wichidika
14-04-2012, 19:48
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] جام جم:
تلفن همراه قاتل خاموش رانندگان پوران محمدی:این یک هشدار جدی است برای آن دسته از شهروندانی که حتی هنگام رانندگی هم نمیتوانند از پیامک زدن یا صحبت کردن با تلفن همراه دست بردارند «صحبت کردن با تلفن همراه یا پیامک زدن هنگام رانندگی خطر وقوع تصادف را تا هشت برابر افزایش میدهد».
این روزها دیگر تماشای رانندگانی که در میان ترافیک ناشی از انبوه خودروهای گره خورده به هم در سر چهارراهها یا هنگام رانندگی با سرعت بالای 100 کیلومتر در بزرگراههای شهرمان، با خونسردی کامل و بیتوجه به اطراف، همزمان با یک دست گوشی تلفن همراه و با دست دیگر فرمان خودرو را گرفتهاند به صحنهای عادی تبدیل شده است.
همان رانندگان قانون گریزی که در معابر و بزرگراههای شهری با مشاهده پلیس یا دوربینهای ثبت تخلفات از ترس جریمه شدن بلافاصله برای چند ثانیهای هم که شده، گوشی را از نزدیک گوش خود برمیدارند و به محض رد شدن از مقابل چشمان افسر راهنمایی و رانندگی بلافاصله به صحبت خود ادامه میدهند، بیتوجه به اینکه این کارشان تا چه اندازه خود و سایر رانندگان را در معرض وقوع یک حادثه رانندگی مرگبار قرار میدهد.
شاید مشاهده چنین صحنههایی از یکسو وگزارشهای کارشناسی پلیس از صحنه تصادفات رانندگی که بیتوجهی به جلو را در صدر دلایل وقوع حوادث رانندگی عنوان میکرد، موجب شد تا مسوولان پلیس راهور بار دیگر با استناد به جریمههای در نظر گرفته شده برای استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، موضوع افزایش جریمه این تخلف رانندگی را به عنوان یکی از بندهای آییننامه جدید راهنمایی و رانندگی پیگیری و به تصویب برسانند؛ اما به نظر میرسد حتی جریمه 50 هزارتومانی هم آن چنان که انتظار میرفت، نتوانسته از بازدارندگی لازم برخوردار باشد.
حالا اگر شما هم جزو آن دسته از شهروندانی هستید که حتی هنگام رانندگی هم نمیتوانید از پیامک زدن یا صحبت کردن با تلفن همراه دست بردارید، بد نیست بدانید که با این کار احتمال تصادف کردن خود را تا هشت برابر افزایش میدهید و شاید این هشداری باشد برای اینکه از این پس برای صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی به طور جدی تجدید نظرکنید.
این هشدار معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است که میگوید: رانندگانی که از تلفن همراه استفاده میکنند بیشتر باعث تصادف شده و خود نیز دچار حادثه میشوند و در این میان ارسال پیامک چه بسا خطرناکتر است، چرا که در این هنگام راننده مجبور است چشمهای خود را از مسیر و دستهای خود را از فرمان بردارد ضمن این که فکر راننده نیز مشغول میشود.پژوهشهای سایر کشورها هم این نظر را تایید میکند، در آمریکا فردی که هنگام رانندگی همزمان مشغول پیامک فرستادن است، 23 برابر بیشتر نسبت به سایر رانندگان امکان دارد که دچار تصادف شود.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک، احتمال تصادف رانندهای را که هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت میکند با رانندگی در حالت مستی به یک اندازه دانسته و میگوید: رانندگان هنگام ارسال پیامک، معمولا در هر شش ثانیه، چهار ثانیه چشمهای خود را از مسیر برمیدارند و از همین رو رانندهای که پیامک میخواند دو برابر و رانندهای که پیامک میفرستد چهار برابر بیش از یک راننده مست طول میکشد تا پا را بر ترمز فشار دهد.
کارشناسان با تاکید بر اینکه هنگام رانندگی باید تمام حواس راننده معطوف به رانندگی باشد، رانندگی را یک فعالیت بصری میدانند و متمرکز کردن چشمها روی مسیر بهترین راه مقابله با مشکل بیتوجهی در راننده است و ایمنترین حالت رانندگی زمانی است که هیچ گونه عاملی برای پرت کردن حواس راننده وجود نداشته باشد.
شاید حالا دیگر زمان آن فرارسیده باشد که بازنگری جدی در رفتارهای ترافیکی خود هنگام رانندگی داشته باشیم تا به این ترتیب ضمن ارتقای فرهنگ ترافیکی در جامعه، خود و دیگران را از پیامدهای برخی قانونگریزیها و رفتارهای نادرست در رانندگی که ممکن است حوادث و تصادفات مرگباری را رقم بزند، ایمن بداریم.
