ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : كاربران اينترنتي ايران رتبه اول خاورميانه را كسب كردند



nightmare
15-07-2006, 21:19
گام اول در روابط عمومي الكترونيك ايجاد وب سايت براي هر سازمان است كه در حال حاضر در كشور ما اكثر سازمان‌‏ها حتي يك وب سايت هم ندارند و يا وب سايت آنها بيشتر جنبه سمبوليك دارد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از ایلنا، دكتر حميد ضيايي پرور، كارشناس ارشد ارتباطات ، با اشاره به سابقه 10 ساله روابط عمومي الكترونيك همزمان با رشد اينترنت ، اظهارداشت: اگرچه روابط عمومي الكترونيك در كشور ما به صورت بسيار ابتدايي به كار گرفته مي‌‏شود، اما كشور ما از فرآيند روابط عمومي آنلاين و مجازي بسيار فاصله دارد.
وي ، با بيان اين كه روابط عمومي ديجيتال اولين گام تبديل روابط عمومي به فضاي سايبر است، تصريح كرد: در روابط عمومي مجازي كه هنوز در كشور ما مرسوم نيست ، فعاليت‌‏هاي روابط عمومي به صورت پيشرفته در فضايي مجازي انجام مي‌‏گيرد و هيچ‌‏گونه وجود واقعي ندارد.
دكتر ضيايي‌‏پرور ، گسترش اينترنت در ايران را اميدواركننده ندانست و گفت: عدم افزايش ضريب نفوذ در بين سازمان‌‏ها و كاربران اينترنت ، يكي از چالش‌‏هاي موجود در روابط عمومي الكترونيك است.
وي ، با بيان اين كه در سازمان‌‏ها اطلاع‌‏رساني و تعامل با مردم از طريق وب‌‏سايت صورت نمي‌‏گيرد، يادآور شد: دانش اينترنت در دنيا جديد است و با توجه به آن‌‏كه مديران سازمان‌‏ها در كشور ما آموزش يافته سيستم آموزشي گذشته هستند ، نمي‌‏توانند از اينترنت به عنوان ابزار كار استفاده كنند.
اين كارشناس ارشد ارتباطات ، با تاكيد بر عدم اطلاع مديران سازمان‌‏ها از روابط عمومي الكترونيكي ، افزود: چنين مديراني كه حتي يك آدرس اينترنتي ندارند ، بستري هم براي ايجاد روابط عمومي الكترونيك به وجود نخواهند آورد.
دكتر ضيايي‌‏پرور ، اظهارداشت: روابط عمومي الكترونيك با استقبال چنداني از سوي مديران سازمان‌‏ها به دليل عدم بينش صحيح نسبت به اين مقوله روبرو نشده است.
وي ، بخشي از مشكلات كند بودن روند الكترونيكي شدن روابط عمومي در كشور را مربوط به مردم و كاربران عنوان كرد و گفت: اگر چه كشور ما از نظر تعداد كاربر اينترنت در خاورميانه رتبه اول را دارا است ، اما از لحاظ ضريب نفوذ اينترنت در جاي هيجدهم قرار دارد كه اين بسيار تاسف برانگيز است.
وي ، افزود: ما به تعداد مردم كشور ضريب اينترنت ايجاد نكرده‌‏ايم و به اين دليل مردم به اينترنت به عنوان وسيله ارتباطي و براي ارتباط با سازمان ها و دستگاه‌‏ها نگاه نمي‌‏كنند.
ضيايي‌‏پرور ، با بيان اين كه بدون بحث كارت‌‏هاي هوشمند و ديجيتالي ، روابط عمومي الكترونيك بي‌‏معني خواهد بود، تصريح كرد: در بحث دريافت و پرداخت به دليل مشكلات زيرساختي نتوانسته‌‏ايم به نتايج مفيدي دست پيدا كنيم.
دكتر ضيايي‌‏پرور ، با اشاره به مسئله آموزش روابط عمومي الكترونيك به عنوان يكي از اركان اصلي در دانشگاه‌‏هاي كشور، خاطرنشان كرد: به تعداد انگشتان يك دست نيز مدرس روابط عمومي ديجيتال در كشور وجود ندارد.
اين استاد دانشگاه ، با بيان اين كه در گام‌‏هاي اوليه روابط عمومي الكترونيك هستيم ، در خصوص لزوم ارتباطات ديجيتالي، گفت: ظرفيت ارتباطات از طريق سنتي پر شده است و بسياري از فرآيندهاي روابط عمومي الكترونيك مي‌‏تواند از ضررهاي مربوط به مشكلات درون شهري و ترافيك ، صرف وقت، هزينه و آسيب‌‏هاي رواني و اجتماعي بكاهد.
وي ، در پايان با بيان اين كه اهميت روابط عمومي الكترونيك در جامعه ما درك نشده است ، ادامه داد: ابعاد روابط عمومي الكترونيك براي مديران جامعه مشخص نشده است.

iritn.com

تا بعد...