PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تایید استاندارد 4K توسط CEA با نام تجاری Ultra HD



VAHID
22-10-2012, 18:03
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

امروزه استاندارد HD و تلویزیون های با کیفیت HD یا همان HDTVها کم کم تبدیل به ابزاری معمولی در زندگی روزمره شده اند. برای مثال طبق آمار اکنون ۷۵ درصد خانواده های آمریکایی حداقل از یک تلویزیون HD استفاده می کنند. پس اکنون دیگر زمان ارتقاء تکنولوژی به استانداردی بالاتر است. زیرا صنعت برای حیات خود هیچ گاه نباید از حرکت بایستد و همواره باید محصولی تازه و عطشی نو برای مشتریان داشته باشد و آنها را به خرج کردن پول های شان ترغیب کند.

پس اکنون زمان به صحنه آمدن ابزارهای 4K است. تا کنون در نارنجی خبرهایی درباره معدود تلویزیون ها و دوربین های با تکنولوژی 4K ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])خوانده اید و چندی قبل هم از تصویب 8K به عنوان یک استاندارد تلویزیونی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 8%AF-8k-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%D9%84)توسط اتحادیه ارتباطات سازمان ملل گفتیم. این هفته انجمن مصرف کنندگان ابزارهای الکترونیک یا CEA به طور رسمی استاندارد جدید 4K را با نام تجاری Ultra HD یا UHD مورد تصویب قرار داد. UHD مورد تایید این انجمن تقریبا ۸ میلیون پیکسل فعال داشته و رزولوشنی برابر با ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را عرضه می کند.

بد نیست بدانید که CEA یک انجمن تجاری است که به ترویج گجت ها و تکنولوژی های جدید، وضع استانداردها و برگزاری نمایشگاه های مختلف، از جمله CES ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])می پردازد. اکنون با وضع این استاندارد توسط CEA و همچنین تعیین مشخصات پیشنهادی توسط ITU یا اتحادیه ارتباطات بین الملل، راه برای عرضه محصولاتی با استاندارد یکسان توسط کارخانه های مختلف هموار شده است. هرچند که سونی با این نامگذاری و استاندارد مخالفت کرده و اعلام نموده محصولات آتی خود را 4K UHD نامگذاری خواهد کرد.

به هر حال بازار تلویزیون و نمایشگرها در حال برداشتن گام مهم بعدی و کوچ از HDTVها به UHDTV است. اگرچه هنوز موانع و محدودیت های فراوانی بر سر راه این تکنولوژی نوپا قرار دارد که پیشرفت آن را کمی کند خواهد کرد. برای مثال هنوز محتوای چندانی با این کیفیت وجود ندارد، شبکه های تلویزیونی فعلی امکان ارسال چنین کیفیتی را ندارند و یا اینکه هزینه تجهیزات لازم برای استفاده از این تکنولوژی هنوز بسیار بالا است. البته تجربه کوچ به HDTVها نشان داده که این مسایل نمی تواند سد راه پیشرفت بازار و جذب مشتری شود و با کمی هزینه هر مشکلی قابل حل است. پس بهتر است چند ماهی صبر کرده و منتظر حضور گسترده UHDTVها در نمایشگاه CES ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])2013 باشیم. هرچند که هنوز برای خرید چنین محصولاتی بسیار زود است و حتی شاید طی چند سال آینده استفاده از آنها ممکن و مقرون به صرفه نباشد.
چرا هنوز تلویزیون های 4K به درد نمی خورند؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])












narenji.ir