italia88
08-08-2012, 19:46
تعرفه مكالمات بين الملل با پيشنهاد جديد شركت ارتباطات زيرساخت افزايش مي يابد.
آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)به نقل از عصر ارتباط نوشت: شركت ارتباطات زيرساخت بسته تعرفه جديدي از مكالمات بينالملل را با افزايش تعرفهها به رگولاتوري پيشنهاد داده است.
اين دومين بار در طول يك سال گذشته است كه تعرفه مكالمات بينالملل تغيير ميكند؛ با اين تفاوت كه در دور نخست تعرفه مكالمات بينالملل كاهش و اين بار با اعتراض شركتهاي تلفن اينترنتي افزايش مييابند.
شركت ارتباطات زيرساخت كه تعرفه تماس با كشورهاي دنيا را به هفت سطح تقسيم كرده بود، در پيشنهاد جديد خود سطوح تعرفه را به 11 سطح رسانده و تعرفه پيشنهادي خود براي تماس با كشورهاي آمريكا و كانادا كه بيشترين مكالمات بينالمللي از ايران به مقصد اين كشورها انجام ميشوند را از 38 تومان به حداقل 50 تومان افزايش داده است.
در همين حال سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از سازمان نظام صنفي رايانهاي نيز خواسته است تا پيشنهادات خود را نيز ارايه بدهد كه آنها تعرفه حداقل 100 توماني را به ازاي هر دقيقه مكالمه بينالملل پيشنهاد دادهاند.
رگولاتوري هنوز هيچ يك از اين تعرفهها را براي تصويب به كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ارايه نداده است و درحال چانهزني با هر دو گروه براي رسيدن به يك تعرفه مشترك است تا علاوه بر تعيين واقعي نرخ مكالمات بينالملل، بازار تلفن اينترنتي نيز حفظ شود. تجديدنظر در تعرفه مكالمات بينالملل به دليل اعتراض شركتهاي تلفن اينترنتي رخ داد كه معتقد بودند كاهش نرخ مكالمات بينالملل موجب از بين رفتن بازار تلفن اينترنتي و ورشكستگي آنها ميشود.
نوسان قيمت دلار هم موجب شد شركت ارتباطات زيرساخت عليرغم استدلال خود مبني بر كاهش قيمت در صورت كاهش هزينه تمام شده سرويس، به افزايش تعرفهها تن بدهد.
شركت ارتباطات زيرساخت پيش از اين اعلام كرده بود به دليل كاهش هزينه تمام شده خود تعرفه تماس با 17 كشور را كاهش داده اما تعرفه تماس با 25 كشور دنيا افزايش يافته بود و تعرفه تماس با باقي كشورها نيز ثابت باقي مانده بود. اما شركتهاي تلفن اينترنتي بر اين باور بودند انتقال ترافيك مكالمات از بستر IP و نه شبكه سنتي TDM كه موجب كاهش كيفيت مكالمات ميشود، قيمت تمام شده تعرفه مكالمات بينالملل را كاهش داده است.
كاهش تعرفه تماس با 17 كشور دنيا به 38 تومان صداي شركتهاي تلفن اينترنتي را درآورد و رگولاتوري را مجاب كرد تا هم از شركت ارتباطات زيرساخت و هم شركتهاي تلفن اينترنتي بخواهند پيشنهادات جديد خود را براي بررسي مجدد ارايه دهند.
آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)به نقل از عصر ارتباط نوشت: شركت ارتباطات زيرساخت بسته تعرفه جديدي از مكالمات بينالملل را با افزايش تعرفهها به رگولاتوري پيشنهاد داده است.
اين دومين بار در طول يك سال گذشته است كه تعرفه مكالمات بينالملل تغيير ميكند؛ با اين تفاوت كه در دور نخست تعرفه مكالمات بينالملل كاهش و اين بار با اعتراض شركتهاي تلفن اينترنتي افزايش مييابند.
شركت ارتباطات زيرساخت كه تعرفه تماس با كشورهاي دنيا را به هفت سطح تقسيم كرده بود، در پيشنهاد جديد خود سطوح تعرفه را به 11 سطح رسانده و تعرفه پيشنهادي خود براي تماس با كشورهاي آمريكا و كانادا كه بيشترين مكالمات بينالمللي از ايران به مقصد اين كشورها انجام ميشوند را از 38 تومان به حداقل 50 تومان افزايش داده است.
در همين حال سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از سازمان نظام صنفي رايانهاي نيز خواسته است تا پيشنهادات خود را نيز ارايه بدهد كه آنها تعرفه حداقل 100 توماني را به ازاي هر دقيقه مكالمه بينالملل پيشنهاد دادهاند.
رگولاتوري هنوز هيچ يك از اين تعرفهها را براي تصويب به كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ارايه نداده است و درحال چانهزني با هر دو گروه براي رسيدن به يك تعرفه مشترك است تا علاوه بر تعيين واقعي نرخ مكالمات بينالملل، بازار تلفن اينترنتي نيز حفظ شود. تجديدنظر در تعرفه مكالمات بينالملل به دليل اعتراض شركتهاي تلفن اينترنتي رخ داد كه معتقد بودند كاهش نرخ مكالمات بينالملل موجب از بين رفتن بازار تلفن اينترنتي و ورشكستگي آنها ميشود.
نوسان قيمت دلار هم موجب شد شركت ارتباطات زيرساخت عليرغم استدلال خود مبني بر كاهش قيمت در صورت كاهش هزينه تمام شده سرويس، به افزايش تعرفهها تن بدهد.
شركت ارتباطات زيرساخت پيش از اين اعلام كرده بود به دليل كاهش هزينه تمام شده خود تعرفه تماس با 17 كشور را كاهش داده اما تعرفه تماس با 25 كشور دنيا افزايش يافته بود و تعرفه تماس با باقي كشورها نيز ثابت باقي مانده بود. اما شركتهاي تلفن اينترنتي بر اين باور بودند انتقال ترافيك مكالمات از بستر IP و نه شبكه سنتي TDM كه موجب كاهش كيفيت مكالمات ميشود، قيمت تمام شده تعرفه مكالمات بينالملل را كاهش داده است.
كاهش تعرفه تماس با 17 كشور دنيا به 38 تومان صداي شركتهاي تلفن اينترنتي را درآورد و رگولاتوري را مجاب كرد تا هم از شركت ارتباطات زيرساخت و هم شركتهاي تلفن اينترنتي بخواهند پيشنهادات جديد خود را براي بررسي مجدد ارايه دهند.