلام.
دوستان از دیروز اوایل شب مشکل عجیبی پیدا کردم و اونم این که روای مدل 86 بنده که خریدم و سیستم گازش دستی هشت و رگلاتور شهاب وقوی میخوای گاز زیاد بدی یا دنده و از 2 یا 3 بیشتر کنی و گاز بیشتر بدی یه صدای تق بلندی از طرف رگلاتور توی کاپوت شنیده میشه ولی مطمعن نیستم که صدا حتما از اونه و ماشین شده تن لش و به اون چابکی و سرعت اولیه رو نداره.مشکل از چی میتونه باشه.روی بنزین چنین مشکلی ندارم.

siava5h
05-01-2017, 01:24
سلام.
دوستان از دیروز اوایل شب مشکل عجیبی پیدا کردم و اونم این که روای مدل 86 بنده که خریدم و سیستم گازش دستی هشت و رگلاتور شهاب وقوی میخوای گاز زیاد بدی یا دنده و از 2 یا 3 بیشتر کنی و گاز بیشتر بدی یه صدای تق بلندی از طرف رگلاتور توی کاپوت شنیده میشه ولی مطمعن نیستم که صدا حتما از اونه و ماشین شده تن لش و به اون چابکی و سرعت اولیه رو نداره.مشکل از چی میتونه باشه.روی بنزین چنین مشکلی ندارم.

فکر میکنم صدای انفجار باشه....
یعنی قبل اینکه سوپاپ سوخت بسته بشه، جرقه زده میشه و یا اینکه در لجظه اولیه نفس گیری همچنان شعله در پیستون قرار داره و شعله از سوپاپ سوخت عبور کرده و وارد منیفولد ورودی میشه و به دلیل وجود گاز و هوا، دراین نقطه انفجار رخ میده. این انفجارها اغلب باعث پاره شدن فیلتر هوا میشه و رانندگان ترجیح میدن از فیلترهای فلزی استفاده کنن تا از تعویض مداوم فیلتر هوا جلوگیری کنن.
برای حل مشکل نیاز به تنظیم زمان جرقه داره. وبه همین دلیله که ماشین توانش کم شده. چون توانش در حال تلف شدنه. فکر نکنم شما خودت بتونی درست کنی.
این دست مشکلات بعد مدتی دوباره بر میگرده...

عواملی مثل پریدن جرقه در مسیر سوخت رسانی هم میتونه دلیل این مشکل باشه که بر میگرده به سالم نبوده وایرها. جونکه مقاومتشون بالا رفته و جرقه از جای دیگه ای غیر از سر شمع زده میشه. اما این مورد کم اتفاق میافته. و از اونجا که رو بنزین این مشکل رو نداری، این مسئله بعیده و اگه به تعمیرگاه مراجعه کنی اولین کاری که میکنه شمع وایرهاتو میگه عوض کنی. :n27:

Hossein_nasa62
06-01-2017, 13:55
سلام من یک سمند e7 مدل نود به تازگی گرفتم . یک باک پر گاز بیشتر از 80. کیلومتر نتونستم برم مشکل از کجاست

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

mohamad skystar
06-01-2017, 16:13
سلام من یک سمند e7 مدل نود به تازگی گرفتم . یک باک پر گاز بیشتر از 80. کیلومتر نتونستم برم مشکل از کجاست

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

تعجب کردم
حتما به مراکز تعمیرات CNG مراجعه کنید تا تمام مسیرهای ورودی و خروجی کپسول گاز و رگولاتور تنظیم بشه
سمند EF7 مسافت بسیار زیادتری رو با یک کپسول گاز طی میکنه

siava5h
06-01-2017, 18:04
سلام من یک سمند e7 مدل نود به تازگی گرفتم . یک باک پر گاز بیشتر از 80. کیلومتر نتونستم برم مشکل از کجاست

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

یک مخزن پر گاز بایستی در حدود 200 کیلومتر راه بره. که بسته ب شرایط مختلف میتونه کمتر یا بیشتر بشه.
اما مسافت 80 کیلومتری نشان از مصرف زیاد گاز و یا نشت گاز هست.

شما بایستی به مراکز تعمیر CNG بری و این دو مسئله رو بررسی کنی.
انجام این کار در توان شما نیست و میتونه خطر آفرین باشه.

Hossein_nasa62
06-01-2017, 19:37
یک مخزن پر گاز بایستی در حدود 200 کیلومتر راه بره. که بسته ب شرایط مختلف میتونه کمتر یا بیشتر بشه.
اما مسافت 80 کیلومتری نشان از مصرف زیاد گاز و یا نشت گاز هست.

شما بایستی به مراکز تعمیر CNG بری و این دو مسئله رو بررسی کنی.
انجام این کار در توان شما نیست و میتونه خطر آفرین باشه.
ممنون از پاسخ هر دو نفر. یک مورد نمیدونم ربطی داره یا نه وقتی گاز میدم یک صدای زوزه توی اتاق میپیچه.من این ماشین مدل 90 رو حدود 2 ماهی گرفتم و از خرابی cng خبری نداشتم . بنظرتون خرج رو دستم میزاره. هزینه تعمیر چقدره?

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

siava5h
06-01-2017, 20:20
ممنون از پاسخ هر دو نفر. یک مورد نمیدونم ربطی داره یا نه وقتی گاز میدم یک صدای زوزه توی اتاق میپیچه.من این ماشین مدل 90 رو حدود 2 ماهی گرفتم و از خرابی cng خبری نداشتم . بنظرتون خرج رو دستم میزاره. هزینه تعمیر چقدره?

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

والا خیلی نباس خرج بزاره. سیستم گاز سالمه. اگه مصرفش زیاد باشه، با تنظیم حل میشه. و اگه نشی باشه معمولا بستها هست. یا محل شیر هست که اغلب با نوار تفلون زدن یا تعویض اورینگ درست میشه. کم پیش میاد نیاز به تعویض شیر پیدا کنی که باز هم خیلی گرون نیست. در حد 10-30 تومن قیمت قطعه باشه.
نباس چیز نگرن کننده ای باشه.

صدای زوزه ربطی به این نداره. ممکنه منبع اگزوزت رو خالی کرده باشه.
صدای زوزه بیشتر مربوط به مسیر اگزوز میشه. اینم ممکنه بخاطر پارگی یا نشتی اگزوز باشه.

Hossein_nasa62
06-01-2017, 20:24
ممنون .حالا باید پیش کسی که کارش فقط cng برم یا برم نمایندگی ایران خودرو .

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

mohamad skystar
07-01-2017, 00:44
ممنون .حالا باید پیش کسی که کارش فقط cng برم یا برم نمایندگی ایران خودرو .

