PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : خطرات به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی در فیسبوک



القاسی
08-07-2012, 14:02
شاید بارها برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا به اشتراک گذاشتن بیش از حد اطلاعات مانند مکان جغرافیایی، افکار، عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی با دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی کار درستی است یا خیر؟ آیا فاش کردن اطلاعات در این شبکه‌ها می‌تواند شما را در خطر قرار دهد؟
بله، در صورتی که شما دائماً در حال اشتراک گذاری زندگی خصوصی خود هستید می‌توانید خطر تهدید شدن از طرف افراد ناخواسته و مزاحمین را به همراه داشته باشید. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هدف مزاحمین قرار نگیرید:
تایم لاین که نوع جدید پروفایل فیسبوک است را در نظر بگیرید. در حقیقت اگر شما تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک خود را به روز نکرده باشید افراد بسیاری که در گروه دوستان شما نیستند نیز می‌توانند به پروفایل شما دسترسی داشته باشند و تنها با کلیک کردن روی ماه دلخواهشان کلیه فعالیت‌های شما و پست‌های روی پروفایلتان را ببینند. بیش از 60 برنامه جدید در فیسبوک وجود دارد که با استفاده از آنها افراد می توانند مکان جغرافیاییشان در لحظات مختلف به اشتراک بگذارند، و از این طریق بدون آنکه خود بدانند جنبه‌های مختلف زندگیشان را برای افراد ناشناس و مزاحمین در معرض نمایش می‌گذارند. مزاحمین با استفاده ازاطلاعاتی مثل موسیقی که شما به آن علاقه‌مندید تا مکانهایی که در آنها حضور میابید، الگوهای زندگی شما را درک می‌کنند و بعد در زمان لازم از آن سوء استفاده می‌نمایند.
هدف دزدان قرار نگیرید:
در نظر بگیرید که شما یک روز در میان به باشگاه ورزشی می‌روید و در فیسبوک "checked-in" می‌کنید. این اطلاعات در صفحه اصلی تمامی دوستان شما نمایش داده می‌شود و تمامی آن افراد از اینکه شما در منزل نیستید آگاه می‌شوند. در این حالت دزدان مطمئن می‌شوند که شما تا حداقل یک ساعت دیگر به منزل بازنمی‌گردید و زمان مناسب برای سرقت از منزل شما را بدست می‌آورند. ممکن است شما بگویید که این اطلاعات تنها بروی دوستان شما باز است اما آیا تابحال فکر کرده‌اید که ممکن است یکی از دوستان شما -- شده باشد، یا اینکه از یک کامپیوتر عمومی (مانند کامپیوتر کتابخانه) وارد فیسبوک خود شده باشد و فراموش کرده باشد که از آن خارج شود یا اینکه تلفن همراه یکی از دوستانتان به سرقت رفته باشد. بنابراین حتی اگر این اطلاعات را تنها با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید هم امنیت بالایی نخواهند داشت. همچنین برخی از برنامه‌های فیسبوک که مکان جغرافیایی شما را به اشتراک می‌گذارند نیز تنظیمات حریم خصوصی سفت و سختی ندارند. به اشتراک گذاری مکان جغرافیایی برای افرادی که فرزندان خردسال دارند نیز خطر بزرگی به حساب می‌آید. چراکه دزدان با درک الگوی زندگی آنها (مثلاً اینکه چه روزها و ساعت‌هایی را با کودک خود در پارک می‌گذرانند) فرصت مناسبی برای کودک‌ربایی بدست می‌آورند.
هدف موکلین قرار نگیرید:
جالب است بدانید که هر کدام از مطالبی که شما روی فیسبوک خود ارسال می‌کنید می‌تواند به عنوان مدرک جرم در دادگاه علیه شما استفاده شود. موکلین از افرادی هستند که همیشه از این موضوع برای اثبات جرم و سهولت کار خود استفاده می‌کنند. چراکه تصویری از شخصیت شما با استفاده از این شواهد برای دادگاه ایجاد می‌نمایند و مثلاً با استفاده از پست‌هایی که شما روی پروفایل خود دارید ثابت می‌کنند که شما فرد پرخاشگر یا افسرده‌ای هستید.
و اما راهکار چیست؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) را از اینجا دنبال کنید.

منبع: sitepack.ir ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])