PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۲ سامسونگ: سود 7.4 میلیارد دلاری



VAHID
26-10-2012, 22:33
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اوایل ماه جاری میلادی بود که سامسونگ در کنفرانس سهام داران و سرمایه گذاران خود آمار احتمالی درآمدهای فصل سوم خود را که انتظار دارد به آن دست یابد منتشر کرد. اما اکنون با انتشار گزارش نهایی می بینیم که این شرکت توانسته کمی هم بیشتر از میزان مورد نظرش (7.28 میلیارد دلار) به کسب درآمد بپردازد. سامسونگ در فصل سوم توانسته 7.4 میلیارد دلار درآمد کسب کند که از این مقدار 5.97 میلیارد دلار آن درآمد خالص است. این میزان درآمد تقریبا دو برابر عایدی سامسونگ در مدت زمان مشابه ۲۰۱۱ است.

اما دلیل این خیز بزرگ چیست؟ شما می توانید گلکسی اس سوم را در این موضوع دخیل و مسئول بدانید که میزان فروشش به شکل معنی داری بیش از مقدار پیش بینی جهانی بود. در واقع فروش اسمارت فون توانسته اعتبار لازم برای گزارش مالی سامسونگ و نیروی لازم برای جهش آن را فراهم آورد. سامسونگ همچنین می گوید که در این فصل توانسته به سوددهی قابل توجهی در صنعت تلویزیون برسد. این رشد در هر دو بخش فروش محصولات به کاربر نهایی و فروش پنل های OLED به سازندگان تلویزیون، تبلت و اسمارت فون مشاهده می شود.

البته از سوی دیگر میزان فروش نیمه رساناهای این شرکت به دلیل کاهش تقاضای بازار برای کامپیوترهای شخصی، ۸ درصد کاهش داشته است. سامسونگ انتظار داشت تقاضا برای DRAM کامپیوتر و دیگر محصولات نیازمند چیپ های پیشرفته همچنان ضعیف بماند، اما به شکل خوش بینانه ای این بخش را همچنان سود ده می داند.

و نکته اخر اینکه نیل ماوستون تحلیلگر Strategy Analytics می گوید: «سامسونگ در سه ماهه سوم ۲۰۱۲ در سراسر دنیا بیش از 56.9 میلیون دستگاه اسمارت فون فروخته است که به معنی سهم ۳۵ درصدی این شرکت از بازار اسمارت فون سه ماهه سوم است. این میزان فروش. بیشترین تعداد اسمارت فونی است که یک شرکت توانسته در یک فصل به فروش برساند.»











narenji.ir