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

مراکز مجاز CNG
که گاهی اوقات نمایندگی های ایران خودرو هم مجهز هستن
اما بیرونم مراکز CNG هستن که ادرس دقیقشون رو از مراکز
معاینه فنی یا جستجو در گوگل میتونید پیدا کنید
فقط به مراکز با مجوز معتبر و قانونی مراجعه کنید

amirkhan415
22-01-2017, 11:46
سلام
من سمند ef7 پایه گازسوز مدل 95 دارم
یه چند وقته وقتی گاز روی خونه آخر میرسه و توی سرعت مثلا بالای 80 کیلومتر باشی چراغ چک روشن میشه و ماشین با یه ریپ میره روی بنزین و چراغ cng هم چشمک زن میشه
در این حالت نمیتونی با دکمه cng ماشینو ببری رو گاز یا از روی گاز به بنزین ببری
بعد وقتی ماشینو خاموش میکنی بعد از 10 دقیقه روشن کنی مشکل حل میشه
رفتم یه نمایندگی بعد از چندین دفعه مراجعه میگه باید ریل سوخت cng تعویض بشه
یه نمایندگی دیگه میگه نباید این قطعه رو تعویض کنی و از این نیست
لطفا یکی منو راهنمایی کنه

mohamad skystar
22-01-2017, 22:17
سلام
من سمند ef7 پایه گازسوز مدل 95 دارم
یه چند وقته وقتی گاز روی خونه آخر میرسه و توی سرعت مثلا بالای 80 کیلومتر باشی چراغ چک روشن میشه و ماشین با یه ریپ میره روی بنزین و چراغ cng هم چشمک زن میشه
در این حالت نمیتونی با دکمه cng ماشینو ببری رو گاز یا از روی گاز به بنزین ببری
بعد وقتی ماشینو خاموش میکنی بعد از 10 دقیقه روشن کنی مشکل حل میشه
رفتم یه نمایندگی بعد از چندین دفعه مراجعه میگه باید ریل سوخت cng تعویض بشه
یه نمایندگی دیگه میگه نباید این قطعه رو تعویض کنی و از این نیست
لطفا یکی منو راهنمایی کنه

به جایگاه های مجاز تعمیرات و خدمات معتبر CNG مراجعه کنید تا رگولاتور گاز
ورودی هایگاز به موتور رو بررسی کنن

]kian
27-01-2017, 19:53
سلام من 405 مدل 92 دارم رگلاتور کوچک میخوره از جای اصلی ورودی گاز به سوزنها در مواقع که ماشین روشنه و روی بنزین هم هست نشتی گاز داره موقع خاموش بودن ماشین هم همینطور قطع کن گاز رو هم باز کردم برای سرویس اما واشر هاش سالم بدن لطفا راهنماییم کنید ممنونم

mohamad skystar
27-01-2017, 22:49
kian;8925482']سلام من 405 مدل 92 دارم رگلاتور کوچک میخوره از جای اصلی ورودی گاز به سوزنها در مواقع که ماشین روشنه و روی بنزین هم هست نشتی گاز داره موقع خاموش بودن ماشین هم همینطور قطع کن گاز رو هم باز کردم برای سرویس اما واشر هاش سالم بدن لطفا راهنماییم کنید ممنونم

مشکل از ورودی های گاز هست بررسی کنید

mohsentatajdari
31-01-2017, 12:19
سلام من پراید کاربراتوری با گاز دستی دارم رو بنزین روشن میشه و وقتی میری رو گاز کار میکنه ولی وقتی خاموش میکنی رو گاز اصلا روشن نمیشه مشکل از کجا میتونه باشه؟

siava5h
31-01-2017, 12:48
سلام من پراید کاربراتوری با گاز دستی دارم رو بنزین روشن میشه و وقتی میری رو گاز کار میکنه ولی وقتی خاموش میکنی رو گاز اصلا روشن نمیشه مشکل از کجا میتونه باشه؟

در ماشینهای کاربراتوری شما نباید روی گاز ماشین رو خاموش کنی. چونکه برای انیکه دوباره بخوای روشن کنی، اگه ماشین سرد بشه روی گاز خیلی سخت روشن میشه و اگر هم روی بنزین بخوای بری، بخاطر اینکه کاسه کاربراتور از بنزین خالی شده، خیلی طول میکشه تا بنزین پر بشه و شما مجبوری مداوم استارت بزنی.
با تنظیم سیستم گاز رسانی میتونی در شرایطی که موتور گرم هست، روشن شدن موتور رو بهتر کنی ولی در شرایط موتور سرد دیگه این حالت نیست.
قبل از رسیدن به مقصد در فاصله تقریبا 50-100 متری از روی گاز به بنزین سوئیچ کنید و در مقصد خاموش کنید. و یا اگر قبل اینکار به مقصد رسیدید، پدال گاز رو فشار بدید و وقتی دور به 5-6 هزار رسید به بنزین سوئیچ کنید واگر احیانا خاموش کرد نیاز نیست همان لحظه روشن کنید، چونکه به اندازه کافی بنزین به کاربراتور رسیده. ولی تلاش کنید دور موتور را به حدی افزایش بدی که خاموش نکنه

مجید56
02-02-2017, 10:49
با سلام
من سمند دوگانه سوز کارخونه ای دارم مدل86 مشکلم اینه که من اگر در عرض دو یا سه دقیقه بعد از استارت ماشین رو رو گاز نزنم دیگه رو گاز نمیره و چراغ چک روشن میشه و بعداز مدت کمی خاموش میشه و این روند چراغ چک ادامه پیدا میکنه تا زمانی که ماشین رو خاموش کنم و یکی دو دقیقه تحمل کنم و دوباره استارت بزنم و رو گاز بندازم لازم بذکر است که وقتی رو گاز انداختم دیگه مشکلی نیست و چراغ چک هم روشن نمیشه دیاگ هم زدم خطا در ایسیو گاز نشون میده خواستم اگه کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه که من چیکار باید بکنم ؟؟ و این که اگر خطا در ایسیو گاز هست چرا رو بنزین چراغ چک روشن خاموش میشه ؟؟؟ ممنوم میشم از راهنمایی دوستان :V30:

mohamad skystar
02-02-2017, 12:22
با سلام
من سمند دوگانه سوز کارخونه ای دارم مدل86 مشکلم اینه که من اگر در عرض دو یا سه دقیقه بعد از استارت ماشین رو رو گاز نزنم دیگه رو گاز نمیره و چراغ چک روشن میشه و بعداز مدت کمی خاموش میشه و این روند چراغ چک ادامه پیدا میکنه تا زمانی که ماشین رو خاموش کنم و یکی دو دقیقه تحمل کنم و دوباره استارت بزنم و رو گاز بندازم لازم بذکر است که وقتی رو گاز انداختم دیگه مشکلی نیست و چراغ چک هم روشن نمیشه دیاگ هم زدم خطا در ایسیو گاز نشون میده خواستم اگه کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه که من چیکار باید بکنم ؟؟ و این که اگر خطا در ایسیو گاز هست چرا رو بنزین چراغ چک روشن خاموش میشه ؟؟؟ ممنوم میشم از راهنمایی دوستان :V30:

مشکل از رگولاتور گاز هست
ورودی های گاز به موتور رو چک کنید
ربطی به بنزین نداره

mohamad skystar
18-02-2017, 20:54
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد:
خودروهای CNGسوز زیر ذره بین استاندارد




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





پرشین خودرو: فعالیت سازمان ملی استاندارد ایران بر روی خودروهای در حال حرکت مجهز به سوخت سی.ان.جی با همکاری وزارت نفت آغاز شد.
به گزارش پرشین خودرو ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])، نیزه پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با اعلام این خبر گفت: علاوه بر موضوع خودروهای سی.ان.جی سوز، فعالیت های سازمان در زمینه بحث ال.پی.جی نیز استارت خورده است.
وی به جایگزینی 923 هزار سیلندر نو با سیلندرهای کار کرده اشاره کرد و یادآورشد: حدود سه میلیون شیر نو نیز در جایگاه های عرضه سی.ان.جی و ال.پی.جی بکار گرفته خواهد شد.
رییس سازمان ملی استاندارد گفت: مقرر شده سه میلیون و 700 هزار سیلندر بازسازی و به چرخه خدمت رسانی باز گردانده شود.

