PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش ساخت کلیپ با کانال آلفا



hadi446
28-07-2012, 16:31
آموزش ساخت کلیپ با کانال آلفا

دوستان عزیز هرکی آموزش ساخت کلیپ به صورت آلفا میخواد بگه تا براش بزارم بیشتر در میکس بکار میره مخصوصا فیلم عروسی.

البته با افتر و فوتوشاپ آموزش میدم گفتم تو این انجمن ادیوس بزارم همه ببینند:40:

pedram795
12-08-2012, 15:28
خیلی مایلم که کلیپ آلفا بسازم اما چیزی ازش نمیدونم.لطفاً راهنماییی کنید

hadi446
23-08-2012, 09:14
سلام دوست عزیز کلیپ آلفا ساختنش خیلی سادست فقط یه کم حوصله میخواد یه آموزش ساده میدم خودت بهتر متوجه میشی.

مثال : توی فتوشاپ عکس چند تا گل (زرد -صورتی - آبی و ....) وارد کن بعد با ابزار دوز یا (کلیک روی L) به نام poly gonal کلیک کن و حاشیه اطراف گل رو انتخاب کن بعد روی E کلیک کن و MAGIC ERASER رو انتخاب و حاشیه رو پاک کن و عکس رو با فرمت PSD ذخیره کن
وارد برنامه افتر شو عکسهایی که با فرمت PSD ذخیره بودن رو وارد کن بعد هر عملی که روی گلها دوست داری انجام بده مثلا باران گل بساز بعد از اتمام در قسمت RENDRE****** بر روی output module کلیک کن بعد در قسمت video out و گزینه channels گزینه RGB+ALPHA رو انتخاب کن بعد با فرمت avi ذخیره و رندر کن حالا کلیپ ایجاد شده یک کلیپ آلفا محسوب میشه .
در مورد فیلمها رنگی رو که میخواین حذف کنید key بگیرید (قسمت فیلتر keying ) رنگ خذف میشه بعد مرحله render دوباره پیاده سازی کنید.(محل ستاره دار).

lopht2
15-10-2012, 20:23
با سلام به همه کاربران . من هم مانند شما چند ماهی می شه که شروع به یاد گیری نرم افزار افتر افکت کرده ام. چیزه زیادی ازش نمی دونم فقط زیاد با این اصطلاح کانال Alpha , RGB ,ALPHA + RGB که این گزینه ها در داخل پنجره تنظیمات مخصوص رندر کردن می باشد ولی هنوز که هنوز سر در نیاوردم که معنی این کانال ها چیه خواهش می کنم اگر کسی اطلاع دقیق از اینها داره به من بده یک توضیح کامل اصلاً به چه دردی می خوره من خودم چند دفعه این کانال ها رو عوض کردن هر سری با یکیشون فیلمم رو رندر کردم ولی اصلاض متوجه تغییری نشدم اصلاً به چه دردی می خوره کجا و کی باید از اینها استفاده کنیم و هر کدومشون برای چی هست.

hadi446
22-10-2012, 22:26
با سلام به همه کاربران . من هم مانند شما چند ماهی می شه که شروع به یاد گیری نرم افزار افتر افکت کرده ام. چیزه زیادی ازش نمی دونم فقط زیاد با این اصطلاح کانال Alpha , RGB ,ALPHA + RGB که این گزینه ها در داخل پنجره تنظیمات مخصوص رندر کردن می باشد ولی هنوز که هنوز سر در نیاوردم که معنی این کانال ها چیه خواهش می کنم اگر کسی اطلاع دقیق از اینها داره به من بده یک توضیح کامل اصلاً به چه دردی می خوره من خودم چند دفعه این کانال ها رو عوض کردن هر سری با یکیشون فیلمم رو رندر کردم ولی اصلاض متوجه تغییری نشدم اصلاً به چه دردی می خوره کجا و کی باید از اینها استفاده کنیم و هر کدومشون برای چی هست.کانال آلفا ای میکس استفاده میشه یعنی کلیپی که به صورت کانال آلفا ساخته شده اگه روی یک کلیپ دیگر قرار داده بشه فقط اجزای اصلی که در کلیپ آلفا قرار داده شده رو نشون میده مانند مثال بالا که باران گل روی کلیپ اصلی ایجاد میشه و زمینه مشکی کلیپ آلفا به طور خودکار حذف میشه