PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : یک شرکت کپی‌کار چینی قصد شکایت از اپل برای طراحی آیفون ۵ را دارد!



vipeer
05-09-2012, 13:15
یک شرکت چینی چندی پیش گوشی‌های اندرویدی را با بهره‌گیری از تصاویر منتشر شده از آیفون ۵ عرضه کرد، گرچه این محصول نیز مانند اکثر محصولات چینی یک کپی و در واقع محصولی قلابی بود اما به هر حال به صورت آنلاین عرضه شد اما حالا این شرکت رسما اعلام کرده است که اگر شرکت اپلiPhone 5 یا همان نسل جدید آیفون را با همین طراحی عرضه کند این شرکت رسماً از اپل شکایت خواهد کرد!



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])



شرکت چینی GooPhone چندی پیش تلفنی اندرویدی را عرضه کرد که طراحی آن از روی شکل و شمایلی الهام گرفته شده بود (یا بهتر بگویم کپی شده بود) که چندی پیش از آیفون ۵ در اینترنت منتشر شده بود و تمام آنها ظاهرا مربوط به نسل جدید آیفون بودند. این شرکت چینی حالا ادعا دارد که وی محصول خود را با الهام‌گیری از روی قطعاتی که تصاویر آنها در اینترنت موجود است، ساخته و به بازار عرضه کرده است و هر محصولی که بعد از محصول این شرکت وارد بازار شود مطمئنا کپی از روی محصول این شرکت است! اگر بخواهم این مسئله را خیلی ساده تشریح کنم باید بگویم که بله! اگرچه همه باور دارند که محصول دوم یعنی محصول شرکت اپل محصول واقعی و اصلی است اما این شرکت ادعا و تاکید دارد که تلفن اندرویدی آنها تلفن اصلی و آیفون ۵ یک محصول کپی شده از روی محصول آنهاست.






[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])



([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به نظر شما این عمل خیلی ناباورانه است؟ خنده دار است؟ به‌شدت رقت‌انگیز است؟ به نظر من تمامی این موارد را شامل می‌شود!
با این حال و با وجود دردسرهایی که برای اپل در خصوص نام آِ‌پد در بازار چین به‌وجود آمد به نظر می‌رسد این شرکت به‌جز دردسرهای فراوان در خصوص دادگاه‌های طولانی با شرکت سامسونگ، باید زمان‌بندی برای حضور در دادگاه‌های این شرکت چینی را نیز به برنامه خود بیفزاید و یا لااقل ترفند تبلیغاتی انتشار شایعه در دنیای خبری را کاهش دهد تا دچار چنین دردسرهایی نشود!







فارنت