منبع : پرشین خودرو

esi222
28-02-2017, 07:32
سلام دوستان
من 206 SD مدل 87 دارم (TU5 v10) قتی گاز رو فول میکنم موقه گاز دادن یه صدی زوزه مانند از رگولاتور میاد بعد از یه مدت که خط امپر گاز پایین میاد (حدود خط اول یا وسط) صداش قطع میشه.
احساس میکنم وقتی گاز فوله بعد یه شب که میخوابه فرداش امپر گاز کمتر داره نشون میشه امگار نشت کرده باشه!
نیاز به سرویس رگولاتور هست؟

-----------------

یه مشکل دیگه هم اینه که چراغ زرد روشن شده و رو گاز نمیره. دوسه بار اینجوری شده دباگ زدم ارور p3017 میداد که بعدش برطرف شدش تا اینکه بعد یکی دوماه الان دوباره روشن شده و ارور گاز2 میده (دقیق یادم نیست چی بود)
آمپر آب هم معمولا روی 70 یا پایینتر هستش.نمیدونم مشکل از این میتونه باشه یا نه

mohamad skystar
01-03-2017, 00:58
سلام دوستان
من 206 SD مدل 87 دارم (TU5 v10) قتی گاز رو فول میکنم موقه گاز دادن یه صدی زوزه مانند از رگولاتور میاد بعد از یه مدت که خط امپر گاز پایین میاد (حدود خط اول یا وسط) صداش قطع میشه.
احساس میکنم وقتی گاز فوله بعد یه شب که میخوابه فرداش امپر گاز کمتر داره نشون میشه امگار نشت کرده باشه!
نیاز به سرویس رگولاتور هست؟

-----------------

یه مشکل دیگه هم اینه که چراغ زرد روشن شده و رو گاز نمیره. دوسه بار اینجوری شده دباگ زدم ارور p3017 میداد که بعدش برطرف شدش تا اینکه بعد یکی دوماه الان دوباره روشن شده و ارور گاز2 میده (دقیق یادم نیست چی بود)
آمپر آب هم معمولا روی 70 یا پایینتر هستش.نمیدونم مشکل از این میتونه باشه یا نه

حتما نیاز به سرویس رگولاتور و بررسی ورودی و خروجی های کپسول گاز و موتور هست
در آخر دیاگ

esi222
01-03-2017, 12:06
حتما نیاز به سرویس رگولاتور و بررسی ورودی و خروجی های کپسول گاز و موتور هست
در آخر دیاگ

سوالی که الان واسم مطرحه اینه که دمای آب مهمه واسه سوییچ کردن رو گاز یا نه؟

mohamad skystar
01-03-2017, 13:05
سوالی که الان واسم مطرحه اینه که دمای آب مهمه واسه سوییچ کردن رو گاز یا نه؟

دمای
آب نه مهم نیست
درموتور های ef7 مهم نیست
در موتورهای معمولی xu7 موتور باید کمی گرم بشه تا سیستم بره رو حالت گاز

esi222
03-03-2017, 17:44
دمای
آب نه مهم نیست
درموتور های ef7 مهم نیست
در موتورهای معمولی xu7 موتور باید کمی گرم بشه تا سیستم بره رو حالت گاز

جایی بهم گفتن که امپر پایینه سوییچ نکن.اینجوری باشه کل زمستونو نباید برم رو گاز !
---
یه سوال کلیشه ای:
واسه ماشینای گازسوز شرکتی کار کردن با CNG مشکلی ایجاد میکنه؟
ماشینم TU5 تیپ 5 هستش.رو گاز شتابو قدرتش فرقی با بنزین نداره اصلا.خیلی جالبه

mohamad skystar
04-03-2017, 13:10
جایی بهم گفتن که امپر پایینه سوییچ نکن.اینجوری باشه کل زمستونو نباید برم رو گاز !
---
یه سوال کلیشه ای:
واسه ماشینای گازسوز شرکتی کار کردن با CNG مشکلی ایجاد میکنه؟
ماشینم TU5 تیپ 5 هستش.رو گاز شتابو قدرتش فرقی با بنزین نداره اصلا.خیلی جالبه

سوخت گاز برای ماشین های شرکتی CNG مشکلی نداره
ماشین منم سمند دوگانه سوز مدل 90 هست 5 ساله مرتب کار میکنه مشکلی هم نداره

شما برای سوئیچ کردن وقتی صبح ماشین رو روشن میکنی وقتی حدود 5 تا 10 دقیقه گذشت برو رو گاز
مشکلی نداره

esi222
05-03-2017, 15:09
سوخت گاز برای ماشین های شرکتی CNG مشکلی نداره
ماشین منم سمند دوگانه سوز مدل 90 هست 5 ساله مرتب کار میکنه مشکلی هم نداره

شما برای سوئیچ کردن وقتی صبح ماشین رو روشن میکنی وقتی حدود 5 تا 10 دقیقه گذشت برو رو گاز
مشکلی نداره
ممنون:n16:

davoodimami
08-03-2017, 20:20
سلام من یک آریسان دارم سی ان جی یک مشکلی پیدا کرده نمایندگی هم نتونست کاری کنه.در حالت عادی وقتی روی گاز میره ماشین پرت پرت میکنه و پدال فشار میدم گاز نمیخوره.اما وقتی گاهی چراغ چک روشن میشه گازش راحت کار میکنه موندم ایرادش از کجاست.دیاگ زدن چیزی متوجه نشدن.بقول خودشون ECU فلش کردن درست نشد.بعد چراغ چک هم همیشه روشن نمیشه شانسی هست ممکن دوسه روز یبار روشن بشه.اگه دوستان کسی راه حلی میدونه اعلام کنند ممنون میشم.اینم ایمیلم هست که اگر ممکن بود ایمیل بدن.
davoodimami@gmail.com

rangtab2005
05-07-2017, 18:49
با سلام
من پژو پارس مدل 92 دارم که جدیدا گاز سوز کرم.این میکسرهای هوشمند رو بد جور تعریف میکنند.
کجا میشه تهیه کرد با بهینه ساز؟
قیمت حدودا برای هر کدوم چنده؟
ممنون

mostafabad2007
09-08-2017, 14:15
سلام کسی از دوستان هست تو مشهد ادرس یع تعمیرکار ای سی یو گاز بده

Pooryia_khan
21-08-2017, 09:48
سلام به همگی

من ی پراید 79 کاربراتی دارم که دستی دوگانه شده .
1) می تونم کلید گاز و بنزین رو جابجا کنم با توجه به کیتی که داره و بکنمش مثل ماشینای کارخونه . چون جاش زیر فرمونه یکم برام سخته
2) میزان مصرف گاز رو بهم نشون نمی ده . یعنی همیشه 4 تا چراغش سبزه تا یهو متوجه می شم گاز تموم شده . باید چی کارش کنم تا درست شه .

