PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ساماندهی پسماندهای الکترونیکی برای نخستین بار در کشور



wichidika
22-04-2012, 12:37
ساماندهی پسماندهای الکترونیکی برای نخستین بار در کشور


در سال۹۰، تمام ضوابط مدیریت پسماندهای الکترونیک توسط سازمان حفاظت محیط زیست تهیه شد و آئین نامه‌های نگهداری، حمل و نقل، واردات و صادرات و امحای این پسماندها نیز در دولت به تصویب رسید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]ایلنا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امسال برای نخستین بار در کشور آئین نامه‌های نگهداری، حمل و نقل، واردات و صادرات و امحای پسماندهای الکترونیک در دولت به تصویب رسید.

محمد جواد محمدی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: پسماندهای الکترونیک پدیده نوظهوری است که در ۵۰ سال پیش چنین معضلی وجود نداشت ولی با ظهور و فراگیری روز افزون لوازم الکترونیکی در زندگی مردم آرام آرام مساله زباله‌های الکترونیکی خود را به عنوان یک معضل نمایان کرد.

محمدی‌زاده افزود: امروز در هر خانه یک کامپیو‌تر وجود دارد و وسایل الکترونیکی تبدیل به جزء لاینفکی از زندگی انسان شده اند و به‌‌ همان نسبت میزان تولید پسماندهای الکترونیکی نیز افزایش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه مساله پسماندهای الکترونیک پدیده‌ای نوظهور است اما باید به سرعت برای مدیریت آن چاره اندیشی کرد، اظهار داشت: به همین منظور در سال ۹۰، تمام ضوابط مدیریت پسماندهای الکترونیک توسط سازمان حفاظت محیط زیست تهیه شد.

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آئین نامه‌های نگهداری، حمل و نقل، واردات و صادرات و امحای این پسماند‌ها نیز در دولت به تصویب رسیده و گام بزرگی در جهت ساماندهی بحث پسماندهای الکترونیک برداشته شده است.

وی همچنین از راه اندازی نخستین خط بازیافت پسماند الکترونیک در مشهد خبرداد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ نیز عزم سازمان محیط زیست بر این استوار است که تمامی فعالان صنعت الکترونیک را نیز متناسب با آئین نامه مدیریت پسماندهای الکترونیک ساماندهی و مدیریت کنیم.

پایان پیام