PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رشد هشدار دهنده مصرف برق نسبت به سال گذشته



wichidika
05-06-2012, 09:57
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
معاون وزير نيرو به ايسنا خبر داد:

رشد هشدار دهنده مصرف برق نسبت به سال گذشته






([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به متوقف شدن روند كاهش مصرف برق كه از زمان هدفمندي يارانه‌ها شروع شده بود از رشد چهار درصدي اوج مصرف در مقايسه با سال گذشته خبر داد.
محمد بهزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از هفت درصد افزایش پیک (اوج) مصرف داشته‌ایم که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.
معاون وزير نيرو میزان افزایش مصرف انرژی را از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش درصد اعلام کرد و افزود: متاسفانه این ارقام بسیار هشدار دهنده است و اگر با همین وضعیت پیش رویم، پیک مصرف برق در تابستان امسال به بیش از 46 هزار مگاوات خواهد رسید.
وی با درخواست از مشترکان بخش های مختلف بویژه بخش خانگی براي كنترل میزان مصرف برق گفت: مشترکان باید به کنترل مصرف خود نظارت جدی داشته باشند تا بتوانیم مانند سال گذشته، تابستان را بدون محدودیت سپری کنیم و با مشکل خاصی مواجه نشویم.
به گفته بهزاد در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، در کشور تجهیزات و وسایل خانگی با برچسب A و B که پایین ترین درجه مصرف را دارند، تولید می شود و با توجه به نامگذاری سال جاری، حمایت و توجه خاصی به ساخت داخل شده است كه البته در این خصوص با وزارت صنایع همکاری های لازم نیز به عمل آمده است.
معاون وزير نيرو با تاكيد بر لزوم رعايت موضوع اصلاح الگوی مصرف افزود: در اين زمينه ورود تجهیزات و همچنین ساخت وسایل پرمصرف به شدت کنترل می‌شود و با همکاری شرکت سابا و پژوهشگاه نیرو، اقدام های لازم در حال پیگیری است و امسال کنترل بیشتری برای جلوگیری از ساخت تجهیزات پرمصرف صورت می گیرد.
انتهاي پيام