PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : يک سوال در مورد نسبت سوخت به هوا



Microsoft Windows
11-03-2012, 18:20
سلام دوستان و اساتيد محترم
اين سوال چند وقتي هست که ذهنمو به خودش مشغول کرده
مثلا نسبت سوخت به هواي 206 تيپ 2 (10.0:1)ليتره. اگه ميزان ترکيب هوا رو از 10 به 11يا 12 يا بالاتر ببريم چه اتفاقي ميوفته قدرت موتور بيشتر ميشه؟اصلا سوپاپها اين قدرت رو به موتور ميدن؟آيا هواي ورودي افزايش پيدا ميکنه؟ يا مشکل ايجاد ميکنه؟
لطفا يکي دقيق توضيح بده.
با تشکر

D r i v e r
12-03-2012, 03:07
سلام دوستان و اساتيد محترم
اين سوال چند وقتي هست که ذهنمو به خودش مشغول کرده
مثلا نسبت سوخت به هواي 206 تيپ 2 (10.0:1)ليتره. اگه ميزان ترکيب هوا رو از 10 به 11يا 12 يا بالاتر ببريم چه اتفاقي ميوفته قدرت موتور بيشتر ميشه؟اصلا سوپاپها اين قدرت رو به موتور ميدن؟آيا هواي ورودي افزايش پيدا ميکنه؟ يا مشکل ايجاد ميکنه؟
لطفا يکي دقيق توضيح بده.
با تشکر

سلام
این نسبت سوخت رو از کجا آوردین؟!
اگر میزان ورودی هوا به سیلندر رو بالاتر ببریم انفجار بهتر در نتیجه قدرت موتور بیشتری خواهیم داشت
هوای مورد نیاز برای انفجار داخل سیلندر از سوپاپ یا سوپاپ ها تامین میشه
حالا چه راهی هست که میزان ورود این هوا رو بیشتر کنیم؟!
مکش بهتر که یکی از راه هاش استفاده از فیلتر هوای اسپرت هست
سوپاپ بزرگتر که باید روی سر سیلندر کار بشه
تغییر لیفت و دیوریشن میل سوپاپ که میتونه باعث افزایش میزان هوای ورودی بشه
استفاده از توربو شارژها و سوپرشارژ ها هم راهه دیگرش هست

Microsoft Windows
12-03-2012, 09:56
الان که به سايت ايران خودرو رفتم ديدم اين ميزان رو 10:2 زده ماکه نفهميديم اينا چي ميگن اين اعدادو از کجا آوردن.معمولا بايد به ازاي يک باشه ولي اينا دو نوشتن واسه تيپ 5 رو 5 ليتر به ازاي هر 11 ليتر هوا زده. واقعا که.
پس نميشه اين ميزان رو باECU دست کاري کرد؟

D r i v e r
12-03-2012, 13:04
الان که به سايت ايران خودرو رفتم ديدم اين ميزان رو 10:2 زده ماکه نفهميديم اينا چي ميگن اين اعدادو از کجا آوردن.معمولا بايد به ازاي يک باشه ولي اينا دو نوشتن واسه تيپ 5 رو 5 ليتر به ازاي هر 11 ليتر هوا زده. واقعا که.
پس نميشه اين ميزان رو باECU دست کاري کرد؟
حدس میزدم این اشتباه رو کرده باشین
نسبت تراکم نسبت سوخت به هوا نیست!
اسمش با خودشه
نسبته حجم محفظه سیلندر و سر سیلندر قبل از عمل تراکم هست
به زمانی که عمل تراکم به آخرین لحظه خودش رسیده و قراره انفجار صورت بگیره
به عبارتی نسبت میزان حجم محفظه زمانی که پیستون در پایین ترین نقطه قرار گرفته به زمانی که پیستون در بالاترین نقطه قرار گرفته
میزان هوای ورودی رو خیر
نمیشه با ای سی یو تغییر داد ماشینی مثل 206 رو

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Microsoft Windows
12-03-2012, 16:12
مگه تراکم سيلندر ها همون حجم موتوتور نيست؟
پس اون اعدادي که نوشته چطور محاسبه شده؟
پس نسبت سوخت به هواي 206 چنده ؟

D r i v e r
12-03-2012, 17:28
مگه تراکم سيلندر ها همون حجم موتوتور نيست؟
پس اون اعدادي که نوشته چطور محاسبه شده؟
پس نسبت سوخت به هواي 206 چنده ؟
ما اینجا از نسبت تراکم استفاده میکنیم
یعنی اعدادی که نسبی هستن و برای به دست اومدن عدد اصلی باید در یه ضریبی ضرب بشن
اون اعدا هم خدمتتون عرض کردم
کل حجم محفظه سیلندر دقیقا قبل از شروع عمل تراکم توی عکس با BDC مشخص شده و نقطه مرگ پایین تقسیم بر حجم محفظه سیلندر در لحظه احتراق یا نقطه مرگ بالا
نسبت سوخت به هوا هم مسلما متغیر هست!
یه زمانی هست نیاز به سوخت بیشتر هست
سوخت بیشتر تزریق میشه
یه زمانی نیازی به پاشش سوخت کمتر هست مثل زمانی که در سرپایینی ها هست و گاز نمیدیم و خوب سوخت کمتر تزریق میشه