PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رونمایی از بسته‌های تشویق صنایع صرفه‌جو برق/ طرح جدید افزایش تولید برق



wichidika
09-06-2012, 11:30
بهزاد به مهر خبر داد:



رونمایی از بسته‌های تشویق صنایع صرفه‌جو برق/ طرح جدید افزایش تولید برق



معاون وزیر نیرو با تشریح تعریف بسته‌های تشویقی صنایع صرفه جو در مصرف برق به ویژه در ساعات پیک تابستانی از آغاز شمارش معکوس به منظور افزایش 2000 مگاواتی افزایش تولید برق ایران تا چند هفته آینده خبر داد.


محمد بهزاد در گفتگو با مهر از تعریف بسته‌های تشویقی صنایع صرفه جو در مصرف برق به ویژه در سه ماهه فصل تابستان خبر داد و گفت: سال گذشته وزارت نیرو در مجموع بیش از 20 میلیارد تومان برخی از صنایع و کارخانجات صرفه جو در مصرف برق را تشویق کرده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه امسال برنامه تشویقی صنایعی که الگوهای مصرف برق را رعایت می کنند گسترده تر خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس قوانین ابلاغ شده در سالجاری مبالغ تشویقی بیشتری برای صنایع و کارخانجان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول همچنین از افزایش پنج هزار مگاواتی افزایش ظرفیت تولید برق ایران برای تابستان سالجاری خبر داد و افزود: این افزایش تولید انرژی الکتریکی از اواخر تابستان سال گذشته تاکنون بدست امده است.

وی با یادآوری اینکه با انجام تعمیرات شبکه و نیروگاه ها و ورود واحدهای جدید نیروگاهی هیچ گونه کمبود برقی برای تابستان نداریم، اظهار داشت: از سوی دیگر در شرایط فعلی 2000 مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق با راه اندازی واحدهای جدید نیروگاهی در استانه راه اندازی قرار گرفته است.

بهزاد با اشاره به تعریف نصب و راه‌اندازی حدود 12 هزار و 124 مگاوات واحدهای جدیدی نیروگاهی در قالب پروژه‌‌های مهر ماندگار دولت، تصریح کرد: این ظرفیت جدید تولید برق تا پایان فعالیت دولت دهم سنکرون و به شبکه سراسری برق تزریق خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در پاسخ به برخی از اظهارنظرها با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده فصل تابستان هیچ گونه خاموشی در سطح شبکه سراسری برق به وجود نخواهد آمد، تاکید کرد: با وجود افزایش ظرفیت های تولید برق در کشور اما تمامی مشترکان خانگی، تجاری و صنعتی باید در ساعات پیک الگوهای مصرف برق را رعایت کنند.

به گزارش مهر، در حال حاضر ظرفیت نصب شده تولید برق ایران به بیش از 66 هزار مگاوات رسیده است که پیش بینی می شود با راه اندازی واحدهای جدید این ظرفیت به بیش از 75 هزارمگاوات تا پایان فعالیت دولت دهم افزایش یابد.

از سوی دیگر پیش بینی می شود تا تابستان پیک مصرف برق به حدود 44 تا 46 هزار مگاوات افزایش یابد، این در حالی است که در مرداد ماه سال گذشته رکورد پیک مصرف برق ایران حدود 42هزار و 248 مگاوات بوده است.

تابستان سالجاری برای تولید بیش از 41 هزار مگاوات برق در نیروگاه‌های حرارتی برنامه ریزی شده است همچنین ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های برقآبی کشور به بیش از 7500 مگاوات می رسد.