مشاهده نسخه کامل
: یه مشکل تو محیط فرم-یه مقدار فوریه
سلام دوستان می خواستم بدونم تو محیط فرم با c++ چه جوری می شه عبارت زیر نوشت : مثلا 10تا label به نام های label1, label2, label3,.....داریم حالا می خوام با یک حلقه هر بار یکیشونو به کار بگیرم،مثلا اینجوری : for(;;i++) label6-> Location = Point (i, j); ولی این i تو این دستور مشکل داره ،مثلا به جای i بذاریم6 درست کار می کنه ولی با i نمیشه. کسی درستشو بلد نیست ؟
اصلن اینجوری درسته ؟میشه استفاده کرد ؟
god of war 2
08-07-2012, 14:51
کدتونو تست نکردم اما همینجوری چندتا مشکل ظاهری داره:
دستور for که نوشتید ظاهران بی نهایت هست. یعنی شرط پایان نداره.
متغییر i رو حتما بایدقبل دستور for تعریف کرده باشید.
label هاتونو میتونید بصورت یک آرایه تعریف کنید بعد میتونید بصورتی که میخواهید با استفاده از اندیس از اونها استفاده کنید.
مثلا:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کدتونو تست نکردم اما همینجوری چندتا مشکل ظاهری داره:
دستور for که نوشتید ظاهران بی نهایت هست. یعنی شرط پایان نداره.
متغییر i رو حتما بایدقبل دستور for تعریف کرده باشید.
label هاتونو میتونید بصورت یک آرایه تعریف کنید بعد میتونید بصورتی که میخواهید با استفاده از اندیس از اونها استفاده کنید.
مثلا:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
یه سوالم من بپرسم البته با اجازه
اینکه حالا این ارایه از لیبل ها رو که ساختیم چطوری می تونیم به اون لیبل هایی که روی فرم هستن ارتباطشون بدیم؟
god of war 2
09-07-2012, 18:50
اینکه حالا این ارایه از لیبل ها رو که ساختیم چطوری می تونیم به اون لیبل هایی که روی فرم هستن ارتباطشون بدیم؟
راه های مختلفی وجود داره و حتی به نوع IDE شما هم میتونه مربوط بشه.ساده ترین راه اینه که از قابلیت IDE که استفاده میکنید بهره ببرید بصورتی که اشیاء یکجور روی فرم را در آرایه قرار دهد و بصورت آرایه تعریف کند.
یعنی ویرایش گر فرم IDE زمانی که شما شی ای رو از یک نوع روی فرم درج میکنید بصورت اتوماتیک به آرایه ای شامل اون شی اضافه میشه و بعد با استفاده از اندیس شما به اون شی دسترسی پیدا میکنی.
معمولا تعریف (در قالب کد) و مقدار دهی اولیه اشیاء گرافیکی (مثل رابط کاربری) روی فرم در IDE ها اتوماتیک انجام میشه و از دید کاربر/برنامه نویس پنهان هست بخاطر همین شما نمیتوانید اشیاء رو بصورت آرایه تعریف کنید "مگر اینکه IDE این امکان رو به شما بده".اما خودتون هم میتونید اشیاء روی فرمتونو تعریف کنید و هرجور که دلتون خواست اینکارو انجام بدید ولی کاری وقت گیر هست و چون تصویری نسبت به ظاهر فرم ندارید ممکنه در چینش اشیاء گرافیکی اشتباه کنید.
-------
راه دیگرش استفاده از اشارگر ها هست.شما آرایه ایی از اشارگر ها ایجاد میکنید سپس اونهارو به اشیا نسبت میدید و هر موقع که لازم شد" توسط اندیس" معیین به>>اشارگر و بعد به >>شی دسترسی پیدا میکنید.
-------
میتونید از انواع ظرفهای پیمایش در STL هم استفاده کنید. یعنی ابتدا اشیائ رو درون ظرفها قرار میدید بعد اونهارو با روش های مختلف پیمایش میکنید.
و ...
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.