PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تکذیب افزایش قیمت فروش پردازنده به اپل توسط یک عضو ناشناس هیئت مدیره سامسونگ



VAHID
15-11-2012, 23:26
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پیش از این درباره گزارشی صحبت کردیم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])که خبر از افزایش قیمت ۲۰ درصدی فروش چیپ ها و پردازنده های مورد نیاز اپل توسط سامسونگ می داد. طبق آن گزارش اپل هم چون انتخاب دیگری برای جایگزینی سامسونگ جهت تولید این حجم پردازنده نداشته، به این افزایش قیمت تن داده است.

اما روز گذشته داستان بسیار جالب تر شد. سایت خبری کره ای Hankyoreh به نقل از یک عضو ناشناس هیئت مدیره سامسونگ گفت که چنین افزایش قیمتی هیچ گاه اتفاق نیفتاده است!به گفته این منبع ناشناس، قیمت پردازنده ها در ابتدای هر سال میلادی با توافق طرفین تعیین می گردد و تغییر یکطرفه آن در میانه راه تقریبا غیر ممکن است.

صرف نظر از اینکه سامسونگ چه میزان به قرارداد افزوده است، یا اینکه کدام یک از این دو داستان صحیح است، اپل به دنبال جایگزینی شرکت های دیگر از قبیل TSMC به جای غول کره ای سامسونگ است. اپل و کوالکام به تازگی یک میلیارد دلار به این شرکت چیپ ساز (TSMC) کمک کرده اند تا هر چه سریع تر تکنولوژی ۲۰ نانومتری را به نتیجه برساند.

اینکه تصمیمات دو شرکت تا چه اندازه تحت تاثیر جنگ حقوقی این دو در دنیای اسمارت فون ها است و یا اینکه ارتباطی با آن ندارند، مشخص نیست. اما زمان معلوم می کند که همکاری این دو غول تکنولوژی چه سرانجامی خواهد داشت و چه تاثیری بر دنیای تکنولوژی می گذارد. نظر شما چیست؟











narenji.ir