amirfateh1
19-04-2012, 11:49
قابل توجه دانشجویان پیام نور واحد کرج، درس مبانی کامپیوتر و برنامهنویسی:
1- مهلت تحویل پروژهها تا روز امتحان پایان ترم این درس میباشد.
2- هر فرد حداقل یک عنوان از پروژهها را تهیه مینماید.
3- پروژهها در قالب زبان پاسکال پیادهسازی شوند و فایل برنامه پاسکال ارسال شود.
صورت مساله پروژهها به شرح زیر میباشد:
1- برنامهای بنویسید که یک آرایه n تایی از کاربر دریافت نماید و آن را به روش merge sort مرتب نموده و در خروجی چاپ کند.
2- برنامهای بنویسید که عملیات ضرب، جمع، محاسبه دترمینان و ترانهاده ماتریس را انجام دهد. برنامه از طریق یک منو، نوع عملیات را از کاربر دریافت مینماید و سپس با توجه به عملیات انتخاب شده از کاربر، ماتریس ورودی را دریافت مینماید. برنامه پس از اتمام عملیات، نتیجه را نمایش میدهد و مجدداً منو برای کاربر نمایش داده میشود تا جایی که کاربر خروج از برنامه را انتخاب نماید.
3- برنامهای بنویسید که مختصات خانهای از یک شطرنج 8*8 را به عنوان نقطه شروع دریافت کند و اسب را از آن نقطه در صفحه حرکت میدهد بهگونهای که:
الف- اسب از هر خانه شطرنج، تنها یکبار عبور کند
ب- حرکت اسب همان حرکت L شکل تعریف شده در شطرنج استاندارد میباشد.
پ- خانه شروع حرکت میتواند هر قسمتی از صفحه شطرنج باشد.
ت- اسب باید تمام نقاط صفحه شطرنج را طی کند.
منبع: Knight's Tour
پیشاپیش سپاسگزارم :11:
1- مهلت تحویل پروژهها تا روز امتحان پایان ترم این درس میباشد.
2- هر فرد حداقل یک عنوان از پروژهها را تهیه مینماید.
3- پروژهها در قالب زبان پاسکال پیادهسازی شوند و فایل برنامه پاسکال ارسال شود.
صورت مساله پروژهها به شرح زیر میباشد:
1- برنامهای بنویسید که یک آرایه n تایی از کاربر دریافت نماید و آن را به روش merge sort مرتب نموده و در خروجی چاپ کند.
2- برنامهای بنویسید که عملیات ضرب، جمع، محاسبه دترمینان و ترانهاده ماتریس را انجام دهد. برنامه از طریق یک منو، نوع عملیات را از کاربر دریافت مینماید و سپس با توجه به عملیات انتخاب شده از کاربر، ماتریس ورودی را دریافت مینماید. برنامه پس از اتمام عملیات، نتیجه را نمایش میدهد و مجدداً منو برای کاربر نمایش داده میشود تا جایی که کاربر خروج از برنامه را انتخاب نماید.
3- برنامهای بنویسید که مختصات خانهای از یک شطرنج 8*8 را به عنوان نقطه شروع دریافت کند و اسب را از آن نقطه در صفحه حرکت میدهد بهگونهای که:
الف- اسب از هر خانه شطرنج، تنها یکبار عبور کند
ب- حرکت اسب همان حرکت L شکل تعریف شده در شطرنج استاندارد میباشد.
پ- خانه شروع حرکت میتواند هر قسمتی از صفحه شطرنج باشد.
ت- اسب باید تمام نقاط صفحه شطرنج را طی کند.
منبع: Knight's Tour
پیشاپیش سپاسگزارم :11: