ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : یک مشکل در material editor 3Ds max 2010



MichaelQwerty
31-03-2012, 08:35
سلام دوستان
من به تازگی این نرم افزار رو نصب کردم و با استفاده از کتاب در حال یاد گیری هستم
در کتاب بخشی داره که کارش با این قسمت هست مشکل اساسی اینه که تصویری که در کتاب نشون میده وقتی این ابزار رو باز میکنی (در تصویر کتاب)گویهایی با جنس های مختلف دیده میشه ولی وقتی در سیستمم این قسمت رو باز میکنم همه یک رنگ خاکستری یکسان دارندو فرقی نداره کدومش رو انتخاب کنی
ممنون میشم راهنمایی کنید
با تشکر

Lord-Voldemort
31-03-2012, 11:37
نه فرقی نمی کنه ، چون خامن رنگ خاکستری دارند

MichaelQwerty
31-03-2012, 18:20
سلام
میشه توضیح بدین چطور این مشکل رو حل کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روی یه سیستم دوستم این نرم افزار رو باز کردم اینطور نبود و بعضی از گویها براق بودن

*Forgotten*
01-04-2012, 01:05
از مکس های نصب شده در هر دو سیستم عکس بزار تا بفهمیم مشکلی که میفرمایید دقیقا چیه

sd70
01-04-2012, 09:07
فک کنم Material Editor در سيستم شما اينطوري نشون داده ميشه:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


و شما دوست دارين اينطوري نمايش داده بشه:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


البته اين چيز خاصي نيست ولي خب براي اين کار از منوي Customize، قسمت Custom UI and Defualts Switcher رو باز کنيد و DesignVIZ.mentalray رو انتخاب و اون رو ست کنيد. حالا يک بار برنامه رو ببنديد و دوباره اجرا کنيد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

SSS_HHH_OOO
02-04-2012, 01:23
اونی که تو کتاب نشون داده ورژن قدیمیه مکسه که هر اسلات یه رنگه
اونی که تو سیستم دوست شماس تنظیم شده برای منتال ری که متریال ادیتور همشون براق هستن
اونی هم که شما داری تری دی مکس تو حالت عادی خودشه

MichaelQwerty
02-04-2012, 20:15
فک کنم Material Editor در سيستم شما اينطوري نشون داده ميشه:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


و شما دوست دارين اينطوري نمايش داده بشه:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


البته اين چيز خاصي نيست ولي خب براي اين کار از منوي Customize، قسمت Custom UI and Defualts Switcher رو باز کنيد و DesignVIZ.mentalray رو انتخاب و اون رو ست کنيد. حالا يک بار برنامه رو ببنديد و دوباره اجرا کنيد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سلام دوستان
از شما بیش از حد متشکرم خودش بود
فقط یه سوال این قسمت برای چی هست؟! کارش چیه؟

sd70
02-04-2012, 22:58
از شما بیش از حد متشکرم خودش بود
فقط یه سوال این قسمت برای چی هست؟! کارش چیه؟
خواهش ميکنم. اينا مربوط به موتور رندر Mental Ray هستش که به طور ديفالت روي 3ds max قرار داره. تو اين حالت وقتي وارد Material Editor ميشين، متريال هاي مربوط به منتال ري بصورت پيشفرض در اونجا قرار داره و در حالت قبل متريال هاي استاندارد به طور پيشفرض اونجا بود. مهم البته موتور رندري هست که انتخاب شده و اينکه متريال اديتور در حالت پيشفرض چطور نمايش داده بشه زياد اهميتي نداره.