italia88
06-08-2012, 23:43
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در توضيح آخرين وضعيت طرح جامع نظارت آنلاين اپراتورها با اشاره به پيشرفت مناسب اين طرح گفت: طرح در حال تكميل بوده و از نظر كيفيت و به صورت برخط بررسي ميشود و اپراتورها با اتصال به اين طرح، به شكاياتشان رسيدگي ميكنند.
حسن رضواني در گفتگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اين طرح در سطح كلان و كشوري است و بدين صورت نيست كه به شكل منطقهاي انجام شود.
به گزارش ايسنا، اوايل تيرماه، رضواني اظهار كرده بود: مطابق برنامه پنجم توسعه کشور یکی از برنامههای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، تحقق نظارت و ارائه خدمات الکترونیکی است. بر همین اساس و تاکنون اقدامهای موثری در بخش نظارت، به منظور ایجاد زیربناهای مناسب و توانمند برای تحقق اهداف پیشبینی شده صورت گرفته که از جمله آنها میتوان به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این حوزه اشاره کرد.
وی نظارت آنلاین، تسریع در انجام امور، اطلاعرسانی و سرویسدهی بموقع به مشتریان اپرتورها را از اهداف الکترونیکی شدن نظارت بر فعالیت اپراتورها دانست و تصریح کرده بود: برای این منظور و بر اساس تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کلیه اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعاتی بايد امکان اتصال به شبکه را برای نظارت بر پارامترهايی که در پروانهها لحاظ شده، فراهم كنند.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات خاطر نشان کرد: سال گذشته و با تلاشهای صورت گرفته، امکان اتصال اپراتورهای تلفن همراه نظیر، همراه اول، اپراتور دوم، اپراتور سوم و اپراتورهای اسپادان و کیش برای نظارت برخط در این حوزه فراهم شد.
وی تاکید کرد: همچنین اپراتورهای PAP، SAP، WIMAX، تلفن ثابت و دفاتر پیشخوان نیز به ابن شبکه متصل شدند و نظارت برعملکرد آن ها به صورت برخط صورت می گیرد. با عملیاتی شدن این طرح، نظارتهای برخط به صورت هوشمند انجام میشود و گزارشها و تحلیلها از طریق سیستم پیادهسازی و در صورت تخلف اپراتور از مفاد پروانه به صورت اتوماتیک اخطار داده خواهد شد.
به گفته مسوولان مربوطه، مطالعه و طراحی آن به پایان رسیده و پیشنهاد پروژه (RFP) آن نیز آماده شده و برنامهریزی برای برگزاری مناقصه این طرح در حال نهایی شدن است.
حسن رضواني در گفتگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اين طرح در سطح كلان و كشوري است و بدين صورت نيست كه به شكل منطقهاي انجام شود.
به گزارش ايسنا، اوايل تيرماه، رضواني اظهار كرده بود: مطابق برنامه پنجم توسعه کشور یکی از برنامههای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، تحقق نظارت و ارائه خدمات الکترونیکی است. بر همین اساس و تاکنون اقدامهای موثری در بخش نظارت، به منظور ایجاد زیربناهای مناسب و توانمند برای تحقق اهداف پیشبینی شده صورت گرفته که از جمله آنها میتوان به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این حوزه اشاره کرد.
وی نظارت آنلاین، تسریع در انجام امور، اطلاعرسانی و سرویسدهی بموقع به مشتریان اپرتورها را از اهداف الکترونیکی شدن نظارت بر فعالیت اپراتورها دانست و تصریح کرده بود: برای این منظور و بر اساس تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کلیه اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعاتی بايد امکان اتصال به شبکه را برای نظارت بر پارامترهايی که در پروانهها لحاظ شده، فراهم كنند.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات خاطر نشان کرد: سال گذشته و با تلاشهای صورت گرفته، امکان اتصال اپراتورهای تلفن همراه نظیر، همراه اول، اپراتور دوم، اپراتور سوم و اپراتورهای اسپادان و کیش برای نظارت برخط در این حوزه فراهم شد.
وی تاکید کرد: همچنین اپراتورهای PAP، SAP، WIMAX، تلفن ثابت و دفاتر پیشخوان نیز به ابن شبکه متصل شدند و نظارت برعملکرد آن ها به صورت برخط صورت می گیرد. با عملیاتی شدن این طرح، نظارتهای برخط به صورت هوشمند انجام میشود و گزارشها و تحلیلها از طریق سیستم پیادهسازی و در صورت تخلف اپراتور از مفاد پروانه به صورت اتوماتیک اخطار داده خواهد شد.
به گفته مسوولان مربوطه، مطالعه و طراحی آن به پایان رسیده و پیشنهاد پروژه (RFP) آن نیز آماده شده و برنامهریزی برای برگزاری مناقصه این طرح در حال نهایی شدن است.