ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چگونه بفهمم که مودم سوخته است یا نه؟؟



احمد1379
08-07-2012, 18:11
با درود به دوستان گرامی
من یه مودم tp-link دارم که وقتی کامپیوتر رُ روشن میکنم اینترنتم قطع است و تنها چراغ lan مودم مرتب روشن وخاموش میشود و دیگه هیچکدام از چراغها اصلا روشن نمیشود
آیا این مودم سوخته است؟؟؟

EXTREME
08-07-2012, 19:14
برای اینکه بفهمین مشکل ازکجاست اول باید مودم رو سرخط فقط برین تست کنید ببینید چراغ adsl و پشت سرش چراغ اینترنت روشن میشه یا نه یا اینکه برای اینکه بهتر بفهمین مشکل از کجاست با یک مودم دیگه تست کنید اگه با اون درست بود مشکل میتونه از خود مودم باشه اگه با ریست سخت افزاری درست نشه مشکل یا از فریم ویرش است یا خود مودم

احمد1379
08-07-2012, 20:41
با سپاس از شما دوست گرامی
مودم رُ سر خط هم برده ام اما تغییری نمیکند و فقط چراغ lan روشن و خاموش میشود و چراغ adsl یا چراغهای دیگه هیچکدام روشن نمیشه
دسترسی به مودم دیگه ای هم ندارم الان که بتونم تست کنم چه جوری میتونم ریست سخت افراری کنم شاید مشکلش حل بشه؟؟ یا فریم ور رُ تغییر بدم
با سپاس

EXTREME
08-07-2012, 21:33
پشت مودم ک جایی برای ریست داره اگه دکمه هست که میزنید اگر هم سوراخه با یک سوزن در حالتی که مودم روشنه 5 ثانیه نگه دار ریست میشه

اگه تونستین وارد پنل تنظیمات مودم بشین اونموقع میتونید فریم ویر مودم رو آپدیت کنید

احمد1379
09-07-2012, 08:25
با سپاس به خاطر راهنمایی
همه این کارا هم کردم ولی باز همون جوره چند بار ریست کردم از پشت مودم و فرم ور هم از سایتش گرفتم و آپدیت کردم ولی باز هم مشکل برجاست فکر کنم باید مودم رُ عوض کنم tp-link td-8811 هست فکر کنم دیگه عمر خودشُ کرده
با سپاس فراوان

EXTREME
09-07-2012, 10:55
بهتره مودمتون رو ببرید یک جای دیگه تست کنید تا خیالتون راحت بشه

احمد1379
10-07-2012, 08:56
ممنون از شما
دیشب از همون جایی که اشتراک گرفتم اومدن و با یه مودم تست کردن برخلاف پیش بینی من که احتمال میدادم مودم سوخته باشه اصلا adsl روی خط نبود گفتن که از مخابراته که قطع شده واشکالی در دستگاهاشون بوده و یه چیزی هم گفت که سوخته که من نفهمیدم چی گفت
گفتن که امروز تماس میگیرن تا دوباره وصلش کنن

EXTREME
10-07-2012, 09:39
ممنون از شما
دیشب از همون جایی که اشتراک گرفتم اومدن و با یه مودم تست کردن برخلاف پیش بینی من که احتمال میدادم مودم سوخته باشه اصلا adsl روی خط نبود گفتن که از مخابراته که قطع شده واشکالی در دستگاهاشون بوده و یه چیزی هم گفت که سوخته که من نفهمیدم چی گفت
گفتن که امروز تماس میگیرن تا دوباره وصلش کنن

پس مودم سالم بوده و مشکل از روشن نشدن چراغ adsl بوده
هم میتونه از اسپلیتر باشه هم خطوط تلفنتون و هم مخابرات از خود مودم دیگه نیست
بله از مخابرات میتونن خطوط تلفن شما رو از دستگاه هها تست کنن

احمد1379
14-07-2012, 09:40
با سپاس از شما دوست گرامی
مشکل قطع ADSL از مخابرات بود که درست شد حالا چراغ ADSL روشنه اما مشکل جدید اینه که نمیتونم به اینترنت وصل بشم هر چی خودم تنظیمات مودم رُ دستکاری کردم تو سایتش بازم نشد که نشد ویندوز هم عوض کردم نشد
بردمش پیش خودشون کانفیگش کردن بازم وصل نشد که نشد میگه سیستمت رُ بیار تا تنظیمش کنم مگه ربطی به تنطیمات سیستم داره؟ اگه اینجور باشه هر دفعه با عوض کردن ویندوز باید تنظیمات هم به هم بریزه چون من هر موقع ویندوز عوض میکنم بدون اینکه تنظیمی انجام بدم یا تغییری بدم به اینترنت وصل هستم فکر کنم از خود ISP شون باشه ولی چون چیزی حالیشون نیست میگه از سیستمت هست حالا من سیستم هم براشون میبرم ولی فکر نمیکنم کاری از پیش ببرن

EXTREME
14-07-2012, 21:03
با سپاس از شما دوست گرامی
مشکل قطع ADSL از مخابرات بود که درست شد حالا چراغ ADSL روشنه اما مشکل جدید اینه که نمیتونم به اینترنت وصل بشم هر چی خودم تنظیمات مودم رُ دستکاری کردم تو سایتش بازم نشد که نشد ویندوز هم عوض کردم نشد
بردمش پیش خودشون کانفیگش کردن بازم وصل نشد که نشد میگه سیستمت رُ بیار تا تنظیمش کنم مگه ربطی به تنطیمات سیستم داره؟ اگه اینجور باشه هر دفعه با عوض کردن ویندوز باید تنظیمات هم به هم بریزه چون من هر موقع ویندوز عوض میکنم بدون اینکه تنظیمی انجام بدم یا تغییری بدم به اینترنت وصل هستم فکر کنم از خود ISP شون باشه ولی چون چیزی حالیشون نیست میگه از سیستمت هست حالا من سیستم هم براشون میبرم ولی فکر نمیکنم کاری از پیش ببرن

نه کانفیگ مودم به ویندوز و سیستم شما مربوط نمیشه
یک بار مودم رو رو حالت bridge کانفیگ کنید ببینید به نت میتونید وصل بشین قبلش مودم رو ریست کنید و به تنظیمات کارخونه ببرید
چراغ adsl روشن شده روشن نشدن چراغ نت یا وصل نشدن به نت یا از کانفیگ مودم است یا از isp است
فریم ویر مودم رو هم آپدیت کنید

احمد1379
16-07-2012, 06:42
با سپاس از شما دوست گرامی
بالاخره درست شد همون طور که شما گفتید از ISP بود چند روز پیش که رفتم نمایندگی گفتم که خط من ُ ریست کنند گفتن که ما دسترسی نداریم یه شماره تلفن تهران بهم داد و گفت به این شماره زنگ بزن زنگ زدم از همون خط ADSL و فکر کنم یه بار ریست کرد و درست شد بازم خوب شد که ناچار نشدم سیستم رُ ببرم پیششون ممنون از راهنمایی های شما