PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بهره برداری از کابل 230 کیلوولت ساخت داخل قورخانه - آزادگان



wichidika
26-09-2012, 18:49
با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شد؛بهره برداری از کابل 230 کیلوولت ساخت داخل قورخانه - آزادگانکابل 230 کیلوولت ساخت داخل قورخانه - آزادگان و 17 پروژه انتقال و فوق توزیع به ارزش 76 میلیارد تومان با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به بهره برداری رسید


کابل 230 کیلوولت ساخت داخل قورخانه - آزادگان و 17 پروژه انتقال و فوق توزیع به ارزش 76 میلیارد تومان با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، مدیر عامل برق منطقه ای تهران روز چهارشنبه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شش پروژه در برق منطقه ای تهران اظهار داشت: ارزش این پروژه ها 117 میلیارد تومان است و برخی از این پروژه ها بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
ˈسید زمان حسینیˈ اضافه کرد: کابل 230 کیلوولت که امروز به بهره برداری رسید با همکاری بخش خصوصی و برای نخستین بار در کشور ساخته شده است.
وی افزود: این کابل که تبادل برق بین مرکز و جنوب غرب تهران را برقرار می کند از نوع کابل خشک بوده و از مشابه خارجی آن بهتر است.
به گفته حسینی، این کابلها در 10 متری زیر زمین مورد استفاده قرار می گیرد و هزینه های تعمیر و نگهداری و اثرات زیست محیطی آن از خطوط هوایی کمتر است.
وی با بیان این که، توان عبوری این خط به طول 5/11 کیلومتر 550 مگاوات است، خاطر نشان کرد: اگر این پروژه با قیمت های امروز در کشور انجام شود حدود 90 میلیارد تومان هزینه دارد، در حالی که هزینه هر کیلومتر خطوط هوایی حدود 400 میلیون تومان است.
مدیر عامل برق منطقه ای تهران اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده 19 کیلومتر دیگر از این خطوط در تهران نصب می شود.
وی گفت: در سال گذشته در همین ایام 150 میلیارد تومان پروژه در تهران به بهره برداری رسید و امسال نیز 200 میلیارد تومان پروژه افتتاح و عملیات اجرایی شش پروژه آغاز می شود.
وی با بیان این که، برق منطقه ای تهران در سه استان تهران، البرز و قم 16 میلیون نفر و شش میلیون و هفت هزار مشترک را تحت پوشش قرار می دهد، اظهار داشت: در حوضه استحفاظی این شرکت 14 نیروگاه شامل چهار نیروگاه آبی و 10 نیروگاه حرارتی برق مورد نیاز این منطقه را تامین می کند.
حسینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت برق این منطقه به 10 هزار و 545 مگاوات رسیده است که از این میزان سه هزار و 545 مگاوات از نیروگاههای آبی تامین می شود.
وی ادامه داد: 54 درصد از نیروگاه های برق منطقه ای تهران از نوع سیکل ترکیبی است که راندمان آن نسبت به سایر نیروگاهها بالاتر است
به گفته مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران، مصرق همزمان و پیک بار در سال جاری هفت هزار و 961 مگاوات است که نسبت به سال گذشته رشد 7/2 درصدی را نشان می دهد.
وی همچنین با اشاره به اجرای دو پروژه تولید برق پراکنده در برق منطقه ای تهران گفت: موافقتنامه تولید چهار هزار و 700 نگاوات برق تولید پراکنده با بخش خصوصی مبادله شده که از این میزان 539 مگاوات تبدیل به قرارداد شده و 39 مگاوات به بهره برداری رسیده است