PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : خانواده‌ها در تولید برق مشارکت می‌کنند/ باید قیمت برق را به قیمت تمام‌شده نزدیک کنیم



wichidika
31-10-2012, 13:20
نامجو در اختتامیه نمایشگاه برق:
خانواده‌ها در تولید برق مشارکت می‌کنند/ باید قیمت برق را به قیمت تمام‌شده نزدیک کنیم









[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
وزیر نیرو با اشاره به تلاش‌های این وزارتخانه برای جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی در فرایند تولید برق، تاکید کرد باید تلاش شود قیمت برق با شیب مناسبی به قیمت تمام‌شده خود برسد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجید نامجو در مراسم اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران با تاکید بر این‌که با توجه به رشد و بلوغ صنعت برق دولت راغب به تزریق منابع عمومی به صنعت برق نیست، گفت: صنعت برق باید خود را اداره کند و از فاینانس و صندوق توسعه ملی استفاده کند.
وزیر نیرو با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود به ذخیره 38 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود:‌ باید از ظرفیت‌هایی که در قانون برنامه پنجم داریم و هنوز فعال نشده‌اند، استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که بخش خصوصی می‌تواند در بخش کاهش تلفات انرژی وارد شود، به ظرفیتی که برای صادرات برق وجود دارد تاکید کرد و گفت: با تمام همسایگانی که مرز خاکی داریم ارتباط الکتریکی داریم و می‌توانیم از ترانزیت برق استفاده کنیم؛ امکان صادرات برق فراهم است و از آن می‌توان بهره برد.
وزیر نیرو با اشاره به این‌که یکی از اهداف بنده از بین بردن تصور موجود مبنی بر انحصار صنعت برق بود گفت: باید صنعت برق کشور توسعه پیدا کند. چه اشکالی دارد که تمام صنعتگران قابل وارد عرصه شوند؟
وی با اشاره به این‌که در شکستن انحصار صنعت برق موفق بوده اظهار کرد: تاکنون بیش از صد شرکت خصوصی شده‌اند و رقابتی که باید در فضای صنعت برق ایجاد می‌شد، ایجاد شده، اما انتظار دارم فعالان صنعت برق از ما در حد خودمان انتظار داشته باشند.
نامجو با بیان این‌که بخش خصوصی می‌تواند با ایجاد سیکل کاری پکیج اقتصادی تنظیم کند، گفت:‌در حال حاضر ما در رابطه با هدفمندی بسته هایی تنظیم کرده‌ایم که برای خانواده‌ها اقتصادی است. خانواده‌ها می‌توانند در تولید برق مشارکت داشته باشند و با استفاده از پنل بخشی از برق مورد نیاز خود را تولید کنند. صنعتگران می‌توانند در این بخش با کمک مردم فعالیت کنند.
به صادرات برق و خدمات فنی و مهندسی بیشتر توجه شودوزیر نیرو با اشاره به این‌که کارهای زیادی در صنعت برق وجود دارد، تاکید کرد: باید بر تقویت صادرات برق و صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهایی که طالب آن هستند بیشتر توجه شود. الان بیشترین نیاز کشورهایی که با آن‌ها ارتباط داریم در حوزه مذکور است، شرکت ها برای صادرات خدمات فنی و مهندسی باید بیشتر فعال شوند.
تبدیل یکی از نیروگاه‌های زرند از مازوت سوز به زغال سوزنامجو با اشاره به سفر روز گذشته خود همراه با معاون اول رییس جمهور به کرمان و بازدید از نیروگاه‌ زرند اظهار کرد: یکی از نیروگاه‌های مازوت سوز در زرند با دانش بومی تبدیل به زغال سوز شده است. بخش اعظم برنامه‌های دنیا برای تولید انرژی در عصر کنونی به زغال ربط پیدا می کند. به عنوان مثال آمریکا 25 درصد انرژی مورد نیاز خود را ازطریق زغال تامین می‌کند.
وزیر نیرو با تاکید بر لزوم گسترش سبد انرژی اظهار کرد:‌سبد انرژی ما در بخش گاز، بخار، نیروهای تجدیدپذیر،زیست توده، زمین گرمایی و .. باید گسترش داده شود. تاکنون بیش از 67 هزار مگاوات ظرفیت ایجاد کردیم و امیدواریم امسال با ورود نیروگاه سیاه بیشه و گتوند ظرفیت از مرز 70 هزار مگاوات عبور کند.