179/
تلفن همراه قاتل خاموش رانندگان پوران محمدی:این یک هشدار جدی است برای آن دسته از شهروندانی که حتی هنگام رانندگی هم نمیتوانند از پیامک زدن یا صحبت کردن با تلفن همراه دست بردارند «صحبت کردن با تلفن همراه یا پیامک زدن هنگام رانندگی خطر وقوع تصادف را تا هشت برابر افزایش میدهد».
این روزها دیگر تماشای رانندگانی که در میان ترافیک ناشی از انبوه خودروهای گره خورده به هم در سر چهارراهها یا هنگام رانندگی با سرعت بالای 100 کیلومتر در بزرگراههای شهرمان، با خونسردی کامل و بیتوجه به اطراف، همزمان با یک دست گوشی تلفن همراه و با دست دیگر فرمان خودرو را گرفتهاند به صحنهای عادی تبدیل شده است.
همان رانندگان قانون گریزی که در معابر و بزرگراههای شهری با مشاهده پلیس یا دوربینهای ثبت تخلفات از ترس جریمه شدن بلافاصله برای چند ثانیهای هم که شده، گوشی را از نزدیک گوش خود برمیدارند و به محض رد شدن از مقابل چشمان افسر راهنمایی و رانندگی بلافاصله به صحبت خود ادامه میدهند، بیتوجه به اینکه این کارشان تا چه اندازه خود و سایر رانندگان را در معرض وقوع یک حادثه رانندگی مرگبار قرار میدهد.
شاید مشاهده چنین صحنههایی از یکسو وگزارشهای کارشناسی پلیس از صحنه تصادفات رانندگی که بیتوجهی به جلو را در صدر دلایل وقوع حوادث رانندگی عنوان میکرد، موجب شد تا مسوولان پلیس راهور بار دیگر با استناد به جریمههای در نظر گرفته شده برای استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، موضوع افزایش جریمه این تخلف رانندگی را به عنوان یکی از بندهای آییننامه جدید راهنمایی و رانندگی پیگیری و به تصویب برسانند؛ اما به نظر میرسد حتی جریمه 50 هزارتومانی هم آن چنان که انتظار میرفت، نتوانسته از بازدارندگی لازم برخوردار باشد.
حالا اگر شما هم جزو آن دسته از شهروندانی هستید که حتی هنگام رانندگی هم نمیتوانید از پیامک زدن یا صحبت کردن با تلفن همراه دست بردارید، بد نیست بدانید که با این کار احتمال تصادف کردن خود را تا هشت برابر افزایش میدهید و شاید این هشداری باشد برای اینکه از این پس برای صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی به طور جدی تجدید نظرکنید.
این هشدار معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است که میگوید: رانندگانی که از تلفن همراه استفاده میکنند بیشتر باعث تصادف شده و خود نیز دچار حادثه میشوند و در این میان ارسال پیامک چه بسا خطرناکتر است، چرا که در این هنگام راننده مجبور است چشمهای خود را از مسیر و دستهای خود را از فرمان بردارد ضمن این که فکر راننده نیز مشغول میشود.پژوهشهای سایر کشورها هم این نظر را تایید میکند، در آمریکا فردی که هنگام رانندگی همزمان مشغول پیامک فرستادن است، 23 برابر بیشتر نسبت به سایر رانندگان امکان دارد که دچار تصادف شود.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک، احتمال تصادف رانندهای را که هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت میکند با رانندگی در حالت مستی به یک اندازه دانسته و میگوید: رانندگان هنگام ارسال پیامک، معمولا در هر شش ثانیه، چهار ثانیه چشمهای خود را از مسیر برمیدارند و از همین رو رانندهای که پیامک میخواند دو برابر و رانندهای که پیامک میفرستد چهار برابر بیش از یک راننده مست طول میکشد تا پا را بر ترمز فشار دهد.
کارشناسان با تاکید بر اینکه هنگام رانندگی باید تمام حواس راننده معطوف به رانندگی باشد، رانندگی را یک فعالیت بصری میدانند و متمرکز کردن چشمها روی مسیر بهترین راه مقابله با مشکل بیتوجهی در راننده است و ایمنترین حالت رانندگی زمانی است که هیچ گونه عاملی برای پرت کردن حواس راننده وجود نداشته باشد.
شاید حالا دیگر زمان آن فرارسیده باشد که بازنگری جدی در رفتارهای ترافیکی خود هنگام رانندگی داشته باشیم تا به این ترتیب ضمن ارتقای فرهنگ ترافیکی در جامعه، خود و دیگران را از پیامدهای برخی قانونگریزیها و رفتارهای نادرست در رانندگی که ممکن است حوادث و تصادفات مرگباری را رقم بزند، ایمن بداریم.
179/