پیشاپیش ممنون به خاطر پاسخاتون

حسین صوفی۷۲
31-12-2017, 14:10
سلام،پرایدمدل۸۸دوگانه دستی یه مدتیه ازگاز. به بنزین پرش میکنه و عرض۱الی۳ثانیه دوباره میره روگاز لطفا برای رفع این مشکل رهنمایی فرمایید باتشکر

mohamad skystar
01-01-2018, 19:25
سلام،پرایدمدل۸۸دوگانه دستی یه مدتیه ازگاز. به بنزین پرش میکنه و عرض۱الی۳ثانیه دوباره میره روگاز لطفا برای رفع این مشکل رهنمایی فرمایید باتشکر

رگولاتور رو سرویس کنید
مجاری ورودی گاز به موتور چک شود
سوییچ گاز و بنزین چک شود

matr!x_2008
13-01-2018, 18:49
دوستان Ecu فابریک پراید پیدا میشه؟ فابریکش خراب شده...یه جدید گرفتیم ولی قدرت فابریکو نداره...همش عدسه میزنه ماشین در حالی که با فابریک اصلا مشکلی نبود. مدل ماشین پراید صبا 88

مجتبی خسروی
26-01-2018, 23:30
سلام.یه سوال دارم.همونطور که میدانید رگلاتور ef7دارای حساسیت خاصی هست..گاها خطای نشتی میدن و جهت سرویس باز میکنم اورینگ های داخلی پاره شده.نمونه معمولی که اصلا جواب نمیده روش..حتی نمونه نسوز گرفتم ولی باز کارایی نداره..از اورینگ آبی فابریک خودشم گیر نمیاد..تکلیف چیه؟

chaharnazm
17-02-2018, 14:10
درود. مراحل قانونی (سند و ...) تبدیل خودروی دوگانه سوز به تک سوز چگونه است؟
181 هزار تومان برای آزمون هیدرواستاتیک دو مخزنم ( Jindung چین ) گرفتند و هر دو را نیز با اینکه تنها 7 سال کار کرده بودند رد کردند. 34 هزار تومان قبض معاینه فنی CNG و 54 هزار تومان هزینه بستن فشار سنج و درست کردن سوراخ پرکن در مرکز معاینه فنی گرفتند و سرانجام خریدن دو مخزن به بهای 800، 900 تومن رو دستم گذاشتند و معاینه هم ندادند. مرگ بر ستمگر!

PLAΨMID
18-02-2018, 22:25
سلام . یه پراید پایه گازسوز گرفتم تازگیا(مدل 88) ولی مشکلی که داره اینه که وقتی روشنش میکنیم و حرکت میکنیم وقتی میخواد بره روی گاز خاموش میشه . بدبختی اینه که دست ما نیست که نذاریم بره رو گاز . خودش میره و خاموش میکنه . بخصوص توی هوای سرد آدمو کلافه میکنه . شاید حدود ده بار خاموش میشه . یه بار تو حرکت وسط اتوبان نزدیک بود به کشتنمون بده .
وقتی باهاش یه مسافت نسبتا طولانی میریم (حدود بیست کیلومتر) اونوقت بی مشکل میره رو گاز ولی وای به روزی که موتورش سرد باشه . کسی از دوستان میدونه مشکلش چیه ؟
با تشکر .

mohamad skystar
19-02-2018, 20:53
سلام . یه پراید پایه گازسوز گرفتم تازگیا(مدل 88) ولی مشکلی که داره اینه که وقتی روشنش میکنیم و حرکت میکنیم وقتی میخواد بره روی گاز خاموش میشه . بدبختی اینه که دست ما نیست که نذاریم بره رو گاز . خودش میره و خاموش میکنه . بخصوص توی هوای سرد آدمو کلافه میکنه . شاید حدود ده بار خاموش میشه . یه بار تو حرکت وسط اتوبان نزدیک بود به کشتنمون بده .
وقتی باهاش یه مسافت نسبتا طولانی میریم (حدود بیست کیلومتر) اونوقت بی مشکل میره رو گاز ولی وای به روزی که موتورش سرد باشه . کسی از دوستان میدونه مشکلش چیه ؟
با تشکر .

صبح در هوای سرد ماشین رو روشن میکنید چند دقیقه با بنزین برید
تا آمپر آب بالا بره موتور گرم بشه و بعد از چند دقیقه بزارید روی گاز
در ضمن ماشینتون مدل 88 هست حتما باید کپسول مورد بازدید قرار بگیره

farzad968
07-12-2018, 23:10
سلام.میشه ترتیب وصل کردن سیمهای دسته کابل کلیدتبدیل سوخت به شیربرقی ورگلاتورپژو2000روتوضیح بدید.بطورمثال سیم مشکی به مثبت شیربرقی

farzad968
09-12-2018, 01:29
سلام.میشه ترتیب وصل کردن سیمهای دسته کابل کلیدتبدیل سوخت به شیربرقی ورگلاتورپژو2000روتوضیح بدید.بطورمثال سیم مشکی به مثبت شیربرقی

mohamad skystar
09-12-2018, 11:35
سلام.میشه ترتیب وصل کردن سیمهای دسته کابل کلیدتبدیل سوخت به شیربرقی ورگلاتورپژو2000روتوضیح بدید.بطورمثال سیم مشکی به مثبت شیربرقی

سلام
دوست عزیز فقط باید به مراکز تعمیر و سرویس گاز مراجعه کنید

farzad968
09-12-2018, 17:59
استادعزیز.قراربودببرم اونجاکه ازتو نمیپرسیدم.جمعاچهار رشته سیمه.باببت وصل اوناچهل تومن میگیرند.قبلا وصل بودند.کارواش قطعشون کردضمنا.پشت کلیدتعویض سوخت برچسب راهنما داره که ترتیب وصل اوناروتوضیج داده.متاسفانه پاره شده.

mohamad skystar
09-12-2018, 20:30
استادعزیز.قراربودببرم اونجاکه ازتو نمیپرسیدم.جمعاچهار رشته سیمه.باببت وصل اوناچهل تومن میگیرند.قبلا وصل بودند.کارواش قطعشون کردضمنا.پشت کلیدتعویض سوخت برچسب راهنما داره که ترتیب وصل اوناروتوضیج داده.متاسفانه پاره شده.

دوست عزیز
منم برای همین گفتم به کارگاه تجهیزات گاز مراجعه کنید تا بعدا در جاده یا هرجای دیگه مشکل سوییچ کردن سوخت رو نداشته باشید
اونجا برید خیالتونم راحت هست هم از نظر ایمنی هم از نظر دقیق بودن اتصالات

MOHAMMAD_ASEMOONI
11-12-2018, 13:05
با سلام خدمت همگی
.
یادتون باشه اگر ماشینتون دوگانه سوز هست باید وقتی روی گاز هست پمپِ بنزین خاموش باشه
اگر اینطور نیست باید خودتون برای پمپ بنزین یک سوییچ نصب کنین زیر داشبورد سمت دربِ راننده تا وقتی ماشین روی گاز هست پمپ بنزین رو خاموش کنین
بهتره یک ال ای دی قرمز کوچک هم روی داشبورد براش نصب کنین تا وقتی پمپ روشنه چراغ هم روشن باشه . اینجوری یادتون نمیره خاموشش کنین . نصب این سوییچ و ال ای دی کار ساده ای هست . کافیه سیم مثبتی که برق میده به پمپ رو قطع کنین و وصل کنین به سوییچ و از سویبچ وصل کنین به پمپ . معمولاً این سیم از زیر داشبورد , سمت راننده رد میشه . از خروجی سوییچ یک سیم هم به ال ای دی وصل میشه و پایه ی منفی ال ای دی هم وصل میشه به بدنه . به همین سادگی
.
سوال: چرا باید پمپ بنزین خاموش باشه روی گاز ؟
جواب :

پمپ بنزین داخل باک و در بنزین غوطه ور هست و با بنزین خنک میشه .
بیشتر مردم هم عادت دارند باک رو خالی نگه میدارند و با گاز استفاده میکنند
پمپها هم کیفیتش پایینه چون عمداً بنجل ساخته شده تا هم هزینه ی ساختش پایین بیاد و هم اینکه داغ شدن رو نتونه تحمل کنه و بسوزه یا نیمسوز بشه و فروشش بره بالا
پس یا باید باک ماشین همیشه بنزینش بیشتر از ربع باشه و یا پمپ بنزین خاموش باشه روی گاز
.
مسئولیتِ درست انجام دادنِ کارها و رعایتِ نکات ایمنی و هر گونه خسارتِ جانی و مالی بر عهده ی خوانندگانِ این مطلب هست
===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

wichidika
08-03-2019, 15:14
دستیابی ایران به تکنولوژی ANG/ خودروهای گازسوز نسل جدید در راه استمدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از دستیابی ایران به تکنولوژی ANG خبر داد و گفت: به این دانش وطنی بسیار امیدوارم؛ اگر کارخانه‌های خودروسازی همت کنند، پیش بینی من این است که همه خودروها از مخازن ANG استقبال می‌کنند.

([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]-form)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])، مطالعه بر روی تکنولوژی ANG، دستیابی به دانش فنی جاذب نانو در تکنولوژی ANG و ساخت مخزن ANG از سال 1382 در ایران کلید خورد و در شرایطی که دو کشور امریکا و ژاپن به تحقیق روی این تکنولوژی ورود کرده بودند و به هیچ وجه حاضر به ارائه دانش به ایران نشدند، متخصصان کشورمان توانستند با تکیه بر دانش بومی و استفاده از تجهیزات داخلی، به تکنولوژی ANG دست یابند.ایران اکنون پس از دو کشور امریکا و ژاپن سومین کشوری است که این دانش را در اختیار دارد. با استفاده از این دانش می توانیم همان میزان گازی که در مخازن CNG ذخیره می‌شود را با یک ششم فشار CNG در مخازن ANG ذخیره کنیم که بدین طریق هم می توان گاز را در شرایط ایمن به نقاط دوردست ارسال کرد و هم می‌توان به عنوان مخازن سوخت خودروها از این تکنولوژی بهره گرفت.استفاده از این تکنولوژی در مخازن خودروها و ایجاد خودروهای گازسوز با مخزن ANG در دستور کار متخصصان بخش سوخت کشور است که در این زمینه مصاحبه‌ای با حمید قاسمی ده چشمه مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران داشته‌ایم.قاسمی ده چشمه با بیان اینکه "تکنولوژی ANG بر اساس خصوصیت نانوکربن‌ها در جذب متان است"، گفت: این تکنولوژی در سال 2016 در جهان تجاری شده و شرکت‌هایی از امریکا و ژاپن نمونه‌های تجاری خودروهایی با مخزن ANG را تولید کردند.وی افزود: خصوصیت ANG تکنولوژی ذخیره سازی و مخزن است و به ما اجازه می‌دهد همان میزان گازی که در مخازن CNG ذخیره می کنیم را به جای فشار 220 بار، با فشار 35 بار ذخیره کنیم.مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ایمنی بالای مخازن ANG خبر داد و گفت: این مخازن نانو کربن و ضد انفجار است؛ هم بدنه سبک‌تری نسبت به مخازن CNG دارد و هم ایمنی آن به مراتب بالاتر است.وی ادامه داد: در پُر کردن این مخازن از انرژی کمتری استفاده می‌شود به طوری که مصرف برق جایگاه‌های عرضه سوخت گاز، به یک دهم در مقایسه با سوخت CNG می‌رسد.قاسمی ده‌چشمه با اشاره به بازدید اخیر معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از ظرفیت‌ خودروسازها اظهار داشت: معاون وزیر نفت از خودروسازها خواسته است تا ظرفیت وصل شدن خودروها با مخازن ANG به گازشهری را پیاده‌سازی کنند که اگر چنین طرحی در صنعت کمپرسورهای کوچک به نتیجه برسد، مردم می‌توانند در خانه‌های خود اقدام به سوخت‌گیری خودرو کنند.وی افزود: اگر چنین طرحی پس از گذر از بررسی ها و پژوهش‌ها در صنعت خودروسازی کشور قابلیت اجرا پیدا نکرد، ما طرحی داریم که بتوانیم جایگاه‌های سوخت‌گیری به صورت دستگاه‌های ATM بر سر هر خیابان و یا کوچه برای خودروهایی با مخازن ANG ایجاد کنیم.مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: خودروسازهای ایرانی قول داده‌اند که اولین خودرو ساخت داخل با مخزن ANG را تا پایان سال جاری ارائه کنند.قاسمی ده‌چشمه با بیان اینکه "ایران در علم نانو جزو 5 کشور اول جهان است"، گفت: در زمینه ANG، این دانش تبدیل به تکنولوژی شده و اکنون در مرحله اجرای پایلوت است اما هنوز به تکنولوژی صنعتی و تولید انبوه نرسیده‌ایم که در این زمینه ورود کرده‌ایم.وی ادامه داد: در این خصوص قراردادی پژوهشی بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منعقد شده که دستیابی به این دانش و ارزان‌سازی تجاری تکنولوژی کسب شده را هدف‌گذاری کرده‌ایم.مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هزینه‌های سوخت گیری در مخازن ANG را برابر هزینه‌های CNG دانست و گفت: به این دانش وطنی بسیار امیدوارم؛ اگر کارخانه‌های خودروسازی همت کنند، پیش بینی من این است که همه خودروها از مخازن ANG استقبال می‌کنند.

امیرحسین نخعی
13-03-2019, 23:33
سلام من یک پارس دوگانه صفر خریدم و همه میگن دوگانه ضعیفه و از این حرفا چیکار کنم ماشین سرپا و قوی بمونه ممنون

mohamad skystar
15-03-2019, 14:27
سلام من یک پارس دوگانه صفر خریدم و همه میگن دوگانه ضعیفه و از این حرفا چیکار کنم ماشین سرپا و قوی بمونه ممنون

مبارک باشه
هیچ مشکلی پیش نمیاد
فقط تو جاده های کوهستانی و سربالایی از بنزین استفاده کنید
سرپا موندن ماشین به چگونگی استفاده کردن شما از خودرو بستگی داره

exeda
03-04-2019, 20:53
سلام ماشین من پارس 87 دوگانه کارخونه هست، و از زمانی که روشن میکنم لااقل تا 10 دقیقه بزنم رو گاز خاموش میشه، ولی مشکلم توی زمستون ها هستش، وقتی ماشین دمای بیرون رو زیر 10 نشون میده دیگه تو جاده ماشین با گاز یهو کلا سه کار میکنه و اگه پامو از رو گاز بردارم خاموش میشه مثل این میمونه که گاز یخ میزنه.
لوله ای که از رادیات میاد روی کاربراتور گاز رو چک کردم تمیز بودن و راهشون باز بود. چ دلیلی داره یخ کردن گاز؟
آیا سی ان جی استهلاک موتور رو زیاد میکنه؟
.
یکی به دادم برسه یکی به دادم برسه واویلا :n02:

MOHAMMAD_ASEMOONI
03-04-2019, 23:14
سلام ماشین من پارس 87 دوگانه کارخونه هست، و از زمانی که روشن میکنم لااقل تا 10 دقیقه بزنم رو گاز خاموش میشه، ولی مشکلم توی زمستون ها هستش، وقتی ماشین دمای بیرون رو زیر 10 نشون میده دیگه تو جاده ماشین با گاز یهو کلا سه کار میکنه و اگه پامو از رو گاز بردارم خاموش میشه مثل این میمونه که گاز یخ میزنه.
لوله ای که از رادیات میاد روی کاربراتور گاز رو چک کردم تمیز بودن و راهشون باز بود. چ دلیلی داره یخ کردن گاز؟
آیا سی ان جی استهلاک موتور رو زیاد میکنه؟
.
یکی به دادم برسه یکی به دادم برسه واویلا :n02:

سلام
بهتره وضعیت تمیزی شمعها و گپشون رو چک کنیم
وایرشمعها رو"هم با اهم متر چک کنین
باید مقاومتشون بیشتر از 4000 اهم نباشه . تا 5000 هم قابل تحمله
مقاومت بیشتر یعنی ضعیف شدن برق شمعها و جرقه ضعیف و کاهش قدرت سیلندرها و موتور
.

===================================
<br>
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
<br> [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
<br> [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

exeda
04-04-2019, 22:32
سلام
بهتره وضعیت تمیزی شمعها و گپشون رو چک کنیم
وایرشمعها رو"هم با اهم متر چک کنین
باید مقاومتشون بیشتر از 4000 اهم نباشه . تا 5000 هم قابل تحمله
مقاومت بیشتر یعنی ضعیف شدن برق شمعها و جرقه ضعیف و کاهش قدرت سیلندرها و موتور
.

===================================
<br>
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
<br> [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
<br> [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


شمع و وایر و استپر و شیم گیری انجام شده تازگی،
این مشکل رو از چند سال پیش دارم و نه بد تر شده نه بهتر

amir z
22-05-2019, 07:50
سلام به همگی

دوستان توی پراید دوگانه کارخونه مدل 92 اطلاعات مقدار گار توی صفحه کیلومتر از کدوم سنسور میاد؟ سنسور پیزو سر رگلاتور؟

مقدار گاز توی صفجه کیلومتر به اندازه یه خونه بازی میکنه (مثلا 3 تا خونه داره، همش بین 3 و 4 جابجا میشه) و همچنین چند دقیقه بعد از روشن بودن ماشین کلا پاک میشه و کامل خالی نشون میده که یه بار خاموش روشن کنی دوباره به حالت قبل برمیگرده و تکرار میشه. ضمنا روی گاز درست کار میکنه و مشکلی نداره

naghdi_it
13-06-2019, 10:35
سلام، ماشین من دوگانه کارخونه س (پارس زیمنس بایفیول)؛ وقتی از گاز میزنم بنزین، برق پمپ بنزین (پایه یک رله دوبل) زود قطع میشه ولی شیر برقی رگلاتور، دیر گاز رو قطع میکنه و بخاطر همین هم یه لحظه دور موتور پایین میاد و ماشین ضربه میزنه بعد میره روی بنزین.
قبلا اصلا اینطوری نبود و تعویض سوخت خیلی نرم انجام میشد.
ولتاژ دور سر سوکت شیر برقی رو وقتی سوییچ بازه گرفتم، پایه یک که از پایه 6 رله دوبل میاد 12 ولت و پایه 2 که از B22 ایسیو میاد 4.5 ولت بود! سوییچ خاموش میکنم ولتاژ پایه 2 حدودا 1.2 ولته که به تدریج کم میشه و به صفر میرسه. مقاومت بین پایه B22 از ایسیو تا پایه 2 سوکت بوبین شیر برقی هم 150 اهم هست. مقاومت خود بوبین هم 15 اهم.
یه بار دانلود زدم اما درست نشد. جالبه که وقتی از بنزین میرم رو گاز تقریبا مشکلی نداره و فقط از گاز به بنزین اینطوری میشه! ممنون میشم راهنمائی بفرمائید.

Alibonbast5423
23-06-2019, 05:33
سلام من ی تیبا مدل ۹۶ گاز سوز کارخونه دارم اخیرا این مشکل رو پیدا کردم که وقتی ماشین از بنزین رو گاز میوفته بعضی وقتا در حالت درجا کار کردن و بعضی وقتا در حالت حرکت وقتی کلاچ میگیرم ماشین یه دفه خاموش میشه ی راهنمایی میکنید که ببینم مشکلش چیه؟

naghdi_it
17-08-2019, 12:20
[QUOTE=MOHAMMAD_ASEMOONI;9090162]با سلام خدمت همگی
.
یادتون باشه اگر ماشینتون دوگانه سوز هست باید وقتی روی گاز هست پمپِ بنزین خاموش باشه
اگر اینطور نیست باید خودتون برای پمپ بنزین یک سوییچ نصب کنین زیر داشبورد سمت دربِ راننده تا وقتی ماشین روی گاز هست پمپ بنزین رو خاموش کنین
بهتره یک ال ای دی قرمز کوچک هم روی داشبورد براش نصب کنین تا وقتی پمپ روشنه چراغ هم روشن باشه . اینجوری یادتون نمیره خاموشش کنین . نصب این سوییچ و ال ای دی کار ساده ای هست . کافیه سیم مثبتی که برق میده به پمپ رو قطع کنین و وصل کنین به سوییچ و از سویبچ وصل کنین به پمپ . معمولاً این سیم از زیر داشبورد , سمت راننده رد میشه . از خروجی سوییچ یک سیم هم به ال ای دی وصل میشه و پایه ی منفی ال ای دی هم وصل میشه به بدنه . به همین سادگی
.
سوال: چرا باید پمپ بنزین خاموش باشه روی گاز ؟
جواب :

پمپ بنزین داخل باک و در بنزین غوطه ور هست و با بنزین خنک میشه .
بیشتر مردم هم عادت دارند باک رو خالی نگه میدارند و با گاز استفاده میکنند
پمپها هم کیفیتش پایینه چون عمداً بنجل ساخته شده تا هم هزینه ی ساختش پایین بیاد و هم اینکه داغ شدن رو نتونه تحمل کنه و بسوزه یا نیمسوز بشه و فروشش بره بالا
پس یا باید باک ماشین همیشه بنزینش بیشتر از ربع باشه و یا پمپ بنزین خاموش باشه روی گاز





----------------------------------------------------------------
دوست عزیز لازم نیست کلید یا سوییچ بزارید. کافیه یه رله بزارید که با برق رگلاتور فعال بشه و برق پمپ بنزین رو به پایه 87A رله وصل کنید. اینطوری هر وقت کلید تبدیل بنزین به گاز رو بزنید به صورت خودکار پمپ بنزین قطع میشه و وقتی برگردید روی بنزین، رله برق پمپ بنزین رو وصل میکنه.

