PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : قطع برق در مراکز دیتا سنتر آمازون



tanha.2011
03-07-2012, 16:16
به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Google، استفاده از نت فیلکس، Instagram و سایر خدمات وب با قطع سرویس وب آمازون با مشکل مواجه شد. رعد و برقی که به طور بی سابقه ای در شمال ایالت ویرجینیا اتفاق افتاد باعث شد تا مراکز دیتای کمپانی آمازون با مشکلاتی جدی روبرو شوند.

این رعد و برق بی سابقه باعث وارد شدن آسیب های جدی به سرویس هایی که از خدمات EC2 آمازون استفاده می نمودند، شده است. از جمله این سرویس ها که با مشکلات زیادی روبرو شده است می توان به Netflix اشاره کرد.

آمازون ۲۰ ساعت پس از به وجود آمدن این مشکل در صفحه اعلان وضعیت Amazon Web Services اعلام کرد که مشکلات به وجود آمده در سرویس محاسباتی مبتنی بر ابر یا Elastic Compute Cloud این شرکت مرتفع شده است.

سرویس هایی مانند Amazon CloudSearch ،Elastic Beanstalk و Relational Database Services نیز در ویرجینیای شمالی با مشکل مواجه شده بودند که این امر باعث شده بود تا حجم فعالیت مراکز داده که خدمات مشابهی در سراسر دنیا ارائه می دهند نیر بالا رود.

شرکت های برق در این منطقه در مورد خاموشی های پراکنده طی چند روز آینده هشدار داده اند. شبکه برق بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر در این حادثه، با اختلال روبرو شده است و به گفته مقامات مسئول، برطرف کردن کامل مشکل بیش از ۱ هفته زمان می برد.