PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نخستین پرش آزاد بشر از لبه فضا را ببینید: آیا فلیکس موفق می شود؟



VAHID
09-10-2012, 22:31
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


سقوط آزاد یکی از ورزش هایی است که هر کسی سراغ آن نمی رود و معمولا کسانی که به دنبال آدرنالین بیشتر هستند آن را تجربه می کنند. کاری که از بالای هواپیما یا هلیکوپتر انجام می شود و یک چتر نجات چیزی است که ورزشکار را از مرگ نجات می دهد. اما نظرتان در مورد سقوط آزاد از فضا و از فاصله ۳۶ کیلومتری زمین چیست؟ آن هم با سرعتی مافوق صوت.

این کاری است که Felix Baumgartner قصد دارد تا دقایقی دیگر انجام بدهد. او با یک بالن به فضا رفته و اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود سقوط آزاد او حدود ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران انجام خواهد شد. سقوط آزاد به صورت زنده از یوتیوب پخش می شود و می توانید آن را از اینجا ببینید. ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])اطلاعات بیشتر در مورد این ماموریت هم در اینجا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])در دسترس شما است.

او در این پرش به سرعت ۱۱۱۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و نخستین انسانی خواهد بود که در سقوط آزاد بالاتر از سرعت صوت حرکت می کند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به همین خاطر بررسی های پزشکی مختلفی هم روی او انجام خواهد شد. انواع سنسورها برای محاسبه ضربان قلب، وضعیت تنفس و… به او متصل شده و این اطلاعات در تحقیقات پزشکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به روز رسانی: به خاطر وزش باد این مأموریت حداقل تا دو روز آینده به تعویق افتاد. وضعیت جوی در این دو روز خراب‌تر خواهد شد و علت اینکه برای انجام عملیات در امروز تلاش زیادی صورت گرفت نیز همین مورد بود. فلیکس باوم‌گارتنر با چهره‌ای مغموم از کپسول ویژه پرواز تا جو بیرون آمد و حالا باید در انتظار برای شکستن رکوردها باقی بماند.












narenji.ir

VAHID
14-10-2012, 22:23
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ماموریت با موفقیت انجام شد! فیلیکس از سرعت صوت عبور کرد و به سلامت به سطح زمین برگشت. حالا او رکورد بیشترین ارتفاع سقوط آزاد یک انسان را در اختیار دارد.

VAHID
17-10-2012, 17:54
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

فلیکس بومگارتنر ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%86%D8%B1)اتریشی دو روز پیش رکورد بلندترین سقوط آزاد جهان را شکست و در این کار به سرعت ۱۳۴۱ کیلومتر در ساعت رسید. این نخستین بار بود که دیوار صوتی در سقوط آزاد توسط یک انسان شکسته شد.

حالا در سمت چپ نقاشی فلیکس بومگارتنر را می بینید. تصویری که او در ۵ سالگی کشیده و به عنوان یک رویا به مادرش داده است. رویایی که حالا تبدیل به حقیقت شده است.











narenji.ir

Legacy's
17-10-2012, 19:15
فلیکس بومگارتنر ظاهراً فقط چند صدمتر از رکورد قبلی بالاتر رفته. چند ماه قبل بیشتر فیلمهای پرش رکورد دار قبلی یعنی جو کیتینگر Joe Kittinger رو در سال 1960 نگاه کردم و خیلی برام جالب بود. هنوز فیلمهای پرش جدید بومگارتنر رو وقت نکردم ببینم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لحظه ی پرش دیدنی Joe Kittinger در 1960

ممکنه این سوال پیش بیاد که چرا از ارتفاعات بالاتر از این نمیشه پرید یا مگه چه چیز این پرش میتونه خطرناک و مهم بوده باشه؟
جوابش اینه که اینکار در مرز خلأ داره انجام میگیره.
وقتی خلأ باشه ممکنه در اثر یک اتفاق خیلی کوچک و معمول، که احتمالش هم میتونه زیاد باشه، تعادل راست پریدن بسمت پایین بهم بخوره و شخص پرنده بسرعت شروع کنه مثل فرفره بدور خودش چرخیدن و
چون هوا وجود نداره بهیچوجه نمیتونه جلوی این اسپین ناخواسته و شدید رو بگیره که همین باعث آسیب مرگبار به مغز و بینایی شخص میشه.
همین فرد با اینکه بعنوان یک خلبان بالگرد پیش از این تجربه ی بیش از 2000 سقوط آزاد رو در کارنامش داشته بازم تمرینهای زیاد و دقیقی انجام داده که دچار مشکل نشه.