pedram063
22-01-2020, 18:52
سلام استاد عزیز
من ماشینم 405 slx موتور tu5 هستش دزیچه گاز هم سیمی میباشد آیا این ماشین و cng کنم مشکلی داره چون طبق شنیده ها میگن مشکل ایجاد میکنه ؟
یه سوال دیگه این که میگن دو جور گازی میکنن یکی میگه من کارخانه ایی cng میکنم که رگلاتور و بقیه قطعاتش با دستی فرق میکنه یکی دیگه هم همین دستی و ساده است ممنون میشم نظرتون بگید

تشکر

wichidika
13-05-2020, 17:35
مقایسه قیمت سی‌ان‌جی در ایران و جهان
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]علی‌رغم مزیت‌های سوخت سی‌ان‌جی و ظرفیت‌های موجود، آن‌طور که باید به این سوخت توجه نشده است و این در حالی است که قیمت سی‌ان‌جی در ایران یک هفتم بنزین آزاد و یک سوم بنزین یارانه‌ای است.
به‌گزارش ایسنا، با یک نگاه کلی به آمار جهانی می توان گفت تعداد ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خودروی گازسوز در حال تردد هستند که ما به ازای آن ۳۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه سوخت در اقصی نقاط جهان سی ان جی این خودروها را تامین می کنند. سهم برزیل در میان کشورهایی که از طرفداران و متقاضیان مصرف این نوع سوخت هستند، در حالی که مالکیت یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۱۰۲ خودروی سی ان جی سوز را از آن خود کرده است، به میزانی است که با داشتن ۱۸۰۵ جایگاه سالانه رقمی در حدود ۱۴۴ ملیون و ۵۳۵ هزار و ۶۳۶ متر مکعب گاز می سوزاند.
هندی ها نیز با داشتن یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو و ۹۳۶ جایگاه، در سال ۱۶۳ میلیون و ۲۱۰ هزار مترمکعب گاز می سوزانند، آرژانتین نیز با داشتن دو میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو در کنار ۱۹۳۹ جایگاه سوخت، مصرف سالانه اش به ۲۳۹ میلیون و ۸۱۵ هزار متر مکعب می رسد. همچنین در حال حاضر در کره جنوبی ۴۰ هزار و ۵۳۲ خودرو سی ان جی سوز وجود دارد که با سوختگیری شان در مجاورت ۲۰۱ جایگاه سوختی که در این کشور وجود دارد سالانه عقربه مصرفشان به ۹۳ میلیون مترمکعب می رسد.
نکته قابل توجهی که در این بخش خودنمایی می‌کند بر این مبنا است که کشورهایی مانند برزیل، آرژانتین، هند و کره جنوبی که هریک به ترتیب سهم‌شان از مجموع ذخایر گازی جهان ۰٫۱۹ درصد، ۰٫۲۱ درصد، ۰٫۵۷ درصد و ۰٫۰۳ درصد است، از جمله دولت هایی هستند که با داشتن منابع گاز طبیعی حداقلی و علی رغم محرومیت از این ذخایر با سیاست گذاری که در این راستا جهت سوق دادن بازار مصرف پی ریزی کرده‌اند، به گونه‌ای شرایط را مهیا ساخته‌اند تا با گازهای جایگزین از سناریوی توسعه مصرف سی ان جی جا نمانند. چین که در آسیا گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده است با داشتن ۱٫۵۹ درصد ذخیره گازی درجای از بزرگترین دارندگان خودورهای گازسوز محسوب می شود.
قیمت سی‌ان جی در ایران یک هفتم بنزین آزاد
از سوی دیگر طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، قیمت CNG در دنیا به نسبت ایران تفاوت دارد، به‌گونه‌ای که در آرژانتین قیمت این سوخت یک سوم بنزین، در چین یک دوم قیمت بنزین، در برزیل یک سیزدهم بنزین، در پاکستان یک پنجم بنزین در روسیه یک سوم بنزین در هند یک دوم قیمت بنزین و در ترکیه ۰.۸ قیمت بنزین است، اما در کشور ما با قیمت ۴۵۰ تومانی CNG معادل یک هفتم بنزین آزاد و یک سوم بنزین یارانه‌ای است.
ایران با داشتن ۳۴ تریلیون منابع گازی همچنان نتوانسته است از این ظرفیت خود در بخش سوخت جهت سوق دادن بازار به سمت سی ان جی سوز ساختن خودروها قدم موثری بردارد که انتظار می رود با دریافتن اهمیت این موضوع گام‌های جدی‌تری در این خصوص برداشته شود.
استفاده از سوخت سی‌ان‌جی چه مزیت‌هایی دارد؟
فریبرز رشیدی - استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر - در خصوص مزایای سوخت سی‌ان‌جی به ایسنا گفت: امسال ۳۰ درصد به خودروهای سی ان جی سوز در کل دنیا افزوده شده است، از این میزان سهم، چقدر به ایران تعلق دارد؟ در سال‌های اخیر به رغم افزایش ظرفیت تولید و توزیع سی ان جی در کشور، زیرساخت استفاده از آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است که با امضای مصوبه اخیر و همکاری خودروها سازها می‌توان امیدوار بود که سهم ایران در تولید یا ورود خودروهای دوگانه سوز دنیا افزایش یابد.
وی با بیان این‌که برخی دارندگان خودروهای دوگانه سوز از گزینه کاهش شتاب خودرو به عنوان نقص سوخت سی ان جی نام می برند، اظهار کرد: من معتقدم حتی اگر چنین گزینه ای واقعیت داشته باشد، بهتر است که تمام خودروهای حمل و نقل عمومی از آن استفاده کنند، زیرا که باعث کاهش حوادث جاده‌ای که در اثر سرعت پیش می‌آید، می‌شود. بنابراین این‌که از سوخت سی ان جی برای حمل و نقل عمومی استفاده شود و وانت بارها، تاکسی‌ها و ون‌ها در اولویت نخست دوگانه سوز کردن باشند، در واقع مصداق این جمله تبدیل تهدید به فرصت تلقی می‌شود.
استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از کاهش ۹۰ درصدی گازهای سوخت سی ان جی به نسبت بنزین در خودروها به عنوان مهمترین مزیت این نوع سوخت نام برد و افزود: این میزان از کاهش آلایندگی به حفظ محیط زیست کمک بسیار بزرگی می‌کند. هم اکنون در کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی استفاده از سی ان جی به عنوان سوخت خودرو شتاب گرفته است و حتی کشورهایی نظیر پاکستان و هندوستان نیز در حال سبقت از ایران هستند.
انتهای پیام

wichidika
13-05-2020, 17:39
آغاز ثبت نام گازسوز کردن خودروها تا هفته آینده
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]قائم مقام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی از آغاز ثبت نام متقاضیان گاز سوز کردن خودروها خبر داد و گفت: به منظور پاسخ دادن به نیازهای متقاضیان و صاحبان خودرو یک سایت در دامنه شرکت پالایش و پخش طراحی شده است.
قاسمی ده چشمه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سایت [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] تا هفته آینده فعال می شود، اظهار کرد: باتوجه به اینکه این سایت به زیرساخت های ثبت احوال و غیره وصل است، همین موضوع موجب شده تا روند کار به صورت اصولی‌تری پیش برود.
وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت و ارائه شماره ملی و موبایل خود مراحل بعد را پیگیری کنند، تاکید کرد: این سایت اطلاعات غلط را برداشت نمی کند و در کارگاه‌ها نیز این اطلاعات چک و بر اساس آن نوبت‌دهی و پیامک برای مالکان خودرو ارسال می‌شود.
انتهای پیام

