PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تیراژ پایین تولید بسته های نرم افزاری در کشور/ضرورت توجه به نشر الکترونیک



tanha.2011
06-07-2012, 21:42
موبنا- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار تیراژ تولید بسته های نرم افزاری در کشور را اندک ارزیابی کرد و گفت: با توجه به حدود 30 میلیون کاربر اینترنت در ایران، تولید بسته های نرم افزاری باید در تیراژهای میلیونی صورت گیرد.

محمدرضا طلایی در گفتگو با خبرنگار موبنا با اشاره به استفاده حدود 20 میلیون دستگاه سخت افزاری کامپیوتری در کشور اظهار داشت: با توجه به این تعداد باید تولید انواع بسته های نرم افزاری به صورت تیراژهای میلیونی در کشور صورت گیرد و تیراژهای فعلی پاسخگوی نیاز کاربران نیست و کاربران مجبور به استفاده از نرم افزارهای خارجی هستند.
وی افزود: هم اکنون نرم افزارهای تولیدی در کشور در دو دسته کاربردی و بسته های نرم افزارهای بکار گرفته می شوند که تولید بسته های نرم افزاری که بیشتر جنبه عمومی دارد مربوط به زمینه های مختلف ادبی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی می شود.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار با اشاره به رشد نشر دیجیتالی و استفاده از کتاب های الکترونیکی در دنیا گفت: هم اکنون در بیشتر کشورها نشر دیجیتالی جایگزین نشر سنتی شده و کشور ما نیز برای رسیدن به این مهم و جانماندن از دیگر کشورها باید گام های اساسی در این زمینه بردارد.
طلایی با اشاره به استفاده اغلب کشورها از کتابهای الکترونیکی ادامه داد: با توجه به اهمیت استقاده از کتاب های دیجیتال، ناشران کتاب در کشور نیز باید به سمت نشر دیجیتال پیش روند و محصولاتشان را با بکارگیری فناوری اطلاعات عرضه کنند.
وی آماری از تعداد بسته های نرم افزاری موجود در کشور ذکر نکرد و گفت: با توجه به تعداد کاربران اینترنت و نیاز آنها به بسته های نرم افزاری تیراژ این نرم افزارها باید افزایش یابد.