PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : توصيه به متقاضيان سخت‌افزار؛ قبل از عيد خريد نكنيد



wichidika
10-03-2012, 11:40
توصيه به متقاضيان سخت‌افزار؛ قبل از عيد خريد نكنيد



به گفته كارشناسان اگر مردم به خريد اجناس رايانه‌يي براي شب عيد اصرار دارند؛ مي‌توانند اجناسي همچون كول ديسك، كي‌بورد و ماوس‌هاي فانتزي بخرند كه قيمت‌هاي تقريبا معمول‌تري دارند؛ اما پس از عيد مي‌توانند به راحتي به خريد اقدام كنند.
جواد نورالهي در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب كه كارشناسان ترجيح مي‌دهند خريداري محصولات رايانه‌يي براي شب عيد تا زمان ثبات اين بازار به تعويق افتد، با اشاره وضعيت بازار IT اظهار كرد: برخي اختلالات بازار كه در ارتباط با بالا و پايين رفتن ارز به وقوع پيوست موجب شد كه بازار حوزه رايانه بي‌سامان شود.
او درباره اينكه برخي فروشندگان حاضر به ضرردهي برروي سود خود نيستند و اجناس را احتكار مي‌كنند؟ اذعان كرد: به هيچ عنوان اين موضوع را قبول ندارم چراكه روند حال حاضر از هر دو سو براي فروشندگان ضررده است زيرا به عنوان مثال فروشنده‌اي محصولي را با دلار به نرخ 1950 تومان خريداري مي‌كند اما تا زماني كه ثبت سفارش و تحويل آن در كشور صورت پذيرد، نرخ دلار به 1800 تومان رسيده و به همين دليل زيان‌داده است و در همين حال نيز مي‌ترسد كه قيمت‌ها بيش‌تر افت كنند بنابراين به فروش اقدام مي‌كند.
اين فعال بازار رايانه‌يي گفت: حال زماني كه نرخ دلار پايين بوده و فروشنده‌اي نيز به خريد محصولي رايانه‌يي اقدام كرده است اما به يك باره نرخ دلار بالا مي‌رود، ديگر چه انتظاري مي‌رود كه فروشندگان به راحتي حاضر به فروش با نرخ خريداري شده خود باشند چراكه با نرخ دلار بالا ديگر خودشان نمي‌توانند خريدي را انجام داده و نمودار سودي را پيش بيني كنند.
نورالهي درباره پيشنهادش براي خريدهاي شب عيد در حوزه سخت‌افزاري تاكيد كرد: توصيه ميكنم اگر عجله‌اي براي خريد ندارند، قبل از عيد خريد نكنند.
انتهاي پيام

osmaan
11-03-2012, 17:13
این دوستمون میثل اینکه تو بازار نیستن
کسی احتکار نکرده؟ پس چطور گرافیک سافایر 6870 تا مادربرد اسوس z68 تا یک ماه پیش پیدا نمیشد؟ مگه میشه این مدل ها توی ایران نباشه؟ اگر احتکار نکردن چرا الان این دو مدل موجوده اونم با قیمت 1 ماه پیش؟ درصورتی که میدونیم از یک ماه پیش تمام قطعات بالا رفته
تنها علتش اینه که اجتکار کردن اونم فقط به این توهم که اگر نگه دارن تا یه مدت دیگه مردم حاضرن بیشتر پول بدن درصورتی که این مورد رو لحاظ نکردن مه مدل های جدید تو راه هست و اگر بخوان نگه دارن تنها کسی که ضرر میکنه خودشون هستن