wichidika
14-05-2020, 13:38
آغاز رسمی ثبت‌نام تبدیل رایگان تاکسی‌ها و وانت بارها به دوگانه سوز
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]دستیار مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آغاز رسمی ثبت‌نام تبدیل رایگان تاکسی‌ها و وانت بارها به دوگانه سوز خبر داد و افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت jcr.niopdc.ir نسبت به تبدیل رایگان خودروی خود اقدام کنند.
به گزارش ایسنا، محمد رضایی امروز در نشستی خبری با بیان این که در فاز نخست دارندگان تاکسی‌ها و وانت بارهای بنزینی سوز می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام تبدیل خودروی خود به دو گانه سوز اقدام کنند اظهار کرد: طبق برآورده‌های صورت گرفته تبدیل هر خودرو به ۵ میلیون تومان هزینه نیاز دارد که این هزینه از مالکان خودرو دریافت نمی‌شود و انجام این کار به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد.
وی افزود: قرار است در فاز بعدی دارندگان خودروهای شخصی مسافربر اعم از تاکسی‌های اینترنتی و فعالان ناوگان عمومی خودروهای شخصی بین شهری بتوانند به صورت رایگان در این سامانه ثبت نام و اقدام به تبدیل خودرو خود به دوگانه سوز کنند.
دستیار مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این که در فاز اول امکان ثبت نام این دسته از افراد وجود ندارد تصریح کرد: در سامانه قبلی که توسط وزارت صنعت، طراحی شده بود مشکلاتی را شاهد بودیم اما در این سامانه اطلاعاتی که درج می‌شود به صورت کاملا صحیح و درست است و مشکلات قبلی به وجود نخواهد آمد.
نوبت دهی به صورت شفاف به کاربران اعلام می‌شود
وی با بیان این که در این سامانه به هیچ عنوان اطلاعات نادرست و فیک وجود نخواهد داشت تاکید کرد: نوبت دهی به صورت شفاف به کاربران اعلام می‌شود و مردم دچار سردرگمی نخواهند شد.
وی با تاکید بر این که در حال حاضر حدود ۶ تا ۷ هزار نفر برای تبدیل خودرو ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر مشمول این طرح شده‌اند گفت: با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت ملی پالایش و پخش متولی شد تا نرم افزار جامعی تهیه شود و تاکنون نیز استقابل افراد از این سامانه بسیار خوب بوده است.
دستیار مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: این سامانه مخصوص طرح رایگان تبدیل خودروهای عمومی است که اجرای آن از بهمن ماه آغاز شده بود اما به دلیل شیوع کرونا کارگاه‌های تبدیل تعطیل شدند و در روند اجرای این طرح وقفه ایجاد شد. اما اکنون برای ثبت نام افراد آماده است و افراد متقاضی می‌تواند درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.
وی با اشاره به افرادی که در گذشته در سامانه قبلی ثبت نام کرده بودند تصریح کرد: ترجیح ما این است که افراد مجددا در این سامانه ثبت نام کنند اما به دنبال هماهنگ کردن بانک اطلاعاتی دو سامانه هستیم اما با این وجود بهتر است تا افراد بار دیگر در این سامانه ثبت نام کنند.
خودروهای بالای ۲۰ سال شامل این طرح نمی‌شوند
به گفته رضایی خودروهای بالای ۲۰ سال شامل این طرح نمی‌شوند و تمام خودروهای که مشمول این طرح خواهند شد می‌بایست معاینه فنی داشته باشند.
وی با اشاره به یکی از چالش های موجود در این عرضه گفت: در حال حاضر مشکلی برای جایگاه‌های موجود در حوزه سی ان جی نداریم اما ممکن است برای یک سال آینده دچار کمبود جایگاه شویم لذا شهرداری ها می‌بایست در این زمینه همکاری داشته باشند و با ارائه تسهیلات و ارائه زمین سازوکاری را ایجاد کنند تا بتوانیم در کلانشهرها جایگاه کافی داشته باشیم.
صرفه جویی ۱۲ میلیون لیتر مصرف بنزین در روز
در ادامه این نشست کرامت ویس کرمی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اهمیت اجرای این طرح گفت: طرح رایگان دو گانه سوز کردنخودروهای عمومی یکی از پروژه‌های مهم و بزرگ در وزارت نفت و همچنین شرکت ملی پخش و پالایش است.
وی با تاکید بر این که هدف نهایی از این پروژه تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی عمومی اعم از تاکسی و وانت به دو گانه سوز است گفت: تا پایان اجرای این طرح روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب افزایش مصرف سی ان جی و ۱۲ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین خواهیم داشت.
وی با بیان این که خودروی بنزینی که به طور رایگان به گاز سوز تبدیل می‌شود موجب افزایش ارزش خودرو خواهد شد گفت: امیدواریم با قراردادهای که با مخزن سازها به امضا رسانده‌ایم بتوانیم این طرح را در زمان مشخص کامل کنیم.
۴۰۲ پایگاه تبدیل در ۲۵ استان تجهیز شدند
در ادامه حمید قاسمی ده چشمه قائم مقام شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ایران در این نشست گفت: تاکنون ۴۰۲ کارگاه از سوی وزارت صمت در ۲۵ مرکز استان تجهیز شده‌اند و مشکلی برای اجرای این طرح وجود ندارد.
وی با بیان این که ظرفیت اسمی کارخانه‌ها برای تولید و تجهیزات تبدیل خودرو به دو گانه سوز مهیا است تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد ۵۷۰ میلیون دلار تعهد بازپرداخت وزارت نفت از تامین مالی بانک های تجارت و ملت است که ۶۵۰۰ میلیارد تومان از بانک ملت در اختیار مخزن سازها قرار گرفته است و به تدریج و با پیشرفت پروژه هیچ نگرانی برای منابع نداریم و بازپرداخت این وام از طریق صرفه جویی ها صورت خواهد گرفت.
به گفته وی سامانه irngv.ir همچنان برای ثبت‌نام گازسوز کردن خودروهای شخصی فعال است و مالکان این دسته از خودروها می‌توانند به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز مراجعه و از این طریق نسبت به ثبت‌نام برای تبدیل خودرو شخصی خود اقدام کنند.
انتهای پیام

mahddi92
10-12-2023, 09:27
سلام وقت بخیر، یه پراید گاز سوز دارم که فکر میکنم مدل شیر مخزنش استوانه ای باشه رنگ آبی شرکت شهاب.متاسفانه دیشب رفتم گاز زدم احساس کردم بوی گاز زیادی داخل میاد.کپسولو چک کردم دقیقا زیر شیر کپسول کنار سنسور فشار دوتا سوراخ هست از یکیش گاز میده حتی شیر کپسولو بستم ولی بازم ازش گاز میره الان مشکل چیه؟ شیر اطمینانش فعال شده یا شیر خراب شده بی زحمت یه راهنمایی کنید.جاییم پیدا نکردم نشون بدم