PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : انرژی هسته ای



dirt road
21-03-2012, 23:46
با سلام خدمت همه دوستان
به نظرم در این قسمت تاپیکی در مورد انرژی هسته ای واقعا لازم بود تا دوستان نظراتشون رو بیان کنند.
بحث رو از اینجا شروع کنیم که شما در مورد انرژی هسته ای چقدر اطلاع دارین و آیا داستانش رو تو ایران میدونید به چه شکل هست؟
بر همه پر واضح است که هر تکنولوژی مزایایی داره و البته ممکنه معایبی هم داشته باشه.چیزی که من میخوام از شما بپرسم اینکه آیا تا حالا از خودتون پرسیدین چرا هیچ رسانه ای و یا حتی هیچ شخص حقیقی و حقوقی از معایب و مضرات اون هیچ حرفی نمیزنه؟ و یا اینکه.... نمیدونم اجازه ایجاد همچین تاپیکی رو دوستان میدن تا جلوتر بریم.
البته یه توضیح مختصری بدم خدمتتون که خودم به شخصه قلبم برای مملکتم میتپه و ترقی و پیشرفت کشور برام خیلی مهمه.اگه اجازه ایجاد همچین تاپیکی رو بدن حتما افرادی به هر شیوه ای متوسل خواهند شد(با فحش دادن،انگ زدن،برچسب زدن و ...) تا روند مباحثات رو مختل کنن ولی هدفم از ایجاد این تاپیک،تشحیذ اذهان عمومه که اطلاع کمتری نسبت به این موضوع دارن.

Alireza SM
22-03-2012, 00:33
کی گفته هیچ شخص همچین حرفی نزده ؟ دوست عزیز در مورد معایب انرژی هسته ای که سهله در مورد معایب نیروگاه اتمی بوشهر هم خیلی زیاد حتی توی رسانه های دولتی ایران بحث شده
حتی برخی نماینده های مجلس با اشازه به فاجعه چرنویل و ژاپن کلی در مورد معایب انرژی هسته ای حرف زدن و همینطور در مورد نیروگاه بوشهر
شما با سرچ کردن توی گوگل میتونین به اطلاعات مناسب دست پیدا کنین .

dirt road
22-03-2012, 11:14
با سلام خدمت دوست گرامی Alireza SM ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
البته این مواردی که میفرمایین کاملا درسته.منظورم دقیقا آمار و ارقامی هست که برای ایران در مورد نیروگاه هسته ای وجود داره.بطور مثال میدونین هند و یا پاکستان برای ساختن یه نیروگاه هسته ای با همین ظرفیت تولید چقدر هزینه می کنند و این هزینه ها برای ایران تا الان چقدر بوده.و یا اینکه برای احداث یک نیروگاه سیکل ترکیبی با همین ظرفیت تولید نیرگاه بوشهر چقدر باید هزینه کنیم.
بر همه جهانیان پر واضح است که علیرغم معایبی که برای استفاده از انرژی هسته ای وجود دارد،چاره ای جز روی آوردن به آن نیست.نکته مورد علاقه اینجانب تاکید فوق العاده دولت کریمه روی این مساله هست.
اگر هزینه هایی که برای بدست آوردن این تکنولوژی متحمل شده ایم را روی زیر ساخت های اقتصادی کشور صرف می کردیم الان وضعیت اقتصادی کشور به چه ترتیبی بود.
جالب اینجاست که افراد ساده لوح،فاقد تحصیلات آکادمیک و یا حتی اکثر قریب به اتفاق فارغ التحصیلان دانشگاهی ما فکرشان خطی است و خیلی ساده به همه قضایا،علی الخصوص به این قضیه نگاه میکنند.
من حتی فکر میکنم این موضوع در بزرگترین و معتبرترین دانشگاه صنعتی کشور (شریف) مصداق پیدا کرده است.
دوست من خیلی خنده دار و یا خجالت آور است که برای رسیدن به اهدافی که برای دستیابی به انرژی هسته ای متصوریم،و در اقدامی پاسخ گویانه و متعصبانه،دانشجویان از رشته های خودشان انصراف بدن و به رشته های
هسته ای رو بیارن.
اگه با دید سیستمی به مساله نگاه کنیم این اقدام یک عکس العمل کودکانه محسوب می شود.
خوب ببنیم دوستان تا اینجای کار چه نظری دارن.