PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کوپه تمام‌الکتریکی مرسدس بنز SLS AMG Electric Drive با دور موتور ۱۳۰۰۰



wichidika
05-10-2012, 09:32
نمایشگاه خودروی پاریس
کوپه تمام‌الکتریکی مرسدس بنز SLS AMG Electric Drive با دور موتور ۱۳۰۰۰
فناوری - کوپه تمام‌الکتریکی SLS AMG Electric Drive، سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان توسط مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شده است. شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتربرساعت این خودرو به 3.9 ثانیه زمان نیاز دارد.
نمایش اسلاید

مهندسان در طراحي اين خودرو، بدنه و تأمين نيروي محركه آن نيم‌نگاهي به خودروهاي فرمول 1 و فناوري به كار گرفته شده در آنها داشته‌اند و روي پيشرانه الكتريكي اين خودرو تمركز زيادي شده است.







محبوبه عمیدی: مرسدس بنز و AMG که با رونمایی از خودروی تمام‌الکتریکی مرسدس بنز AMG SLS E-Cell در سال 2010/1389 موفق شدند توجه‌های بسیاری را به خودروهای قدرتمند الکتریکی جلب کنند، این‌بار کوپه تمام‌الکتریکی SLS AMG Electric Drive را که سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان است و در سال آینده وارد بازار خواهد شد، در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآورده‌اند.

به گزارش گیزمگ، مهندسان در طراحی این خودرو، بدنه و تأمین نیروی محرکه آن نیم‌نگاهی به خودروهای فرمول 1 و فناوری به کار گرفته شده در آنها داشته‌اند و روی پیشرانه الکتریکی این خودرو تمرکز زیادی شده است. باتری یون‌لیتیوم مورد استفاده در این ابرخودرو که در میان بدنه آلومینیومی و فاقد شاسی آن تعبیه شده، برای پایین نگه‌داشتن نقطه‌ثقل خودرو نزدیک به زمین قرار گرفته و به منظور توزیع مناسب وزن سلول‌های آن که در مجموع 548 کیلوگرم وزن دارند، در راستای طول خودرو ردیف ‌شده‌اند.

بخش داخلی خودرو با چرم سیاه پوشیده شده و از فیبرکربن برای ساخت قسمت‌های گوناگون استفاده شده است. فضای داخلی این ابرخودرو کاملا مانند یک ماشین مسابقه طراحی شده و فضای هدایت و کنترل آن اطلاعات متعددی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

پیشرانه قدرتمند این خودرو به جای یک موتور عظیم بنزین‌سوز از 4 پیشرانه الکتریکی مجزا تشکیل شده که همزمان عمل می‌کنند و هر یک وظیفه به حرکت درآوردن یکی از چرخ‌ها را به عهده دارد. هر موتور الکتریکی 45 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند 13000 دوردردقیقه بچرخد. توان خروجی حاصل از این مجموعه 740 اسب‌بخار (552 کیلووات) است و گشتاور نیرویی معادل 1000 نیوتن‌متر ایجاد خواهد کرد. این پیشرانه قدرتمند الکتریکی باعث می‌شود شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتربرساعت این ابرخودرو به تنها 3.9 ثانیه زمان نیاز داشته باشد. حداکثر سرعت ابرخودرو الکتریکی مرسدس بنز 250 کیلومتربرساعت برآورد شده است.

به کمک AMG Torque Dynamics هر یک از موتورها به تنهایی کنترل شده و توان را به یکی از چرخ‌ها وارد می‌کند. در حقیقت در این خودرو هر یک از چرخ‌ها به تنهایی حرکت کرده و متوقف می‌شود که می‌تواند به بهبود بهره‌وری خودرو و کنترل‌پذیری بهتر آن مخصوصا در پیچ‌ها کمک کند. برای این خودرو سه حالت رانندگی Comfort، اسپرت و اسپرت پلاس پیش‌بینی شده است.

باتری یون‌لیتیوم با ولتاژ بالا (400 ولت) در این ابرخودرو به کار گرفته‌شده که می‌تواند توانی معادل 60 کیلووات‌ساعت تولید کند. این بسته باتری توسط یک سیستم خنک‌کننده مایع خنک می‌شود و برای فصول سرد از سیستم گرمایشی بهره خواهد برد. این خودرو می‌تواند با استفاده از برق خانگی در 20 ساعت شارژ شود یا از شارژری 22 کیلوواتی استفاده کند که می‌تواند ظرف مدت 3 ساعت آنرا شارژ کند.

برای اینکه صدای حاصل از راندن این خودرو نیز بتواند انتظار خریداران را برآورده کند، 11 بلندگو در این خودرو نصب شده و مطابق با حالت انتخاب‌شده رانندگی صدای از پیش‌ ضبط شده‌ای شنیده خواهد شد.

این ابرخودرو تمام‌الکتریکی از سال 2013/1392 وارد بازار خواهد شد. قیمت این خودرو در آلمان 416,500 یورو معادل 536هزار دلار پیش‌بینی شده و علاوه بر این رنگ آبی درخشان خریداران می‌توانند 5 رنگ دیگر را نیز انتخاب کنند.