PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تا پایان سال 94 حدود 90 میلیون مشترک تلفن همراه خواهیم داشت...



italia88
23-05-2012, 20:04
تا پایان سال 94 حدود 90 میلیون مشترک تلفن همراه خواهیم داشت...

معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران می‌تواند تا سال 94، 90 میلیون مشترک تلفن همراه داشته باشد.

به گزارش فارس، مجید غریب‌رضا بعدازظهر امروز در چهارمین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و دانش که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات کشور شبکه‌ای مبتنی بر قرارداد اینترنت به همراه سوئیچ‌ها، مسیریاب‌ها و مراکز داده‌ای است که درخواست‌های دسترسی داخلی و اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگهداری می‌شود بهیچوجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشده و امکان دسترسی شبکه اینترنت خصوصی و امن داخلی در آن فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در تلفن همراه از طریق سازمان تنظیم مقررات و وزارت اپراتورها، اطلاعاتی به دست آمده که حاکی از افزایش نفوذ کاربران اینترنت از 34.6 به 50 درصد یا به عبارتی از 25 میلیون مشترک در سال 90 به 40 میلیون مشترک در سال 94 است.

وی درباره وضعیت تلفن همراه اظهار داشت: ضریب استفاده از نفوذ تلفن همراه در سال 90 ، 75 درصد یا به عبارتی 55 میلیون مشترک است که با برنامه پیش‌بینی شده امیدواریم در سال 94 به 110درصد یعنی 90 میلیون مشترک افزایش دهیم.

غریب‌رضا با توجه به اینکه 60 درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند، گفت: در برنامه پنجم توسعه امکانی فراهم شده تا 60 درصد خانوارهای ایرانی بر اساس ماده 46 قانون برنامه بودجه کشور به اینترنت پرسرعت مجهز شوند.

معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات اظهار داشت: موضوع مهمی که در این شبکه علمی اطلاعات به چشم می‌خورد استفاده عموم مردم از خدمات به صورت الکترونیکی است.

وی سامانه کارت هوشمند، سامانه اطلاعات هویتی مردم، پرونده سلامت مردم و گسترش خدمات بانکی را از مهم‌ترین برنامه این شبکه دانست.