نامجو با اشاره به کاهش تلفات 23 درصدی در بخش توزیع انرژی و رساندن میزان تلفات به 14.8 درصد، گفت: قرار بود تا پایان برنامه پنجم به این عدد برسیم اما امسال این هدف محقق شد.
تحولات صنعت برق را باید درک کردوی با اشاره به این‌که در حال حاضر رینگ 400 کیلوولت در کشور تکمیل شده و برق کشور از پایداری خوبی برخوردار است گفت: تحولات صنعت برق را باید به خوبی درک کرد و باید خودمان را با این تحولات تنظیم کنیم تا عقب نمانیم.
تلاش وزارت نیرو برای نزدیک کردن قیمت برق به قیمت تمام شدهوزیر نیرو با اشاره به تلاش وزارت نیرو برای رساندن قیمت برق به نقطه مطلوب گفت: در مرحله اول هدفمندی توفیق پیدا کردیم و باید توجه داشت که اصلاح قیمت ها بازار را تنظیم می کند و مشکلات موجود حل و فصل می‌شود.
وی افزود:‌ برای نزدیکی تعرفه‌ها به هزینه‌های تمام شده باید تلاش کنیم.
وی با اشاره به هوشمندسازی شبکه‌ها و مشکل موجود خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در صنعت برق سواستفاده از برق است که در نهایت منافع ملی را دچار مشکل می‌کند بنابراین باید شبکه‌ای داشته باشیم که به طور کامل مانیتور و کنترل شود.
نامجو با اشاره به لزوم گسترش نیروگاه‌های تولید پراکنده برق گفت:‌ گسترش DG ها و CHPها می‌تواند برق و حرارت با راندمان بالا تولید کند و باید به این موضوع پرداخته شود.
وی با بیان این‌که یک گام از اصل 44 جا مانده که مربوط به واگذاری شرکت‌های توزیع است اظهار کرد:‌ این شرکت‌ها در حال آماده سازی برای واگذاری هستند تا با واگذاری آن‌ها ما هم یکی از وظایف‌مان را دراین زمینه انجام داده باشیم.
وزیر نیرو با اشاره به این‌که وزارت نیرو به طور فعال در زمینه تعدیل نرخ ارز و توجه به پیش بینی تدابیری که باید در قراردادها باشد اقدام می کند گفت:‌ کاری که باید امسال انجام دهیم مقابله با دشمن است. باید اراده‌ای که برای ساخت ایران داریم فعال کنیم و در کنار هم بایستیم.
وی خاطرنشان کرد: تنها راهی که برای دشمن مانده، تفرقه انداختن است دشمن می خواهد کشور را از درون دچار مشکل کند.
نامجو با تاکید بر این‌که شرایط کشور خاص است، تصریح کرد:‌دشمن هر آن چه که از دستش بر می‌آمده انجام داده است و تحریم های ناجوانمردانه‌ای اعمال می کند. حتی وقتی می گویند دارو را تحریم نکرده‌ایم مشاهده می‌شود که دارو نیز در حوزه تحریم قرار دارد و درحال حاضر ایران به سختی دارو وارد می‌کند البته راهش را پیدا کرده‌ایم.
وی ادامه داد: ایران دارای نیروی انسانی قابلی است؛ بیش از 30 سال است که مبارزه می کنیم و همیشه با این دروغ‌ها روبرو بودیم اما باید شرایطی که دشمن فراهم کرده را تبدیل به فرصت کنیم.
نامجو با بیان این‌که توانمندی مقابله با تحریم در تک تک صنعت حوزه برق وجود دارد گفت:‌در صنعت برق تقریبا خودکفا هستیم وهمین مقداری که تجهیزات وارد می شود باید داخلی سازی شوند. با کنار هم بودن می توانیم از پیچ تاریخی عبور کنیم. صنعت برق از مزایا و توانمندی های خاصی برخوردار است کمه باید از آن بهره ببریم.
ادغام نمایشگاه آب و برق از سال آیندهوی در پایان صحبت‌های خود با اعلام خبر ادغام نمایشگاه آب و برق از سال آینده گفت: انشاالله با ادغام نمایشگاه آب وبرق در بهره‌وری از نمایشگاه تغییر و تحولی را ایجاد می‌کنیم.
انتهای پیام