PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مذاکره سران اپل و گوگل؛ تلاش برای رسیدن به توافق بر سر پتنت‌ها؟



vipeer
01-09-2012, 08:57
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]






خبرگزاری رویترز گزارش داده که سران دو کمپانی گوگل و اپل در هفته گذشته در مورد پتنت‌های موبایل با یکدیگر گفتگوی تلفنی داشته‌اند و احتمالاً در هفته‌های پیش رو نیز ملاقات یا گفتگوی دیگری خواهند داشت. رویترز نوشته:
انتظار می‌رود لری پیج و تیم کوک در هفته‌های آینده نیز مذاکره کنند ولی هنوز تاریخی مشخص نشده. یک منبع به رویترز گفته ملاقاتی که برای جمعه این هفته تنظیم شده بود به دلایل نامعلوم به تعویق افتاده است.

با وجود پیروزی حقوقی اپل بر سامسونگ (که از اندروید استفاده می‌کند) در پرونده نقض حقوق اختراع، گوگل و اپل خطوط ارتباطی در سطح بالا را باز گذاشته‌اند.

چند روز پیش خبر از توافق پتنتی اپل و موتورولا (زیر مجموعه گوگل) در آلمان دادیم حالا رویترز خبر می‌دهد که ممکن است اپل و گوگل در حال مذاکره برای رفع نزاع پتنتی بر سر ویژگی‌های مشخصی از اندروید باشند:
یک سناریوی احتمالی می‌تواند توافق آتش‌بس در مورد ویژگی‌های پایه‌ای و عملکردی سیستم عامل اندروید گوگل باشد. ولی مشخص نیست که آیا کوک و پیج در حال مذاکره پیرامون دامنه وسیعی از موارد -که اکثر آنها در حوزه موبایل هستند- می‌باشند یا اینکه مذاکره با تمرکز بر محدوده کوچکی از مشکلات پیش می‌رود.
دلایل واضحی وجود دارد که مدیران این دو کمپانی، یعنی اپل و گوگل که سیستم عامل‌های موبایل آنها 80٪ از بازار را به انحصار خود در آورده، بخواهند در تماس مستقیم باقی بمانند. در عین حال، با توجه به شکست سامسونگ در مقابل اپل در دادگاه کالیفرنیا، به نظر می‌رسد گوگل بیشتر مایل به توافق با اپل باشد تا درگیری.

اما این را هم بخوانید که در سمت دیگر، سامسونگ تهدید کرده چنانچه آیفون 5 (نسل ششم) از تکنولوژی ارتباطی 4G LTE بهره ببرد، بلافاصله پس از عرضه آن از اپل شکایت خواهد کرد. به نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای نقشه‌ای برای آتش‌بس با اپل در رقابت موبایلی طرفین ندارد.

با اینکه هنوز دقیقاً نمی‌دانیم مفاد مذاکره سران اپل و گوگل چه بوده، ولی از شنیدن خبر مذاکره تلفنی آقای لری پیج با تیم کوک خوشحال شدیم چرا که می‌تواند به معنای بهبود وضع سلامتی او باشد که چندی است از ناحیه حنجره دچار مشکل شده. ما هم با شما به انتظار خبرهای جدیدتر درباره مذاکرت سران این دو کمپانی بر سر تشابه سیستم عامل‌ها و محصولات موبایل‌شان می‌نشینیم.






9to5mac ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])